@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

مجمع عمومی انجمن داروسازان ایران در مشهد برگزار شد

جستجو
۱۴۰۱/۲/۲۲ پنج شنبه
(0)
(0)
مجمع عمومی انجمن داروسازان ایران در مشهد برگزار شد
مجمع عمومی انجمن داروسازان ایران در مشهد برگزار شد

مجمع عمومی انجمن داروسازان ایران در مشهد برگزار شد.

 
 
 
مجمع عمومی انجمن داروسازان ایران به میزبانی مشهد و با حضور داروسازان سراسر کشور، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیشکسوتان حوزه دارو و درمان در هتل پردیسان مشهد برگزار شد.
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ دکتر علیرضا شهریاری، رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی در مجمع عمومی داروسازان ایران گفت: مجمع داروسازان کشور، آخرین مرکز قانونی تصمیم گیری است اما چندی است که انتخابات برگزار نشده و اجازه برگزاری به ما نمی‌دهند،
وی افزود: اقتصاد داروسازی در حال مشکل است. جانبازان محترم آواره هستند، خیلی از مراکز دولتی از پذیرش جانبازان طفره می‌روند. انتظار داریم این مشکل حل شود. ما همه داروسازان در کشور خدمتگزار مردم هستیم و امید داریم با حل مشکلات بیشتر خدمتگزاری نماییم.
دکتر حجت الله بزدان شناس، رئیس مجمع نمایندگان انجمن داروسازان ایران نیز عنوان کرد: امید داریم حاصل این نشست به حل مشکلات شود. مشکلات آئین نامه تاسیس، ابلاغیه ۱۴۰۰، مشکلات تاسیس های زنجیره ای، مشکلات حاشیه سود، نارضایتی شدید از کمبود و گرانی دارو بخصوص داروهای خاص، تغییر مالیات بی رویه، اقدامات مخرب افراد در شبکه های اجتماعی، توهین به انجمن داروسازی و تاخیر در برگزاری انتخابات انجمن از جمله این مشکلات است.
دکتر محمد باقر ضیاء، رئیس انجمن داروسازان ایران نیز بیان داشت: انجمن داروسازان یکی از سازمان غیر دولتی است که در تمام ادوار خوش درخشیده است و خودش را خوب نگه داشته است. انجمن داروسازان نیاز به هوای تازه دارد و این هوا جزء با انتخابات دمکراتیک میسر نیست.
وی ادامه دارد: با آئین نامه جدید ۶۰ درصد داروخانه ها را دچار عدم انتفاع می‌کند. اقتصاد داروخانه ها دز دست بخش دولتی است که طبق اصل ۴۴ باید از آنها گرفته شود.
دکتر ضیاء تصریح کرد: ما یک سیستم توزیعی فرسوده و فشل داریم. سیستم توزیعی باید علمی و روزآمد باید باشد تا توزیع عادلانه باشد و انحصار باید حذف شود چون در انحصار عدالت وجود نخواهد داشت. سازمان تامین اجتماعی ۸ ماه است پرداخت نسخ کاغذی نداشته است.
همچنین دکتر ضیاء در جمع خبرنگاران نیز عنوان کرد: انجمن داروسازان ایران بالاترین مرجع برکشیده از رای داروسازان سراسر کشور است که در یک انتخابات کاملا دمکراتیک اعضای مجمع انتخاب شده اند که استراتژیک و سیاست های کلان انجمن را برنامه ریزی می‌کنند.
وی ادامه داد: مجمع عمومی انجمن سالی دو بار تشکیل می‌شود که بررسی رویکرد فعالیت سیستم داروئی کشور را اجرائی نماید. این مجمع بنا به درخواست برای بررسی دو موضوع انتخابات و تعرفه تشکیل شده است.
رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: در موضوع انتخابات یک سال و نیم از دوره هات مدیره فعلی گذشته است. این هیات مدیره به وزارت کشور مراجعه کرده و تقاضای برگزاری انتخابات کرده اما تا کنون مجوز صادر نشده است. دلیل آنها این بود که طرحی در مجلس در حال بررسی و تعیین تکلیف نگشته است. سخن ما این است که اگر این طرح سالها طول بکشد، تکلیف ما چیست؟
وی بیان کرد: در بحث تعرفه ها نیز تعرفه همه بخش های پزشکی اعلام شده آمل تعرفه داروسازان مانده است. تعرفه از ضرورت هاست حال این تعرفه تغییر کند یا نکند اما باید تعیین تکلیف شود.
دکتر محمد باقر ضیاء تصریح کرد: ما در کشور حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ داروخانه بخش خصوصی داریم و انجمن ۴۷ شعبه در استان‌های مختلف دارد که در زمان مجمع تشکیل و انتخابات برگزار و اعضای مجمع را انتخاب می‌کند. این اعضاء مجمع، هیات مدیره انجمن کشور که ۱۵ عضو و ۳ بازرس هستند را انتخاب می‌نماید.
ایشان با بیان اینکه تعداد کل داروسازان کشور بالای ۲۲ هزار نفر هستند که حدود ۱۴ هزار نفر در داروخانه کار می‌کنند، اظهار داشت: در دوران کرونا داروسازان بر خلاف اکثر مشاغل دیگر تعطیل نبودند و در آن دوران شبانه روزی فعالیت کردند. ما نزدیک ۳۰ نفر شهید سلامت داروساز داریم که در پشت پیشخوان ارائه خدمت کرده و مبتلا شده بودند.
دکتر مرتضی آذرنوش، ریاست اسبق سازمان غذا و دارو نیز گفت: داروسازی صنف شریفی است که در میان دیگر صنوف نظیر ندارد. تنها صنفی است که قیمت قانونی خرید، فروش و سود دارد.
وی تاکید کرد: متاسفانه در آئین نامه جدید سراسر غلط است و بیش از ۳۰ مورد غلط قانونی دارد. داروخانه اقتصادش نمی‌گردد و قیمت و تعرفه بالا نمی‌رود. اوایل انقلاب ۲۵ درصد تولید داخلی داشتیم و ۷۵ درصد وارداتی بود ولی امروز این برعکس شده و ۷۵ درصد تولید داخلی است.
عبدالحسین روح امینی، ریاست کمیته غذا و دارو مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما بدترین دوران داروسازی معاصر هستیم. داروسازی چهارراه علوم است هم فن، هم علم و هم هنر است، که این سرمایه اجتماعی نباید کاهش پیدا کند و باید افزایش پیدا کند. جامعه داروسازی اینقدر مشغول است که برخی حیثیت آن را زیر سوال می‌برند.
وی افزود: بیش از ۷ جلسه در خصوص آئین نامه برگزار و منتشر کرده ایم. عدم تهاتر مطالبات و بدهی ها دودش به چشم مصرف کننده، بیمار و داروخانه می‌رود. دوره این مجلس به اصلاح قوانین نمی‌رسد، باید لایحه دو فوریتی از طریق دولت به مجلس برود، اما در حوزه نظارت دقیق هستیم.
‌مهدی رضائی، معاون سازمان بیمه سلامت نیز در این نشست گفت: ما در حوزه سلامت مشکلات زیادی داریم. مطالبات موجود مطالبات جامعه، از جمله داروسازان است. ما از نگاه سازمانی خود با هر گونه افراط و تفریط مخالف هستیم، یک گفتگوی دو جانبه لازم است که منافع دو گروه را برطرف نماید.
ایشان متذکر کردند: منابع سازمان های بیمه گر یکسان نیستند. سه سازمان بیمه گر بیش از ۹۵ درصد کشور را زیر پوشش دارند. بیمه سلامت ۴۲ میلیون بیمه شده که عمدتا اقشار ضعیف جامعه است را تحت پوشش دارد. ۸۵ درصد هزینه را دولت متقبل شده است که ۵۰ درصد آن محقق می‌شود. کارکردهای سه سازمان اصلی بیمه گر، بیمه سلامت، تامین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح نیز با هم متفاوت است.
محسن فتحی، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این مجمع عنوان کرد: ما باید انجمن را تبدیل به نظام داروسازی نمائیم. این زمان مهمی است که می‌تواند از پیچ خطرناک عبور کرد.
وی تاکید کرد: آزاد سازی ارز باعث رشد صنعت داروسازی می‌شود و قیمت ها را واقعی می‌کند. سازمان های بیمه گر موظف به اعمال نرخ سال قبل هستند و باید دولت مابع التفاوت نرخ روز را جبران نماید.
 
 
شایان ذکر است؛ مجمع عمومی انجمن داروسازان ایران در نشست یک روزه، صبح، عصر و شب پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه به میزبانی انجمن داروسازان ایران شعبه مشهد در هتل پردیسان مشهد برگزار و در قالب ۱۴ پنل تخصصی و سخنرانی به هم اندیشی و بیان راهکارهای حل مشکلات پیرامونی انجمن پرداخته شد.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر