@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

ریاست دانشگاه ملی مهارت عنوان کرد: آموزش مهارتی در کشورمان هرم وارونه است

-site-0(2)(3)(4).jpg')">
جستجو
۱۴۰۳/۹/۲۱ چهارشنبه
(0)
(0)
ریاست دانشگاه ملی مهارت عنوان کرد: آموزش مهارتی در کشورمان هرم وارونه است
ریاست دانشگاه ملی مهارت عنوان کرد: آموزش مهارتی در کشورمان هرم وارونه است

ریاست دانشگاه ملی مهارت عنوان کرد:

آموزش مهارتی در کشورمان هرم وارونه است


 
 
ریاست دانشگاه ملی مهارت کشور گفت: دانشگاه ملی مهارت را جامعه نمی‌شناسد و به وظایف آن آگاه نیستند و حتی با نام آن آشنایی ندارند. آموزش های مهارتی در کشورمان مثل هرم وارونه است و این باعث می‌شود کشور دچار عقب‌ماندگی‌ گردد
 
.
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ دکتر غلامرضا زمانی، ریاست دانشگاه ملی مهارت کشور در سومین اجلاسیه کانون بسیج اساتید داشگاه مهارت که در سالن همایش‌های شهید جمهور، دانشگاه شهید منتظری مشهد برگزار شد، گفت: همه به وظایف بسیج واقف هستیم و در سطح دانشگاه نیز، گسترش روحیه جهاد علمی، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، گسترش فرهنگ از خود و به دیگران پرداختن از وظایف مهم بسیج است.
 
وی افزود: بسیج اساتید از جنس دانشگاه و در بدنه دانشگاه است. برای بلند کردن بارهای روی زمین مانده و پیمودن مسیرهایی که پیموده نشده یا ناقص پیموده شده است. جنس این دانشگاه نیز از سایر موسسات آموزش عالی متفاوت است، لذا باید به مواردی توجه جدی صورت بگیرد. کمک به احراز هویت دانشگاه بیش از پیش صورت گیرد. خلق ذهنی علمی در کشور انجام پذیرد و ارتباط با جامعه هدف برقرار شود.
 
دکتر زمانی اظهار کرد: دانشگاه ملی مهارت را اقشار جامعه نمی‌شناسند و به وظایف و کارکرد آن آگاهی ندارند، حتی با اسم آن را هم آشنایی ندارند. در اکثر کشورهای دنیا، بالغ بر ۸۰ درصد دانشجویان در مدارس عالی کاربردی تحصیل می‌کنند و فقط ۲۰ درصد در رشته‌های نظری هستند. اما در کشور ما این وضعیت وجود ندارد. آموزش‌های مهارتی مثل هرم وارونه است و این باعث می‌شود کشور دچار عقب ماندگی شود.
 
ریاست دانشگاه ملی مهارت با بیان اینکه؛ زمینه توسعه در افق آموزش‌های مهارتی است، تصریح کرد: سکاندار این آموزش‌ها، دانشگاه ملی مهارت است. همه باید برای ابزار هویت و خلق ذهنی در جامعه همت کنیم. بسیج هر روز یک اقتضائات دارد. یک زمان جنگ تحمیلی، مقاومت و امنیت بود و در این زمان از الزامات بسیج باید خلق ذهنی قرار گیرد. این به معنای تضعیف دیگر دانشگاه‌ها نیست، بلکه روشنگری این الزامات است.
 
وی ادامه داد: آموزش‌های ما باید در کف جامعه هدف و به معنای عام کلمه صنعت باشد. این ارتباط باید تقویت گردد تا نیاز جامعه تقویت شود و متناسب با نیاز جامعه هدف، آموزش‌ دهیم. هدف آموزش‌ها انطباق با جامعه و بازار کار است. از بازار کار باید اطلاع داشته باشیم که اگر نداشته باشیم هدر رفت منابع است.
 
غلامرضا زمانی، با بیان اینکه؛ روحیه امید را به دانشجویان تزریق و تلقین کنیم، عنوان کرد: اکنون دانشجو نا امید است که باید این غمناک به شادابی تبدیل شود و جایگزین نا‌امیدی گردد. دانشگاه همانگونه که معاونت‌هایی دارد، معاونت دانشجویی و فرهنگی نیز دارد، باید پرداختن به روح و روان دانشجو در اولویت قرار گیرد.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر