@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

اولین کنفرانس تبلیغ جهانی دین برگزار می‌شود

جستجو
۱۴۰۱/۲/۱۸ یکشنبه
(0)
(0)
اولین کنفرانس تبلیغ جهانی دین برگزار می‌شود
اولین کنفرانس تبلیغ جهانی دین برگزار می‌شود

اولین کنفرانس تبلیغ جهانی دین برگزار می‌شود

 
 
 
 
 
ریاست جامعة المصطفی العالمیه خراسان از برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی تبلیغ جهانی دین، چالش ها، فرصت ها و تجارب، اواخر اردیبهشت ماه در مشهد مقدس خبر داد.
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ حجةالاسلام محمد رضا صالح در نشست خبری کنفرانس بین المللی تبلیغ جهانی دین با اصحاب رسانه گفت: یکی از ارکان فعالیت جامعة المصطفی که یک نهاد حوزوی و بین‌المللی است، واکاوی و ابلاغ دین به سطح دنیاست. حوزه های شناخت دین، عمل به دین، تبلیغ دین و دفاع از شبهات دین، چهار رکن فعالیت ما خواهد بود.
وی افزود: امروز شاهد هستیم در فضای رسانه ای جهان، مهندسی برای ذهن مخاطبین می‌شود. این کنفرانس برای تبیین معارف دین و معرفت شناسی است. ما سعی داریم الگو تبلیغی انبیاء، پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) را به عنوان الگو تبلیغی معرفی نماییم که یکی از نمونه سازی های جهاد تببین مد نظر مقام معظم رهبری است.
ریاست جامعة المصطفی خراسان عنوان کرد: یکی از نکات این کنفرانس توجه به آینده پژوهی تبلیغ است. در حوزه تبلیغ باید به پیش بینی، برنامه مردم و ارائه راه حل آن پرداخت. موضوع دیگر زن و تاثیر آن بر جوامع جهانی است که جامعة المصطفی به نیازها، ویژگی‌ها و مسائل آنها در این کنفرانس توجه داشته است.
حجةالاسلام صالح با بیان اینکه این اولین کنفرانس در حوزه تبلیغ جهانی دین است، اظهار داشت: ۵ هدف مهم این همایش، دستیابی به مدل تبلیغ بین المللی، توانمند سازی علمی بین المللی، شبکه سازی علمی بین المللی، ایجاد مرجع مطالعاتی و آسیب و فرصت شناسی فرآیند تبلیغ بین المللی است.
ایشان متذکر شدند: این کنفرانس در ۵ موضوع اصلی، مبانی و اصول تبلیغ دینی، تجربه نگاری تبلیغ جهانی، آینده پژوهشی تبلیغ در عرصه بین الملل، چشم انداز تبلیغ جهانی دین در المصطفی و روش‌شناسی مطلوب تبلیغ دین در عرصه بین المللی برگزار می‌شود.
ریاست کنفرانس تبلیغ دین تصریح کرد: در برگزاری این همایش ۲۷ نهاد همکاری داشته اند. در کمیته علمی کنفرانس ۸۶ نفر عضویت دارند که ۳۶ خانم و ۵۰ آقا می‌باشند. دبیرخانه آمادگی پذیرش مقالات به ۴ زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو را داشت. در حاشیه کنفرانس ۲۰ پیش نشست علمی، دو کارگاه تخصصی با حضور ۳۶۰ شرکت کننده و یک دوره تربیت مربی تبلیغ بین‌المللی با شرکت ۸۳ نفر برگزار شده است.
حجةالاسلام صالح عنوان کرد: تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه ۲۳۲ مقاله بود که ۱۹۶ مقاله پذیرش گردید. ۱۶۸ نفر از نویسندگان مقالات داخلی و ۶۴ نفر خارجی بودند. ۱۱ مقاله به زبان انگلیسی و بقیه به زبان فارسی است، هر چند دبیرخانه آمادگی پذیرش مقاله به زبان‌های اردو و عربی نیز داشت.
وی تاکید کرد: اولبن کنفرانس بین‌المللی تبلیغ جهانی دین، چالش ها، فرصت ها و تجارب در عرصه بین المللی با دبیری علمی دکتر سعیدی فاضل در ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت در شهر مقدس مشهد، سالن همایش های اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، توسط جامعة المصطفی العالمیه خراسان برگزار خواهد شد.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر