@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری مشهد خبر داد: معابر شهری مشهد از سال ۱۴۰۲ با تکنولوژی پلیمری آسفالت می‌گردند

جستجو
۱۴۰۱/۶/۱۳ یکشنبه
(0)
(0)
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری مشهد خبر داد: معابر شهری مشهد از سال ۱۴۰۲ با تکنولوژی پلیمری آسفالت می‌گردند
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری مشهد خبر داد: معابر شهری مشهد از سال ۱۴۰۲ با تکنولوژی پلیمری آسفالت می‌گردند

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری مشهد خبر داد:

معابر شهری مشهد از سال ۱۴۰۲ با تکنولوژی پلیمری آسفالت می‌گردند

 
 
 
 
 
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: با شروع فصل آسفالت در سال ۱۴۰۲ آسفالت معابر مشهد با تکنولوژی جدید پلیمریزه که دارای مزیت های فراوان در زمان، هزینه و زیست محیطی است انجام می‌گیرد.
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ علیرضا صفی‌پور در جریان بازدید اصحاب رسانه از کارخانه آسفالت شهید مجیدی شهرداری مشهد گفت: یک کار تحقیقاتی پیرامون آسفالت چند سال است توسط یک شرکت دانش بنیان در مشهد انجام شده که مخترع این نوع آسفالت که مشهدی است، روی آسفالت پلیمریزه کار کرده است.
وی افزود: این نوع آسفالت از لحاظ محیط زیستی، فنی و اقتصادی خیلی به نفع جامعه و مردم است. آسفالت پلیمری بعد از چند سال مسکوت ماندن، در این دوره مدیریت شهری همت شد حتما از این فرآورده استفاده گردد.
صفی پور اظهار کرد: شروع تولید انبوه این نوع آسفالت یک فرآیند دارد که حدود ۴ ماه زمان‌بر خواهد بود تا به مرحله صنعتی قیر پلیمریزه برسیم.‌ در این راه موانع وجود دارد که مهمترین مانع دما و فصل سرد است. به همین دلیل برنامه ریزی شده است تا اوایل سال ۱۴۰۲ یعنی فصل شروع آسفالت از این نوع استفاده کنیم.
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری مشهد بیان کرد: آسفالت معمولی که در حال حاضر بهره‌برداری می‌شود، هر متر مربع یک میلیون تومان هزینه دارد، در این جهت هم سرعت و هم هزینه به نفع خواهد بود. مشهد یک سرمایه ملی است. برای آنکه آسفالت در حد این سرمایه داشته باشیم باید به سمت روش های جدید و مدرن می‌رویم. از اوایل آبان ماه ۱۴۰۱ جوان‌سازی آسفالت معابر موجود بر پایه تکنولوژی تمام ایرانی شروع خواهیم کرد.
ایشان در خصوص مزیت های آسفالت پلیمری نیز توضیح داد: به طور متوسط آسفالت معمولی ضخامت حداقل ۷ سانتی متر در یک لایه که بعد کوبش ۶ سانتی متر آسفالت تحویل می‌دهد، که این ۶ سانتی متر تحمل بار نقطه و سطح تردد را دارد. در این تکنولوژی جدید حداکثر ضخامت ۳/۵ سانتی متر می‌شود و هزینه آن نصف می‌گردد.
علیرضا صفی‌پور افزود: چون در این نوع آسفالت از ضایعات لاستیکی استفاده می‌گردد، به بحث های زیست محیطی کمک کرده و خودروها در زمان ترمز سریعتر ایستا می‌شوند. همچنین مصرف قیر به طور متوسط در آسفالت معمولی ۵۰ کیلوگرم در هر تن که حداکثر ۷ متر آسفالت می‌دهد. در تکنولوژی جدید مصرف قیر همان ۵۰ کیلوگرم است اما ۵۰ کیلوگرمی که نصف آن لاستیک است و هر تن ۱۴ متر را آسفالت می‌کنیم.
لشگری، کارشناس مسئول آزمایشگاه کنترل کیفیت کارخانه نیز بیان کرد: واحد کنترل کیفیت کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری مشهد یکی از پیشرفته ترین و بروزترین آزمایشگاه های سطح استان است که در راستای آسفالت با کیفیت تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم.
وی افزود: کنترل کیفیت به معنای حفظ سرمایه های ملی کشورمان است و برای آن هر چقدر وقت و زمان صرف شود باز هم کم است. کنترل کیفیت در این کارخانه در سه مرحله انجام می‌گیرد، مصالح اولیه که وارد کارخانه می‌شود، مصالحی که در داخل کارخانه تولید می‌کنیم و مرحله سوم که اصلی‌ترین مرحله است، کنترل کیفیت آسفالت تولیدی است.
لشگری اظهار کرد: آزمایشگاه های که انجام می‌شود شامل درصد قیر، دانه بندی، مقاومت مارشال، نرمی آسفالت و نفوذ قیر است که گزارش نهایی به ریاست کارخانه ارائه می‌گردد.
کارشناس آزمایشگاه کنترل کیفیت کارخانه شهید مجیدی تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها کالیبره هستند و چنانچه متوجه شویم دستگاه خطا دارد، با سازنده تماس گرفته می‌شود تا کالیبره نماید. همچنین برای هر آزمایش و محصول استاندارد های تعریف شده که مقادیر پارامترها مشخص می‌کند و بر اساس آن آزمایش ها انجام می‌شود که انحراف معیارها مشخص و تعریف شده است.
سهیل نصرتی، مدیر کارخانه آسفالت شهید مجیدی شهرداری مشهد نیز در این تور خبری عنوان کرد: کارخانه آسفالت شهید مجیدی در کیلومتر ۱۴ جاده کلات به وسعت ۴۰ هکتار است. این کارخانه با تجهیزات دو دستگاه تولید آسفالت با ظرفیت ۱۶۰ تن در ساعت و ۴ دستگاه سنگ شکن فعالیت می‌کند.
وی افزود: مصالح اولیه و طبیعی مورد نیاز کارخانه از معادن اطراف تهیه می‌شود و بوسیله دستگاه‌های سنگ سکن به اندازه دانه های مورد نیاز شکسته می‌گردد و در مکان‌های مختلف انبار می‌گردد.
نصرتی ادامه داد: در فرآیند تولید آسفالت با توجه به فرمول خاص هر آسفالت که میکانیک خاک می‌دهد، طبق آن فرمول دانه ها و قیر در زمان مشخص مخلوط می‌گردد و در دمای ۱۶۳ درجه آسفالت تهیه می‌شود.
مدیر کارخانه آسفالت شهید مجیدی شهرداری مشهد با بیان اینکه در این کارخانه چهار نوع آسفالت تولید می‌شود، اظهار کرد: هر بچ آسفالت که معادل هزار و ۴۰۰ کیلوگرم است ۵۰ ثانیه طول می‌کشد تا تهیه شود. قبلا مشکلات زیست محیطی داشتیم اما با تجهیز کارخانه، این مشکلات رفع شده است و گرد و غبار و.... گرفته می‌شود.
 
 
 
شایان ذکر است؛ در این بازدید، اصحاب رسانه از مرحله پخش آسفالت در خیابان رسالت ۷۲ مشهد بازدید کردند. در جریان آسفالت این معبر توسط مسئول واحد آسفالت عنوان شد که ۴ تیم پخش آسفالت وجود دارد. هر تیم شامل ۱۵ نفر و تجهیزات دستگاه پخش آسفالت، دو قلتک است و آسفالتی به ضخامت حدود ۷ سانتی متر در معابر انجام می‌گیرد.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر