@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

شهرداری مشهد عنوان کرد: باغ زندگی یک پروژه اجتماعی است.

جستجو
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ جمعه
(0)
(0)
شهرداری مشهد عنوان کرد: باغ زندگی یک پروژه اجتماعی است.
شهرداری مشهد عنوان کرد: باغ زندگی یک پروژه اجتماعی است.

شهردار مشهد عنوان کرد:
باغ زندگی بک پروژه اجتماعی است.

 

 

شهردار مشهد در آیین رونمایی از مجموعه های باغ زندگی و باغ خاطره گفت : باغ زندگی یک پروژه اجتماعی است و بهانه است، بهانه ای برای نزدیک شدن مردم به محیط زیست، بهانه ای برای آشنایی فرزندان با طبیعت است. بهانه ای برای تقدیر از کسانی است که عضوی را اهدا کرده اند و یادبود کسانی که از میان ما رفته اند.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ محمد رضا کلائی در آیین رونمایی از مجموعه های باغ زندگی و باغ خاطره که در محل کوه پارک مشهد با حضور مسئولین شهری و سمن های محیط زیستی برگزار شد، گفت: محیط زیست اولویت ما بوده و خواهد بود. شبکه جداسازی آب شرب از آب خام که فضای سبز بزرگ شهری را مشروب از آب خام می‌کند انجام گرفته و حدود ۹۰۰ هکتار فضای سبز در ارتفاعات جنوب در حال ایجاد است. همچنین درختکاری و آماده سازی ۳۰۰ هکتار از کشف رود و درختکاری هزار و ۲۰۰ هکتار در کمربند سبز جنوبی را در دست اقدام داریم
وی افزود: همکاران ما در معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مظلوم واقع شده اند. کار آنان بین بخشی و سنگین است و پای کار تمامی پروژه های شهرداری هستند، مگر می‌شود تقاطع غیرهمسطحی ایجاد شود اما فضای سبز وجود نداشته باشد! برای ایجاد ۴۰ هکتار رود پارک توافق با آب منطقه ای برعهده چه کسانی است؟
کلائی تاکید کرد: اگر شهر زیست پذیر نباشد، ایجاد هزاران هزار چرخه ارزش و زیر ساخت عمرانی اهمیت ندارد. همچنین شهر مشهد به شهر پاکیزه در کشور معروف و مشهور است و این موضوع نباید تحت هیچ شرایطی خدشه دار شود.
احمدرضا سلامی مدیرعامل پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد نیز در آیین رونمایی باغ خاطره گفت : امروز، ۱۵اسفند روز درختکاری، روز بسیار مهمی است با اینکه محیط زیست شرایط خوبی ندارد. توسعه یافتگی شهرها، توسعه فضای سبز و درختکاری است، اما توسعه ساخت و ساز در برنامه آنهاست و به خاطر این است آلودگی هوا شرایط زندگی را سخت میکند.
وی افرود: خدا را شاکریم به همت شورای اسلامی شهر و مدیریت ارشد شهرداری مشهد، توسعه فضای سبز و درختکاری در راستای توسعه زیرساخت ها قابل اهمیت قرار گرفته است. در حال حاضر ۵ هزار و ۶۸۰ هکتار فضای سبز داریم که یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن در این دوره ایجاد شده است، ۹۰ پارک از ۶۶۴ پارک شهر مشهد در این دوره بوده است، ۹۰۰ هکتار کمربند سبز در این دو سال انجام گرفته و سرانه فضای سبز از ۱۴/۲۵ به ۱۷/۳ افزایش پیدا کرده است.
سلامی تصریح نمود: در سال ۹۹ با توجه به شرایط کرونا پارک های بزرگی که جز پارک های فراشهری هستند، عملیاتی شدند که یا افتتاح شده اند ایا در حال افتتاح می‌باشند.
مدیر عامل پارک های مشهد عنوان کرد : ۴۰۰ هزار درخت در عرصه باغ زندگی در ۴ ماه کاشته خواهد شد که در کل، در کمربند جنوبی شهر مشهد ۱۵ میلیون درخت خواهیم داشت. شهر مشهد با منابع پایدار آب توانسته است منابع آبی خوبی برای توسعه فضای سبز و توسعه آینده سرانه مطلوب داشته باشد.
سلامی در خصوص دو مجموعه رونمایی شده گفت: مجموعه باغ خاطره و باغ زندگی برای مشارکت مردم رونمایی می‌شود باغ خاطره و باغ زندگی در چهار بخش برای کاشت درخت ویژه تازه مزدوجین، تازه متولدین، یادبود درگذشتگان و حامیان پیوند درخت کاری خواهد شد. طرح مشارکت دیگری که در طول سال وجود دارد، شهروندان می‌توانند در محل سکونت یا محل کسب و کار خود درخت کاشته و از تخفیف عوارض شهرداری بهره مند شوند.
محسن فنودی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی نیز با تبریک روز درخت کاری و هفته منابع طبیعی عنوان کرد: ۱۵ اسفند نماد انس انسان با طبیعت است. منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی و ثروت عمومی است و در اصل ۴۵ قانون اساسی بر این ثروت عمومی تاکید گردیده است.


/ علی گلستانی
کدخبرنگار:۱۳۹۹۰۱

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر