@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

مدیرعامل سازمان حمل و نقل درون شهری مشهد: مهترین رویکرد سازمان، هوشمند سازی است

جستجو
۱۴۰۳/۳/۲۹ سه شنبه
(0)
(0)
مدیرعامل سازمان حمل و نقل درون شهری مشهد: مهترین رویکرد سازمان، هوشمند سازی است
مدیرعامل سازمان حمل و نقل درون شهری مشهد: مهترین رویکرد سازمان، هوشمند سازی است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل درون شهری مشهد:

مهترین رویکرد سازمان، هوشمند سازی است

 
 
 
 
 
مدیرعامل سازمان مدیربت حمل و نقل درون شهری شهرداری مشهد گفت: خاصیت استقرار هوشمند سازی شامل همه ذی‌نفعان خواهد بود. ادامه خدمات رسانی سریعتر، صحیح‌تر، بهنگام تر و سالم سازی، موضوع هوشمند سازی است.
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ سید جعفر شمس در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات در حوزه مدیریت شهری که بصورت کلان دنبال آن هستیم تا ادامه خدمات رسانی سریعتر، به هنگام‌تر و سالم سازی انجام گیرد، موضوع هوشمندسازی است. در سال ۱۴۰۳ هوشمند سازی را با چند رویکرد استارت زدیم و چند اتفاق افتاده است.
 
وی افزود: افتتاح مرکز کنترل ترافیک و منتورینگ سازمان را خواهیم داشت که نظارت بر ترافیک کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین است. یکی از بحث‌های قوانین ترافیک، موضوع محدوده " کامیون ممنوع " است. در شهر مشهد سه محدوده داریم. محدوده قرمز در اطراف حرم، کامیون ممنوع است. محدوده زرد از محدوده قرمز تا محدوده سبز، در ساعات خاص عبور آزاد است و در غیر این ساعات نیاز به مجوز پلیس راهور دارد.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد اظهار کرد: برای نظارت دقیق علاوه بر سامانه جامع سازمان، باید نظارت هوشمند انجام گیرد. خاصیت استقرار هوشمند سازی شامل همه ذی‌نفعان خواهد بود. با این هوشمند سازی تخلفات به کمتر از ۵ درصد خواهد رسید. موضوعات، کامیون ممنوع، بررسی پروانه‌های فعال و غیرفعال، افتتاح مرکز کنترل از طریق هوشمندسازی انجام خواهیم داد.
 
شمس تاکید کرد: مهمترین اقدام، موضوع بارنامه درون شهری است، که مانند بارنامه‌های برون شهری صادر می‌شود، و اطلاعات ۷ گانه در حوزه ایمنی، نظارتی و روان‌سازی ترافیک در خود دارد. شهرداری مشهد تنها شهرداری در کشور است که سامانه خود را خودش نوشته و کار می‌کند. با این کار نیازها جامع تر و کاملتر خواهد بود. اکنون ۱۰ درصد بارنامه‌ها از طریق سامانه خود شهرداری مشهد و ۹۰ درصد دیگر از سامانه قدیم وزارت کشور استفاده می‌نمایند.
 
وی بیان داشت: برای اینکه یک سازمان روابط درست انجام دهد، نیاز به ایجاد زیرساخت ارائه خدمت و سرویس به حوزه تخصصی است. دو موضوع مهم در حوزه زیرساختی سازمان باید انجام گیرد. توسعه توقفگاه حوزه حمل و نقل بار بزرگترین دغدغه شهروندان است تا از توقف در جلو منازل و محلات جلوگیری گردد.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد ادامه داد: یکی از راه‌حل این معضل افزایش توقفگاه بود. استقبال رانندگان حوزه حمل بار بالاست و سطح اشغال توقفگاه ‌ها ۱۰۳ درصد بوده است. مجموع توقفگاه داخل شهر قبلا ۳/۹ هکتار بود که طی ۱/۵ سال اخیر به ۹/۹ هکتار افزاش دادیم و دو توقفگاه جدید در میدان نمایشگاه و پایانه مفتح، ساختیم. در ورودی مشهد از سمت نیشابور که ۶۰ درصد ورودی کامیون سنگین و نیمه سنگین از این مسير است، اگر تملک زمین انجام گیرد قطعا ساخت توقفگاه را استارت خواهیم زد.
 
سید جعفر شمس در خصوص ایستگاه تخلیه بار نیز توضیح داد: گرفتن مجوز ایستگاه تخلیه بار نیاز به چهار مجوز رسمی از شهرداری منطقه، پلیس راهور، سازمان مدیریت حمل و نقل شبکه‌ای و شورای ترافیک دارد. در سال ۱۴۰۳ تعداد ۷۰ ایستگاه را در دستور کار داریم، مجوزها گرفته شده و اعتبارات تخصیص یافته که از اواسط سال عملبات عمرانی شروع می‌شود.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل درون شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه توسط سازمان پروانه فعالیت برای ناوگان، پروانه اشتعال برای راننده و پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌ها صادر می‌گردد، تصریح کرد: در شهر مشهد ۱۰۰ هزار راننده را تحت پوشش داریم و به آن هستیم با رویکرد خدمات رسانی در حوزه‌های سلامت، بیمه، ارائه تسهیلات و قطعات باشگاه رفاهی رانندگان را ایجاد نمائیم.
 
وی بیان کرد: سهم کامیون‌های شهری در آلودگی هوا در حوزه منابع متحرک ۱۱/۳ درصد است که در سال ۹۶ دانشگاه فردوسی مشهد منتشر نموده، بعد از آن آمار رسمی ارائه نشده است. ما در سال گذشته ۵۶ هزار معاینه فنی، نظارت، مدیربت و صادر کرده ایم.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر