@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

پاسخگویی مرکز سمپات خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ دو برابر شد

جستجو
۱۴۰۰/۱۲/۹ دوشنبه
(0)
(0)
پاسخگویی مرکز سمپات خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ دو برابر شد
پاسخگویی مرکز سمپات خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ دو برابر شد

پاسخگویی مرکز سمپات خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ دو برابر شد

 
 
 
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: امسال ثبت درخواستها، پیگیری و رسیدگی به آنها در مرکز سمپات این شرکت نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی؛ احمد اسدی افزود: پارسال بیش از ۸۰۰ هزار درخواست توسط مرکز سمپات این شرکت ثبت، پیگیری و رسیدگی شده بود که از ابتدای امسال تاکنون این میزان ثبت به یک میلیون و ۸۷۰ هزار درخواست غیرحضوری رسیده است.
وی بیان کرد: سمپات، مرکزی ۲۴ ساعته در پاسخگویی و راهنمایی مشترکین در حوزه خدمات شرکت توزیع نیروی برق است که افزایش ثبت درخواستها در آن نشان از رضایت مشترکین و تمایل آنان به ثبت و پیگیری درخواست های خود به صورت غیرحضوری از طریق این مرکز دارد.
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از مهمترین اهداف این شرکت ارائه خدمت رسانی شفاف و شایسته به کلیه مشترکین و ذینفعان بوده که با سیاستگذاری انجام گرفته توسط مدیرعامل این شرکت، راه اندازی مرکز پاسخگویی متمرکز Contact Center هدف گذاری و با اجرای زیرساختهای مناسب و بکارگیری نیروهای جوان، مجرب و متخصص در محل حوزه ستادی شرکت راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: مرکز سمپات (سامانه متمرکز پاسخگویی توزیع برق خراسان رضوی) در راستای طرح تحول دیجیتال در صنعت برق کشور و به منظور اجرای پروژه هوشمندسازی مراکز اتفاقات – هما به صورت ۲۴ ساعته به کلیه مشترکین و ذینفعان خدمات ارایه می‌دهد.
وی اضافه کرد: در راه اندازی این مرکز از به روزترین فناوریهای ارتباطاتی مانند SIP Trunk استفاده شده است و مشترکین می‌توانند در بسترهای مختلف شامل تلفن ۱۲۱، اپلیکیشن برق من، پورتال سایت شرکت، سرویس پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۱، ایمیل و چت آنلاین؛ درخواست خود را ثبت کنند.
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: قبل از استقرار مرکز سمپات ؛ مراکز شهرستان ها به صورت غیرمتمرکز پاسخگویی به مشترکین را انجام می‌دادند و نظارت بر این بخش به صورت محلی و نامشخص انجام می‌گرفت که این موضوع بعضا منجر به تاخیر در ثبت پرونده های خاموشی و مواجه شدن مشترکین با خطوط اشغال تلفن می‌شد.
اسدی ادامه داد: با راه اندازی مرکز سمپات یکپارچگی سامانه های پاسخگویی و امکان برقراری ارتباط دوسویه با کلیه ذینفعان، کنترل و نظارت مسترم و متمرکز بر عملکرد واحدهای تابعه، فراهم نمودن بستر ارتباطی از طریق مدیاهای مختلف و ثبت دقیق و برخط اطلاعات خاموشی ها در شرکت توزیع نیروی برق استان انجام شد و کارشناسان پاسخگویی مرکز سمپات ۱۲ خدمت در حوزه بهره برداری را از طریق بسترهای ذکر شده به صورت غیر حضوری و در قالب خدمات الکترونیک پاسخگویی و پیگیری می‌کنند.
وی از جمله خدمات ارایه شده در مرکز سمپات را رسیدگی به درخواست رفع خاموشی مشترکین، رفع خاموشی روشنایی معابر، رفع افت ولتاژ شبکه برق، خسارت وارده قطعی برق به لوازم مردم، خسارت وارده به شبکه از جمله شکستن تیر برق، ثبت سرقت برق، درخواست رفع حریم، اطلاع رسانی خاموشی ها، رسیدگی به درخواست خاموشی های خواسته مشترکین به منظور تعمیرات داخلی، استعلام شبکه موجود توسط سازمانها و نهادهای دولتی ذکر کرد.
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در مرحله نخست از اجرای طرح هما (هوشمند سازی مراکز اتفاقات) و ارجاع مکانیزه کار به گروه های اجرایی؛ همه خودروهای مراکز اتفاقات در شهرستانها به تبلت مجهز گردیده و خرید تبلت برای سایر خودروهای عملیاتی در دستور کار شرکت قرار دارد که به محض تامین اعتبارات لازم با زیرساخت ایجاد شده، امکان راه اندازی در بازه زمانی بسیار کوتاه امکان پذیر است.
اسدی اظهار داشت: ویژگی ارجاع مکانیزه منجر به هوشمندی مراکز اتفاقات و عملیات در پاسخگویی و ثبت درخواست به صورت خودکار (بدون دخالت اپراتور) انجام کار می‌شود، به عنوان مثال مشترک می‌تواند با ثبت درخواست رسیدگی به رفع خاموشی در سایت شرکت، اپلیکیشن “برق من” یا از طریق تماس با سرشماره ۱۲۱ و با استفاده از شناسه قبض بدون ارتباط با اپراتور نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند که درخواست ثبت شده به صورت مستقیم در مراکز اتفاقات و عملیات سطح شرکت قرار گرفته و خودرو گروه اجرایی قابل رصد است.
وی اظهار داشت: مرکز سمپات با استفاده از “سامانه هوشمند ناوگان خودرویی” اقدام به کنترل و رصد خودروهای عملیاتی در سطح استان خراسان رضوی می‌کند لذا در صورتی که مشترکین درخواست رسیدگی به رفع خاموشی خود را در اپلیکیشن برق من ثبت کنند، می‌توانند موقعیت خودروی اعزام شده را به صورت لحظه ای مشاهده و پیگیری نمایند.
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از دیگر مزایای سامانه هوشمند ناوگان خودرویی را افزایش سطح ایمنی و کاهش سوانح برشمرد.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر