@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

ریاست شورای شهر مشهد عنوان کرد: تصمیمات مدیران غیر بومی به شهر ضربه می‌زند

جستجو
۱۳۹۹/۱۰/۱ دوشنبه
(1)
(0)
ریاست شورای شهر مشهد عنوان کرد: تصمیمات مدیران غیر بومی به شهر ضربه می‌زند
ریاست شورای شهر مشهد عنوان کرد: تصمیمات مدیران غیر بومی به شهر ضربه می‌زند

ریاست شورای شهر مشهد عنوان کرد:
تصمیمات مدیران غیر بومی به شهر ضربه می‌زند


ریاست شورای شهر مشهد گفت:در بافت اطراف حرم مدیران غیر بومی مدتی مهمان مشهد هستند و به موضوع اشراف ندارنند، تصمیمات آنها به شهر ضربه می‌زند، در طرح تفضیلی مشهد اختلاف نظر داریم که ریشه در قیم طلبی وزارت مسکن و شهرسازی دارد. طرح تفضیلی باید به شورا بیاید نه اینکه فردی آن را بنویسد و دیگری اجرا کند، ما معتقد هستیم این طرح به نفع شهر و مردم شهر نیست.

 

به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ محمدرضا حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:رسانه ها رسالت بزرگی برای پیام رسانی جامعه دارنند، رهبر انقلاب اسلامی در خصوص مسئولیت رسانه ها به موارد افزایش آگاهی جامعه، قرار دادن فضای جامعه بسوی برابری و برادری و حسن خلق، مردم را به مسئولین بدبین نکزدن، نقد منصقانه و امید سازی را منذکر نموده اند.
وی افزود:ما به عنوان شورای شهر رویکردمان این است شادی را با همه مردم و سلایق تفسیم کنیم. زمانه خط کشی ها گذشته است و هر کس دل در گرو توسعه شهر دارد به میدان بیاید. این شهر برای همه جهت خدمت کردن جا دارد و رفتار با رویکرد انتخاباتی جایی ندارد و بجای تخریب، شورای شهر را با شاخص ها قضاوت کنیم.
ریاست شورای شهر مشهد عنوان کرد: هم افزایی در سطح استان وجود دارد و همه در کنارهم همراهی کردنند، توفیق ها همراهی مدیران کشور، حتی مدیران گمنام بوده است.
وی در خصوص عملکرد شورای پنجم شهر مشهد افزود: ۷۰۰ لایحه از طریق شهرداری به شورا رسید، ۷۸۴ مصوبه داشتیم، طرح های که توسط اعضاء شورا ارائه شده ۱۳۴ طرح و کمیسیون های تخصصی هزار و ۲۳۸ کمیسیون بود.
حیدری با اشاره به اینکه در بودجه بندی یکی از نگرانی ها تحقق بودجه است گفت: در مدیریت شهری پنجم مشهد بودجه سال ۹۹ شاهد افرایش ۵ هزار میلیارد بودیم و بودجه امسال ۱۷ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان است که فقط ۶ درصد افزایش هزینه بوده و ۷۵ درصد افزایش بودجه عمرانی است.
وی تصریح نمود: موضوع حاشیه شهر در این شورا مورد تاکید و شعار ما توسعه متوازن و عدالت محور بوده است در این خصوص در مناطق کم برخوردار درآمد ۵۱۸ میلیارد تومان و هزینه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد توان است که ۵ برابر درآمد هزینه شده است.
ریاست شورای شهر مشهد عنوان کرد: برای رعایت حق تقدم عابر پیاده ۱۲۰ گذرگاه ایمن سازی و اصلاح می‌شود و بعد از بحث سخت افزاری آن فاز نرم افزاری و فرهنگ سازی شروع خواهد شد. همچنین شورای شهر مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه جهت کارخانه نوآوری اختصاص داده، که مرکز رشد مراکز رشد، شتابدهنده ها و مراکز تحقیقاتی خواهد بود و هر فرد مشهدی می‌تواند بخاطر آن به خود ببالد.
حیدری در خصوص فضای سبز شهری نیز عنوان کرد: از سال ۷۷ تا ابتدای شورای پنجم ۲۷۰ هکتار فضای احداث شده بود و در سه ساله اول این شورا ۹۰۰ هکتار و امسال هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد می‌شود. همچنین سرانه هزینه جاری هر شهروند در سال ۹۶ مبلغ ۳۳۰ هزار تومان بود و در سال ۹۹ به هزار و ۲۰۰ رسیده است و هزینه عمرانی در سال ۹۶ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و امسال ۳ میلیون تومان شده است که نقطه امید آفرینی است و قابل مقایسه با دیگر کلان شهرهای کشور نیست.
محمد رضا حیدری با اشاره عملکرد شورای شهر مشهد در خصوص شفافیت گفت: شورای پنجم کمیته شفافیت را ایجاد کرد که ۲۶ مصوبه داشت و مصوبات را رصد نمود، که فقط دو مصوبه انجام نشده است. سامانه فاش که این سامانه فرد را به دیگر سامانه های شهرداری متصل می‌کند. همچنین بر اساس تعارض منافع مشاوران مناطق حق امضاء در آن منطقه را ندارنتد و کارمندان شهرداری طبق خود اظهاری، باید اظهار نمایند شرکت دارنند یا نه که اگر داشته باشند، آن شرکت حق عقد قرارداد با شهرداری را ندارد.
وی در خصوص ترافیک پیرامون حرم نیز اظهار داشت: ترافیک اطراف حرم باید مدیریت شود و بر اساس مطالعات برای حل ترافیک باید خودرو وارد محدوده نشود و مشوقات داده شود، بر این اساس محدود سازی میدان شهدا تا چهار راه شهدا که سه لاین به دو لاین تبدیل می‌کند و حمل و نقل ریلی که پیش بینی سه ایستگاه در خطوط مترو از جمله آن است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر