@mashhadrokhdad
شهردار مشهد عنوان کرد:
شهرک فرودگاهی نیاز مشهد است
شهردار مشهد گفت: باند فرودگاه مشهد چون در طول شهر قرار گرفته، معضل است، هر پرواز معادل ۴۰۰ اتومبیل آلودگی ایجاد میکند. در بلند مدت نیاز به شهرک فرودگاهی داریم. اگر الان شروع کنیم ۱۰ سال دیگر افتتاح میشود، اما اگر شروع نکنیم سالها عقب میافتیم.
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ سید عبدالله ارجائی در نشست تخصصی حمل و نقل و ترافیک، با رویکرد حمل و نقل کرامت محور که به مناسبت ۲۶ آذر روز حمل و نقل در تالار شهر مشهد برگزار شد گفت: اصلی ترین سرمایه یک سازمان و یک کشور، نیروی انساني دانشی آن است که اگر نباشد هیچ اقدام اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی متصور نیست.
وی افزود: امروز در عصری قرار گرفته ایم که با همت اندک میتوانیم جلوی تلفات شهری را بگیریم. در شهر مشهد مقدس که نیروهای دانشی، تجهیزات و ابزارهای فرهنگی خوبی داریم.این تلفات زیبنده این شهر نیست. یکی از برنامه های دوره ششم مدیریت شهری که با همکاری تمام فعالان حوزه حمل و نقل انجام خواهد گرفت انظباط ترافیکی است.
شهردار مشهد عنوان کرد: برخی نقاط شهر، مسدود و بسته است که باید سریعتر چاره اندیشی شود تا عمر و سرمایه مادی مردم تلف نشود. برخی گره های ترافیکی مخصوصا در هسته مرکزی مشهد باید زودتر باز و تسهیل گردد.
ارجائی با تاکید اینکه، توسعه شریان های حیاتی و سرمایه گذاری شاید بازدهی کوتاه مدت نداشته باشد اما نیاز این شهر است. ما نیاز به خطوط مترو داریم، باید با جدیت و سرعت، خط ۳ و اتصال فرودگاه، ترمینال و راه آهن به حرم اتفاق بیفتد. همچنین در بلند مدت نیاز به شهرک فرودگاهی داریم، امروز باند فرودگاه مشهد چون در طول شهر قرار گرفته، شهر را دچار معضل کرده است.
ایشان تاکید کردند؛ زمین های بلند مقیاس، شهر را در انسداد قرار داده است، باید راه مردم باز شود و عبور و مرور تسهیل شود. حب سازمانی چیز بدی نیست اما تا حدی که مانع منافع مردم نشود.
شهردار مشهد با بیان اینکه نگاه ما به پارک حاشیه ای درآمد زائی نیست بلکه برای حل ترافیک است، اظهار داشت: معضل دیگر، پارک حاشیه ای است، گاهی شده هنوز ماشین پارک نشده، جلوی راننده را میگیرند که بدهی دارید! که این سیاست غلط باید حذف و هوشمند گردد. قیمت پارک در تمام خیابان ها یکی است که این معقول نیست. همچنین برخی مکان ها خط کشی شده که نباید خط کشی شود.
ارجائی تاکید کرد: انشالله با همکاری همدیگر در صنعت حمل و نقل گره گشایی مردم باشیم و آماده استقبال از ۴۰ میلیون زائر در دوران پساکرونایی شویم.
ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز گفت: حمل و نقل بر پایه رانندگان استوار است، بر پایه پلیس راهور و تمام افرادی که در میدان خدمت میکنند. خداوند در قرآن میفرماید" ما انسان را کریم آفریدیم" و مصداق این کرامت در حمل و نقل است که مسافرین، کارکنان، ارائه کنندگان خدمت و خدمت گیرندگان یک اندازه اهمیت دارند.
وی افزود: در هر مشهد، حمل و نقل توان معلولین را ندارد و این خلاف کرامت آنهاست، هر کس در این شهر باید بتواند هر زمان که بخواهد سفر خود را انجام دهد. اگر بانوان و کودکان احساس امنیت نکنند، حمل و نقل ما کرامت محور نیست، وقتی کرامت محور است که نیاز به تقاضای خود را به راحتی دریافت نماید.
فرهمندی با بیان اینکه؛ اگر افرادی که در صف هستند احساس کرامت نکنند، چگونه میتوانند کرامت را به ديگران ترزیق نمایند، اظهار داشت: در حمل و نقل کرامت محور یک نگاه فرا مادی در آن وجود دارد. وقتی از ذینفعان سخن میگوییم، همه ذینفعان است، تمام کسانی که در بخش حمل و نقل هستند.
عضو شورای شهر مشهد عنوان کرد: در مدیریت شبکه ای، نگاه به تمام اجتماع است تا همه در یک فضای اشتراکی به یک تصمیم برسیم و بازی برد- برد باشد.
سید خلیل منبتی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این همایش اظهار داشت: قبل از اینکه چرا ترافیک هست، مشکلات آن است. همه افرادی که در شهر زندگی میکنند مقصر هستند. خودرو هایی با مصرف سوخت زیاد، فرهنگ مردم در عجله در رانندگی، عدم رعایت حق تقدم و... از مصداق آن است.
منبتی گفت: در تمام دنیا مراکز زیارتی، تفریحی و گردشگری مقصد هستند نه معبر، اما در مشهد زیر گذر های حرم معبر هستند که ترافیک شدیدی ایجاد میکنند. همه باید دست به دست بدهیم، مردم نیز در کنار ما باشند، هرچند زیر ساخت های حمل و نقل عمومی مشهد آماده جمعیت این شهر نیست.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |