@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

دادستان مرکز خراسان رضوی عنوان کرد: بزودی احکام پرونده های رسوب شده صادر می‌شود

جستجو
۱۴۰۱/۴/۱ چهارشنبه
(1)
(0)
دادستان مرکز خراسان رضوی عنوان کرد: بزودی احکام پرونده های رسوب شده صادر می‌شود
دادستان مرکز خراسان رضوی عنوان کرد: بزودی احکام پرونده های رسوب شده صادر می‌شود

دادستان مرکز خراسان رضوی عنوان کرد:

بزودی احکام پرونده های رسوب شده صادر می‌شود

 
 
 
 
 
 
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی گفت: به دلایلی پرونده های سنگین طی سالها رسوب کرده و چون پرونده های جدیدی نیز در اختیار قاضی قرار می‌گرفته بر رسوب این پرونده ها افزوده می‌شد. با اقدامات که در دادسرا انجام داده ایم دیگر تا خاتمه پرونده های سنگین و رسوب شده، پرونده جدید به بازپرس داده نخواهد شد.
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ غلامعلی صادقی، ریاست دادگستری خراسان رضوی در نشست خبری هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه گفت: ماموریت اصلی دستگاه قضا، بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی همان ماموریت های هفتگانه است که در سند تحول قوه تاکید شده است. در سال گذشته و سال جاری بر مبنای سیاست مورد تاکید ریاست قوه قضائیه، دولت و دستگاه‌های اجرائی در امر تولید، صنعت، اشتغال و از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی حمایت بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: مجموعه های اقتصادی که مشکلی دارند، اگر اداره مربوطه پاسخگو نیست با پیگیری ویژه آن را حل نماییم. حضور ریاست دادگستری ها، دادستان ها و کارشناسان شهرستان‌های استان در واحدهای صنعتی بخش زیادی از مشکلات را حل نموده است و این رویه در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت. همچنین در حمایت از فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی و دولتی از تمام ظرفیت قانونی استفاده می‌کنیم. اگر مصوبه ها تشخیص داده شود یک واحد یا فعالیت اقتصادی، پشتیبانی شود از آن حمایت می‌کنیم.
صادقی عنوان کرد: گلایه های مردم از سرقت ها و بخصوص سرقت های مسلحانه یکی از مسائل سال‌های قبل بود. اکنون در سطح استان سرقت مسلحانه نداریم. سرقت های عادی که با آزار و اذیت مال باخته همراه است، اکثریت توسط معتادین متجاهر انجام می‌شود. معتادین متجاهر جمع آوری شده ولی به صفر نرسیده است. برای دستورات جمع آوری معتادین که توسط قاضی است که ما محدودیت نداریم چون امنیت روحی، روانی و مالی مردم را تهدید می‌کند. همچنین جهت تهیه فضا و تامین بودجه در حد توان بوده ایم.
ریاست دادگستری خراسان رضوی اظهار داشت: در بحث آزاد سازی یارانه ها، مردم استان با نجابت و هماهنگی همراهی نمودند و خوشبختانه پدیده خاصی نداشتیم. همچنین در مقوله ارازل و اوباش که در برخی استان‌ها حرکت های داشتند، چون در استان ما پلیس و دادگستری برنامه های خاصی داریم، که از برنامه های استان در دیگر استان‌ها الگو برداری می‌شود، اتفاقی را شاهد نبودیم.
صادقی در خصوص انتقال زندان مشهد نیز توضیح داد: انتقال زندان تنها مشکل مشهد نیست و در چند شهرستان استان نیز وجود دارد. بودجه کافی نیاز است تا یک زندان مناسب در خارج بافت شهری ساخته شود و این اعتبار فعلا توسط دولت مهیا نیست. از سوی دیگر در قانون پیش بینی شده، زندانی که منتقل می‌شود باید به بالاترین قیمت کاربری، کارشناسی و فروخته شود. ما سعی داریم زندان را به بالاترین قیمت کاربری تبدیل کنیم و بعد با شهرداری یا نهاد دیگر تهاتر نماییم و زندان را منتقل کنیم. هنوز ما خاصی نداریم هر چند تمایل شفاهی توسط چند نهاد داده شده است.
ایشان در خصوص پرونده پدیده شاندیز نیز گفت: شرکت در مسیر قانونی قرار گرفته است و با تعیین تکلیف سهام و اموال ما دیگر دخالت نمی‌کنیم، فقط در صورتی که نیاز به کمک حمایت می‌کنیم. برای اینکه شرکت حمایت شود و فعالیت آن ادامه یابد، هیات مدیره تقاضا داشت که متهمین در اختیار شرکت قرار دهیم تا از ظرفیت آنها استفاده گردد که مورد پذیرش قرار گرفت.
ریاست شورای قضایی خراسان رضوی تصریح کرد: پرونده حادثه حمله به سه روحانی در حرم مطهر یک متهم داشت که رسیدگی شد و حکم صادر و اجرا گردید. برخی گزارشات بر احتمال قصور سایر افراد در بازرسی حرم وجود دارد که چون زیر مجموعه نیروی نظامی می‌باشند اگر مرجع نظامی به این جمع بندی برسد که کوتاهی انجام گرفته، رسیدگی خواهد شد.
محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی نیز در این نشست در پاسخ به سوال ساختمان های نا ایمن مشهد، گفت: در سال ۹۶ کارگروه ایمن سازی فعال کردیم که دغدغه ما نیز بوده است. مبارزه با علت اصلی باید انجام دهیم. برخی ساختمان‌ها قدیمی در شهر است که در زمان خود و بر اساس ضوابط آن زمان ایمن بودند ولی اکنون نیستند. ولی برای ساختمانهاي جدید نمی‌توان نا ایمنی آنها را قبول کرد، ما دادسرای ویژه در این خصوص داریم. همچنین نشست هایی برگزار می‌شود تا از ابتدا ساختمان نا ایمن بنا نشود.
درودی بیان داشت: اقدامات برخی از افراد در احتکار و گران فروشی مصداق اخلال در نظام اقتصادی است، هر چند در سال‌های قبل اخلال تلقی نمی‌شد اما د وضعیت حاضر سبب اخلال می‌شود و رفتار مجرمانه است. پرونده هایی در این خصوص تشکیل شده و بصورت جدی در دادسرای انقلاب بررسی می‌شود.
ایشان تاکید کردند: بر اساس قانون هر کس به قصد جان یا مال به کسی همه کند، محارب است و کسانی که زورگیری می‌کند و از سلاح سرد یا گرم استفاده می‌کند چون جان یا مال افراد را به خطر می‌اندازند، محارب هستند و حکم آنها اعدام است. 
دادستان مرکز استان خراسان رضوی بیان کرد: در جریان مسابقه تیم ملی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع) برخی رفتار مجرمانه انجام شده است. افرادی که در مشهد بودند توسط شعبه بازپرسی احضار و پرونده در حال رسیدگی است و اگر افرادی در خارج استان دخالت داشته باشند، این افراد نیز احضار خواهند شد.
محمد حسین درودی عنوان کرد: بی حجابی عنوان مجرمانه دارد. در استان کارگروه عفاف و حجاب تشکیل شده است که اقدامات پیشگیرانه مد نظر است. برخی بی حجابی ها کسانی که به حجاب کامل نیز معتقد نیستند را نیز رنج می‌دهد. آنچه مد نظر ماست، پیشگیری است اما اگر توسط ضابطین پرونده تشکیل شود، رسیدگی می‌شود.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر