@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: فعالیت های فرهنگی در مشهد باید در تراز امام رضا (ع) باشد

جستجو
۱۴۰۱/۴/۴ شنبه
(0)
(0)
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: فعالیت های فرهنگی در مشهد باید در تراز امام رضا (ع) باشد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: فعالیت های فرهنگی در مشهد باید در تراز امام رضا (ع) باشد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

فعالیت های فرهنگی در مشهد باید در تراز امام رضا(ع) باشد.

 
 
 
 
 
 
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فعالیت های فرهنگی در این دیار، باید در تراز امام رضا باشد. مشهد از دیرباز مدارس و محافل قرآنی وسیعی داشته است. ما در آموزش و پرورش باید تلاش کنیم تا لذت و برکات قرآن به همه برسد. یکی از عوامل وحدت در کشور قرآن است.
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ میکائیل باقری، مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد گفت: خداوند در سوره نساء می‌فرماید؛ کسانی که کارهای نیک را منتشر یا تشویق می‌کنند، نصیبی از آن بهره خواهند برد. هفتمین دوره قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در ۵ رشته قرائت، حفظ ۱۰ جزء، حفظ کل، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در بخش دانش آموزی مسابقات، هدف ما تربیت قرآنی و اهل بیتی است اما در بخش فرهنگیان این هدف نازل است، یکی از اهداف، پیدا کردن فرهنگیان قرآنی متخصص و متعهد است که در حین مسابقات ارتقاء و نگرش پیدا خواهد شد و انتقال آن به دانش آموزان است. این مسابقات در خراسان رضوی بناگذاری شده است که هفدهمین دوره در خراسان رضوی و هفتمین دوره در کشور خواهد بود.
باقری افزود: ۳۵۰ هزار نفر در مرحله اول در ۷۳۰ منطقه در دهه فجر شرکت کرده بودند که ۵۰ هزار نفر در مرحله استانی در دو بخش خواهر و برادر راه یافتند و در نهایت ۳۲۰ نفر از ۳۲ استان کشور موفق حضور در مرحله کشور گردیدند. در دو سال قبل مسابقات بصورت غیر حضوری و مجازی برگزار شده است. امسال مرحله مقدماتی غیر حضوری و مرحله نهایی بصورت حضوری است.
مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش عنوان نمود: افتتاح مسابقات ۵ عصر چهارم تیرماه در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی مشهد است. مسابقات طی یک روز، پنجم تیر در ۴ سالن مجزا با حضور ۱۵۰ فرهنگی سراسر کشور با داوری ۲۴ داور شاخص کشوری برگزار و اختتامیه دوشنبه ۶ تیرماه خواهد بود.
ایشان با بیان اینکه در کشور ۱۱۰ دستگاه مسابقات قرآنی برگزار می‌کنند، اظهار کرد: مسابقات دانش آموزی پشتوانه مسابقات کشوری است، امسال در مسابقات بین المللی قرآن اوقاف از ۴ نفر اول، دو نفر فرهنگی بودند. هر ساله ۶ میلیون دانش آموز در ۱۴ رشته قرآنی حضور دارند. برای سال آینده تحول اساسی در شیوه برگزاری مسابقات قرآن و عترت خواهیم داشت. یکی از اهداف این تحول جذب حداکثری با استفاده از هم افزایی کتب درسی است.
حجت‌الاسلام محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: قرآن نسخه شفا بخش بشریت است که اگر به آن برگردیم و عمل کنیم سعادتمندیم. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس اهداف قرآن نوشته شده است و نکته ای که تکلیف شده این است که در تمام برنامه ریزی ها قرآن را ببینیم.
وی ادامه داد: طرح بسیار خوبی با همکاری دیگر معاونت های آموزش و پرورش در سطح شهر مشهد برای ۵۰ هزار دانش آموز ابتدائی برگزار می‌شود که بحث روخوانی قرآن در این طرح صورت می‌گیرد.
پورثانی با اشاره به اینکه برای هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور ۱۰ کمیته تشکیل شده است، تاکید کرد: آنچه ما دنبال آن هستیم برنامه های قرآنی که در شهر انجام می‌شود باید بوی خوش آن به مردم شهر هم برسد. در زمان برگزاری مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان، محافل انس با قرآن با حضور فرهنگیان کشوری برگزار خواهد شد. برای اولین بار قسمتی از مسابقات در دارالقرآن کریم حرم رضوی خواهیم داشت.
محمود رضائی، معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست خبری بیان داشت: آنچه در فرهنگ سازی قرآن وظیفه داریم، همه باید راهکارهایی ارائه دهیم. پژوهش قرآنی در بستر آموزش و پرورش مشوق همه معلمین و دانش آموزان شود. استعدادیابی به شکلی طراحی شود که همه از پیش دبستانی تا دبیرستان باشد.
وی ادامه داد: نخبگان قرآنی باید در صدر باشند و در فضاهای دانش آموزی و کتابخانه صوت قرآن باشد. معلمین قرآنی باید معرفی و تجلیل شوند. جوایز قرآنی در شان قرآن نیست، یا جوایز در شان باشد یا جوایز معنوی اهدا شود که قیمت نشود بر آن گذاشت.
 
/ علی گلستانی
کد خبرنگار : ۱۳۹۹۰۱
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر