قائم مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد عنوان کرد:
فرهنگ میزبانی باید انتشار پیدا کند
قائم مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد مقدس گفت: موضوع میزبانی فقط مربوط به یک دستگاه و سازمان نیست، فرهنگ میزبانی باید انتشار پیدا کند. خیلی از مردم میتوانند بسیج شوند و در امر خدمت رسانی به زائرین کمک نمایند. ما به دنبال مردمی سازی برگزاری دهه آخر صفر هستیم. میخواهیم از تصدیگری دور شویم و حمایتگر فعالیتهای مردمی باشیم.
به گزارش
پایگاه خبری مشهد رخداد: جاوید کیانی در نشست خبری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: مجموعه مدیریت شهری یکی از مهمترین رسالتهای که انجام میدهد، رسالت خدمت رسانی به زائرین بارگاه رضوی است. مجموعه مدیریت شهری در تمام حوزههای مختلف تلاش میکند تا خدماتی متناسب به زائرین و مجاورین انجام دهد.
وی افزود: در ستاد دهه آخر صفر از اردیبهشت ماه تدابیر اولیه برنامهریزی شد و موضوعات سال گذشته آسیب شناسی شد. با تشکیل ۶ کمیته، آسیب شناسیها رصد گردید تا مشکلات به حداقل برسد. چهار کمیته اصلی، تکریم و استقبال از زائرین، حمل و نقل شهری، اطلاعرسانی و خدمات شهری و دو کمیته بازرسی و نظارت و حراست دائما فعالیت همکاران را ارزیابی قرار میدهند و نتیجه آن را به دبیرخانه ستاد ارسال مینمایند.
قائم مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد، با اشاره به اینکه این کمیتههای از اردیبهشت فعالیت غیر رسمی خود را شروع کردند و دستورالعمل به کمیتهها ابلاغ شد، اظهار کرد: جلسات دهه آخر صفر هر چهارشنبه به ریاست شهردار مشهد و با حضور شهرداران مناطق و اعضای کمیتهها برگزار میگردد. در کمیته خدمات شهری آماده باش صد در صدی پاکبانان با فعالیت ۵ هزار و ۸۰۰ پاکبان در سه شفیت کاری را داریم.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: انجام رفت و روب و شستشوی معابر، با اولویت معابر منتهی به حرم و ورودیهای شهر مشهد، استقرار ۳۱ دستگاه پسماند خشک در منطقه ثامن، آماده باش صد در صدی آتشنشانی با ۱۵۰ نیروی عملیاتی در هسته مرکزی مشهد، تجهیز و آماده سازی ۴۹ مرکز اسکان موقت با ظرفیت ۶۲ هزار نفر شب، ۸ ایستگاه استقبال از زائر پیاده و سواره و مشارکت در برپایی ۳۰۰ ایستگاه صلواتی در مسیر حرم، ارائه خدمات راهنمای زائر و فضاسازی و اکران شهری با محتوای دهه آخر صفر، از دیگر برنامههای پیش بینی شده در کمیته خدمات شهری است.
کیانی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل شهری، تقویت سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی و خدمات رسانی بصورت رایگان، فعالیت شبانهروزی ۱۱ خط فعال در سه روز پایانی، تقویت سردیس دهی در خطوط قطارشهری، جانمایی ۱۳ پارکینگ موقت در کنار ۲۴ پارکینگ ثابت در سطح شهر و اطراف حرم، راه اندازی تلفن ۳۷۰۴۵- ۰۵۱ برای رفاه حال زائرین، انجام گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه: موضوع میزبانی فقط مربوط به یک سازمان نیست، عنوان کرد: فرهنگ میزبانی باید انتشار پیدا کند. خیلی از مردم میتوانند بسیج شوند و در امر خدمت رسانی به زائرین کمک کنند. ما به دنبال مردمی سازی برگزاری دهه آخر صفر هستیم. میخواهیم از تصدیگری دور شویم و حمایتگر فعالیتهای مردمی باشیم.