@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

جشنواره هنرهای آوایی آیه برگزیدگان خود را شناخت

جستجو
۱۴۰۱/۴/۱۷ جمعه
(1)
(0)
جشنواره هنرهای آوایی آیه برگزیدگان خود را شناخت
جشنواره هنرهای آوایی آیه برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره هنرهای آوایی آیه برگزیدگان خود را شناخت

 
 
 
 
 
 
اختتامیه اولین جشنواره ملی هنرهایی آوایی آیه برگزار و طی مراسمی از برگزیدگان تجلیل گردید. این جشنواره ویژه بانوان بود که به همت موسسه قرآنی بشارت وحی و گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انجام گرفت.
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ یوسف امینی، قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی هنرهای آوایی آیه که در تالار شیخ طبرسی مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: حضرت علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند؛ قرآن دارای ظاهری زیبا، باطنی عمیق است که عجایب و شگفتی های آن تمامی ندارد و قرائب آن بی پایان است، اگر می‌خواهیم از تاریکی ها نجات پیدا کنیم چاره ای جزء قرآن نخواهیم داشت.
وی افزود: جشنواره هنرهای آوایی در بخش اول توجه به هنرهای آوایی و ادبی داشته است. معرفی جذابیت ها، هنرها و آرایه های ادبی قرآن کریم در این جشنواره داشتیم، اما نباید ما خودمان را محدود به بخش اول و توجه به ظاهر زیبایی قرآن نماییم. باید ادامه داد و به جلو رفت تا با کشف عجایب قرآن از ظلمات جامعه نجات پیدا کنیم.
فهیمه سادات موسوی موسوی نیا، دبیر جشنواره نیز در این مراسم گفت: جشنواره ملی هنرهای آوایی آیه از روزهای ابتدایی ۱۴۰۱ آغاز شد. جشنواره در دو مرحله قرار بود برگزار شود. مرحله اول بصورت غیر حضوری از ابتدای ماه مبارک رمضان با چند کارگاه آموزشی آغاز گردید. از نیمه ماه مبارک رمضان آثار صوتی و تصویری به دبیرخانه ارسال شد.
وی با بیان اینکه تا آخر ماه مبارک رمضان فرصت ارسال آثار بود، افزود: در تاریخ های ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه داوری آثار انجام گرفت. مرحله نهایی قرار بود همزمان با دهه کرامت برگزار شود که بخاطر تداخل با امتحانات آخر سال، شرکت کنندگان درخواست داشتند یک ماه به تاخیر بیفتد، که مورد قبول ستاد برگزاری قرار گرفت.
دبیر جشنواره عنوان کرد: از ۱۵ تیرماه ما میزبان عزیزان شرکت کننده مرحله نهایی در مشهد هستیم. قرار بود از هر رشته ۵ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کنند که در رشته ترتیل بخاطر سطح بالای شرکت کنندگان ۱۰ نفر به مرحله پایانی رسیدند.
موسوی نیا گفت: جشنواره در ۵ رشته، ترتیل محفلی، مداحی و مرثیه سرائی، اجرای معارفی، پادکست صوتی و دعا خوانی برگزار می‌شد. بالاترین سطح را رشته ترتیل داشت که ما میزبان بهترین های کشور بودیم.
وی تاکید کرد: این جشنواره اولین جشنواره معارفی ویژه بانوان در کشور است که قول داده شده است در سال‌های آینده نیز برگزار شود.
 
در انتهای مراسم اختتامیه رای هیات داوران قرائت شد که بر اساس آرا؛
 
در رشته ترتیل خوانی؛
رتبه پنجم: عادله شیخی - از استان مرکزی
رتبه چهارم: زهرا سادات موسوی - از خراسان رضوی
رتبه سوم: مرضیه میرزایی پور - از خراسان رضوی
رتبه دوم: صغری خورشیدی - از استان گیلان
رتبه اول: ندا مرادی - از استان تهران
 
در رشته مداحی و مرثیه خوانی؛
رتبه دوم: صفوان یدالهی - از استان مازندران
رتبه اول: مریم شایان فرد - از خراسان رضوی
 
در رشته دعاخوانی؛
رتبه سوم: اعظم امینی نژاد - از خراسان رضوی
 
در رشته پادکست صوتی؛
رتبه سوم: نیکا شمس کلائی - از استان تهران
رتبه دوم: سمیه افتخاری - از استان تهران
رتبه اول: فاطمه صبور - از سیستان و بلوچستان
 
در رشته اجرای معارفی؛
رتبه دوم: فاطمه صبور - از سیستان و بلوچستان
رتبه اول: فاطمه سادات موسوی - از خراسان رضوی
 
به عنوان برگزیدگان اولین جشنواره ملی هنرهایی آوایی آیه انتخاب گردیدند.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر