@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

ایران مهارت واسطه آشنایی دانش آموزان با مهارت‌های شغلی

جستجو
۱۴۰۱/۳/۲۱ شنبه
(0)
(0)
ایران مهارت واسطه آشنایی دانش آموزان با مهارت‌های شغلی
ایران مهارت واسطه آشنایی دانش آموزان با مهارت‌های شغلی

ایران مهارت واسطه آشنایی دانش آموزان با مهارت‌های شغلی

 
 
 
 
 
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: در طرح ایران مهارت، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، دانش آموزان دوره متوسطه اول، حداقل یک مهارت را آموزش می‌بینند. بر خلاف انتظار همگان، مرکز استعدادهای درخشان اولین مرکز آموزشی متوسطه اول بود که این دوره را در استان برگزار نمود. 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ افشین رحیمی گل خندان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه مهارت آموزی دو ماموریت و دو گروه مخاطب دارد. اولین گروه کارجو هستند که هیچ مهارتی ندارند و خروجی یک نظام آموزشی هستند آنها نیاز به یک یا چند مهارت دارند. این ماموریت در راستای ایجاد اشتغال است.
وی ادامه داد: گروه دوم، مخاطبین هستند که شاغلند اما بخاطر توسعه تکنولوژی آموزش می‌بینند و اطلاعات خود را کامل می‌کنند که ویژه تثبیت اشتغال است که به این آموزش ها، آموزش های ارتقاء مهارت می‌گوییم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی بیان کرد: در بخش دولتی استان ۴۷ مرکز هستند که خدمات آموزشی می‌دهند. در سال گذشته ۵۰ هزار و ۵۰۶ نفر آموزش دیده اند. همچنین ۸۱ هزار و ۷۲۶ نفر در بخش غیردولتی آموزش‌های مهارتی فراگرفته اند. هزار و ۶۸ آموزشگاه آزاد داریم که در ۴۵ رشته و ۸۱۱ حرفه آموزشی فعال می‌باشند.
ایشان افزود: در سال ۱۴۰۰ در حاشیه شهر شهرستان های بزرگ استان، ۱۱۵ پایگاه آموزشی داریم که ۷۵ آموزشگاه آزاد و ۴۰ واحد سیار دولتی هستند. همچنین سال گذشته در حاشیه شهر مشهد ۹ هزار و ۷۱۳ نفر آموزش در سکونتگاه های غیر رسمی آموزش داده ایم.۴ هزار و ۲۹۳ نفر شاغل در صنعت، هزار و ۱۹۶ نفر آسیب دیدگان اجتماعی، ۷ هزار و ۵۴۱ نفر در آموزش های روستایی و عشایری، ۵ هزار و ۷۰۰ نفر زندانی، هزار و ۹۰۵ نفر آموزش جوار دانشگاه و ۸ هزار و ۳۱ نفر سرباز وظیفه در پادگان‌ها آموزش های مهارتی دیده اند.
رحیمی تصریح کرد: یکی از ظرفیت جدید ایجاد شده مهارت آموزی در محیط واقعی کار است که بر اساس شیوه استاد شاگردی قدیم بنا شد. در این طرح ۲ هزار و ۲۷۳ نفر در ۸۸۱ واحد بین بک تا سه نفر آموزش دیدند. این طرح یکی از بهترین نوع آموزش است که علاوه بر مهارت های فنی و مهارتی، مهارت های دیگری نیز مانند مشتری مداری، بازاریابی، جذب مشتری، مهارت های مالی و حسابداری و...... آموزش می‌بینند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی عنوان کرد: سال گذشته ۴۵ مرکز جوار صنعت، که کارخانجات تراز اول استان هستند مجوز آموزش دارند و ۶۰۶ واحد درخواست آموزش داده اند. امسال نیز ۲۷۵ واحد صنعتی درخواست آموزش برای ۵۸۸ نفر داشته اند. همچنین دو مرکز دانش بنیان و نوآور جوار صنعت در سال ۱۴۰۰ داشتیم و امسال نیز دو مرکز نوآور جدید خواهیم داشت.
افشین رحیمی تصریح کرد: امسال دو برنامه ویژه در حوزه دانشجویان داریم. طرح کهباد ویژه دانشجویان دانشگاه‌های مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، که تا ۱۸ واحد درسی مهارت شغلی متناسب با نیاز بازار کار ارائه می‌شود. همچنین طرح نخلستان ویژه دانش آموختگان دانشگاهی که نیاز به مهارت آموزی ارائه می‌شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای با تشکر از خیرین گفت: از زمان تاسیس مرکز خیرین توسعه و ترویج فنی و حرفه ای کارهای خیلی ارزنده‌ای انجام شده است که جای تقدیر از خیرین دوراندیش دارد.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر