@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

با امضاء تفاهم‌نامه پنج جانبه؛ حوزه فرهنگ در خراسان رضوی منسجم می‌شود

جستجو
۱۴۰۱/۳/۳۰ دوشنبه
(0)
(0)
با امضاء تفاهم‌نامه پنج جانبه؛ حوزه فرهنگ در خراسان رضوی منسجم می‌شود
با امضاء تفاهم‌نامه پنج جانبه؛ حوزه فرهنگ در خراسان رضوی منسجم می‌شود

با امضاء تفاهم نامه پنج جانبه؛

حوزه فرهنگ در خراسان رضوی منسجم می‌شود.

 
 
 
 
 
در راستای هم افزایی و تقویت حوزه فرهنگ در استان خراسان رضوی، تفاهم‌نامه همکاری پنج جانبه بین سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب، بسیج دانشجویی خراسان رضوی و سپاه امام رضا(ع) به امضاء رسید.   
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ هادی صاحبقرانی گلستانی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت امضاء تفاهم‌نامه بین دستگاهی برگزار شد، گفت: یک تیرماه سال ۶۰ به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی نهاد تبلیغات اسلامی در راستای تبلیغ اسلام ناب تاسیس شد. در راستای نشر و ترویج فرهنگ دینی و استفاده از ظرفیت بالقوه و قانونی نهادهای استان و عملیات مشترک اقدام به تفاهم‌نامه پنج جانبه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع) و بسیج دانشجویی در سطح استان خراسان رضوی می‌شود.
وی افزود: هدف از این تفاهم‌نامه، ظرفیت دستگاه‌های ۵ گانه برای ترویج و گسترش اسلام ناب محمدی را بستر سازی و همت شبکه های مرتبط با این سازمان ها را توان افزایی کنیم.
صاحبقرانی عنوان کرد: یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری عمل بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است. در راستای این تفاهم‌نامه در ۴ محور، رصد و شناسایی مسائل فرهنگی سطح استان، همکاری، هم افزایی و توانمند سازی تشکل ها و حلقه های میانی، رشد و توسعه فعالیت های محله محور و دانشگاهی در حوزه فرهنگی و ایجاد عملیات مشترک دستگاهای فرهنگی، فعالیت های انجام می‌گیرد.
محمد حسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در این نشست بیان داشت: مجموعه این پنج دستگاه ظرفیت های متفاوتی دارند. هر کدام بر اساس وظایف که دارند کارهایی انجام می‌دهند اما هم افزایی و استفاده از ظرفیت آنها حلقه مفقودی استان بود و این کار مشترک اقدام مبارکی است.
ایشان ادامه داد: این تفاهم‌نامه جریان مردمی حوزه فرهنگی استان را تقویت می‌کند. این اقدام بجز مشهد، در شهرستان‌ها نیز انجام خواهد شد که می‌تواند کمبودهای شهرستان ها را با هم ساخت.
محمد جواد ابراهیم پور، معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع) نیز عنوان کرد: مقام معظم رهبری نوید داده اند که رویش و جوانه های تازه نفس از راه خواهند رسید. در دوران گام دوم انقلاب ما شاهد این رویش ها هستیم که نیروهای تازه نفس بار چهل ساله دوم انقلاب را بر دوش خواهند کشید.
ایشان ادامه داد: یکی از الزامات در گام دوم انقلاب، فراهم آوردن زمینه این جریانات و هم افزایی آنهاست. این تفاهم‌نامه که امضاء می‌شود، آغاز پیوند این مجموعه هاست و امیدواریم شاهد این حرکت مبارک تا دورترین شهرستان‌های استان باشیم.
در جریان امضاء این تفاهم‌نامه، سید رضا موسوی، دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: این رویداد نقطه کانونی حوزه فرهنگ است. عصاره گام دوم انقلاب قیام مردم بر محور جوانان خواهد بود. راهکار عملی قیام مردمی گام دوم، حلقه های میانی و شروع آن بحث مسئله محوری است. باید این رویداد را جدی بگیریم و انشالله شاهد شکل گیری یک هسته مسئله محور در هر شهرستان باشیم.
صادق حسنی مقدم، دبیر بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه جوانان محور گام دوم انقلاب هستند اظهار کرد: نمی‌توان به مسئله فرهنگ نگاه تعمیمی داشت. باید شبکه مصائب را دید و از چند پارگی در حوزه فرهنگ جلوگیری کرد. برخورد سیستمی و تعمیمی در حوزه فرهنگ کارساز نیست. همه دستگاه‌های مرتبط باید با هم کار کنند و متناسب سازی شوند.
وی ادامه داد: ظرفیت بسیج دانشجویی، ظرفیت بالایی است. ما با یک جامعه جوان و با انگیزه طرف هستیم. مسئله محوری چندین سال است در بسیج دانشجویی شکل گرفته است و این سازمان با تمام ظرفیت پای کار خواهد بود.
 
 
شایان ذکر است؛ در پایان این نشست خبری با حضور مسئولین این پنج دستگاه تفاهم‌نامه همکاری امضاء گردید.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر