متروی مشهد با بومیسازی تجهیزات، محدودیتها را پشت سر میگذارد
به گزارش
پایگاه خبری مشهد رخداد به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، داوود همتیان، مدیرعامل بهرهبرداری قطارشهری مشهد مقدس گفت: محدودیتهای تحریمی، چالش اصلی پیش روی توسعه قطار شهری مشهد است.
وی افزود: محدودیتهای تحریمی به عنوان چالش اصلی پیش روی توسعه این صنعت در شهر مشهد می باشد. بومیسازی بسیاری از قطعات و تجهیزات صنعت مترو، از جمله ریل، سوزن، شبکه بالاسری و تجهیزات پستهای برقی تأکید می شود و امیدوارم که با تداوم برگزاری چنین نمایشگاههایی، این محدودیتها به طور کامل برطرف شوند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری مشهد اظهار کرد: در حال حاضر خط یک و دو به صورت کامل راهاندازی شدهاند و ایستگاه فکوری، آخرین ایستگاه خط دو در ابتدای سال ۱۴۰۴ به بهرهبرداری رسید.
همتیان ادامه داد: خط سه، بزرگترین خط مترویی مشهد به طول ۲۸/۵ کیلومتر، در فاز اول شامل ایستگاههای میدان شهدا، باب الجواد و پایانه مسافربری است. ایستگاه بسیج نیز تا انتهای سال به چرخه خدمات مسافربری اضافه خواهد شد و سکوی فاز اول خط سه راهاندازی شده و یک قطار به ناوگان این خط افزوده گردیده است.