@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

استاد روابط عمومی؛ بازآفرینی مرجعیت ارتباطی نقش حیاتی روابط عمومی در دوران دیجیتال

جستجو
۱۴۰۳/۹/۴ یکشنبه
(0)
(0)
استاد روابط عمومی؛ بازآفرینی مرجعیت ارتباطی نقش حیاتی روابط عمومی در دوران دیجیتال
استاد روابط عمومی؛ بازآفرینی مرجعیت ارتباطی نقش حیاتی روابط عمومی در دوران دیجیتال

استاد روابط عمومی؛

بازآفرینی مرجعیت ارتباطی نقش حیاتی روابط عمومی در دوران دیجیتال

 
 
 
 
 
یک مدرس روابط عمومی گفت: روابط عمومی ها در چند سال گذشته مرجعیت ارتباطی و رسانه ای خود را به علت گسترش شتابان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از دست داده و یا از نقش کم رنگی برخوردارند؛ ضرورت دارد با اتخاذ استراتژی ارتباطی هوشمندانه و تولید محتوای دانش محور، آن را بازآفرینی کنند.
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد به نقل از شفقنا؛ حمید شکری خانقاه، در سمینار آموزشی روابط عمومی پویا، هوشمند و کوچینگ تاب آوری گفت: “روابط عمومی ها در چند سال گذشته مرجعیت ارتباطی و رسانه ای خود را به علت گسترش شتابان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از دست داده و یا از نقش کم رنگی برخوردارند؛ ضرورت دارد با اتخاذ استراتژی ارتباطی هوشمندانه و تولید محتوای دانش محور، آن را بازآفرینی کنند.
 
این مدرس دانشگاه گفت: روابط عمومی ها باید چشم انداز ارتباطی سازمان‌ مربوطه را ترسیم کنند زیرا روابط عمومی بدون چشم انداز، عقیم، بی تاثیر و ناکارآمد است.
 
این مشاور و استراتژیست ارتباطی برای بازآفرینی جایگاه از دست رفته و ایجاد مرجعیت رسانه ای گفت: روابط عمومی بدون جهت دهی روشنگرانه و هنرمندانه در تعامل با جامعه مخاطب و ناتوانی در تبدیل برنامه ها، اقدامات، ظرفیت ها و سیاستهای سازمان به دانش ارتباطی برای متقاعد سازی و اقناع افکار عمومی، بی خاصیت است و موجب هدر رفت هزینه های مادی و معنوی و انسانی سازمان است.
 
نویسنده کتاب روابط عمومی ایرانی با استاندارهای جهانی در جمع مدیران گفت: روابط عمومی ها باید با رویکرد گفتگو محوری به تولید محتوای دانش محور روی آورند. اطلاع رسانی صرف و ارائه آمار و اطلاعات و اخبار برگزاری نشست ها و بازدیدها، صرفا داده پردازی و کم اثر است.
 
مدیر انستیتو برنامه نویسی ارتباطی برنامه پژوه در ادامه تاکید کرد: روابط عمومی های حرفه ای، تخصصی و مشارکت محور، باید منش و رویکرد گفتگو محوری را برای ایجاد اعتماد، رضایت، وفاق و مشارکت مردم انتخاب کنند. روابط عمومی دانش محور و ارزش آفرین باید برای جریان سازی و رویداد آفرینی و توسعه سیاستها و برنامه‌های مدیران ارشد سازمان مربوطه، از منطقه امن اطلاع رسانی صرف خارج شده و برنامه راهبردی ارتباطی، کمپین های ارتباطی و رسانه ای را طراحی و اجرا کنند.
 
این پژوهشگر ارتباطات معتقد است: روابط عمومی ها برای آگاهی از موفقیت برنامه ها و اقدامات رسانه ای همواره باید ارزیابی اثربخشی پیام، ارزیابی میزان مصرف و انتشار محتوا و ارزیابی مقبولیت، مرجعیت رسانه ای و ارتباطی سازمانی خود را بسنجند.
 
او تاکید کرد: بسیاری از روابط عمومی ها در دنیای مدرن، مرجعیت رسانه ای و ارتباطی خود را از دست داده اند.اگر ندانید کجا می‌روید، دیگر فرقی نمی‌کند چه راهی در پیش گرفته اید! جامعه روابط عمومی با هم افزایی دغدغه مندان عرصه ارتباطات رشد می‌کند.
 
گفتنی است که این سمینار آموزشی با حضور مدیران روابط‌عمومی استان تهران تا نیم ساعت در تاریکی کامل و قطع برق سالن برگزار شد و با توجه به موضوع دوم سمینار مبنی بر کوچینگ تاب آوری در روابط عمومی دکتر حمید شکری خانقاه بر موضوع تاب آوری در نظام ارتباطات سازمان گفت: تاب‌آوری، میزان توانایی افراد در مواجهه با سختی‌ها و بازیابی خود از ناکامی ها، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های فردی است که می‌تواند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی ارتباطی و عاطفی را بهبود بخشد و به روابط عمومی کمک کند تا در برابر مشکلات و فشارهای اجتماعی پیرامون مقاومت کند و حتی از آن‌ها برای رشد شخصی و سازمانی استفاده نماید.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر