@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی عنوان کرد: با حداقل ده هزار تومان می‌تواند آن حامی ایتام شد.

جستجو
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ چهارشنبه
(0)
(0)
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی عنوان کرد: با حداقل ده هزار تومان می‌تواند آن حامی ایتام شد.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی عنوان کرد: با حداقل ده هزار تومان می‌تواند آن حامی ایتام شد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی عنوان کرد:
با حداقل ده هزار تومان می‌تواند حامی ایتام شد.

 

 

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در حوزه اکرام ایتام ۱۱ هزار و ۸۰۰ یتیم داریم که خوشبختانه بدون حامی نیستند. ما به دنبال آن هستیم که سرانه آنها را بالا ببریم، امیدواریم سرانه هر یتیم را به ۷۰۰ هزار تومان برسانیم، اکنون این مبلغ ۳۰۰ هزار تومان است و هر کس با حداقل ۱۰ هزار تومان می‌تواند در حوزه اکرام ایتام مشارکت نماید..

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ حبیب اله آسوده در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاران مددکاران رسانه ای هستند و برای کمک به محرومین دغدغه دارنند تا نگاه های مردم و مسئولین را به محرومین معطوف گردد، گفت: کمیته امداد امام خمینی ۲۲ روز با انقلاب اختلاف سن دارد و امام راحل در کنار نهاد امنیت در دومین گام نهاد کمیته امداد را تاسیس نمود.
وی افزود: من اول از مردم تشکر می‌کنم چون کمیته امداد نهاد مردمی است و بعد از بعد از خیرین و نیکوکاران تشکر می‌ نمایم، گروه دیگر صاحبان بنگاه های اقتصادی هستند که امسال با وجود کرونا نیروهای خود را حفظ کردند باید تشکر نمود. از صاحبان خانه ها و تجارت خانه ها که اجاره های خود را افزایش ندادند و گاهی اجاره ها را بخشیدند و در آخر از همکاران خود تشکر می‌کنم. کرونا در کنار مشکلات، زیبایی های هم داشت، عشق مردم به مردم و عشق مردم به نظام و کشورشان از زیبایی های این ایام بود.
آسوده عنوان داشت: کمیته امداد بر اساس دو محور مردمی بودن و نهادی برخاسته از انقلاب، وظیفه خود دانست در کنار مردم باشد و به ندای مقام معظم رهبری لبیک بگوید. در ایام کرونا کمیته امداد به کمک بخشی از مردم که تحت پوشش خود نبود، رفت.
وی در خصوص عملکرد و فعالیت کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی در امسال گفت: ۱۹۶ هزار خانوار از کمیته امداد خدمت می‌گیرند که ۱۶۹ هزار خانوار معیشت بگیر و ۲۷ هزار خانوار تک خدمتی یا چند خدمتی هستند. ۵۲ درصد روستایی و ۴۸ درصد شهری اند. همچنین ۵۹ درصد سرپرست زن و ۴۱ درصد سرپرست مرد دارند.
آسوده خبر داد: در ۱۱ ماه اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ جهیزیه پرداخت شد، ۹ هزار و ۳۰۰ اجاره مسکن و ۶ هزار و ۲۰۰ انشعاب رایگان آب و برق و گاز انجام گرفت. همچنین ۳۳۰ مورد معافیت سربازی و ۸ هزار بیمه تامین اجتماعی برقرار شد و به ۱۰۲۱ خانوار کمک شد تا مستمری بگیر تامین اجتماعی گردند.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه در بحث قرض الحسنه تا ۱۰ میلیون تومان در صندوق امداد ولایت کارمزدی گرفته نمی‌شود، عنوان کرد: در این ۱۱ ماه اخیر ۲۱ هزار وام قرض الحسنه در حوزه های اشتغال، فرهنگی، ضروری و کارگشایی توسط صندوق امداد ولایت پرداخت شده است که رشد ۲۰۰ میلیارد تومانی داشتیم.
وی افزود: همچنین ۴ هزار و ۷۰۰ مورد خدمت مسکن ارایه شد که این به جز ۵ هزار و ۲۰۰ مورد خدمت لوله کشی و سرویس بهداشتی است. هزار و ۹۰۰ احداث یا خرید مسکن تا اول اسفند امسال انجام شده است. در حوزه اشتغال و توانمندسازی، اعتبار امسال ۴۰۰ میلیارد بود که ۱۰ هزار و ۴۰۰ اشتغال، ۲ هزار و ۱۰۰ کاریابی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی و ۱۲ هزار اشتغال مستقیم با درآمد متوسط یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و میانگین اشتغال هر طرح ۴۰ میلیون تومان بود و ۷۶۸ میلیارد تومان از محل درآمد خالص ۳۷ هزار طرح اشتغال کسب و کار است، هزار و ۶۷۰ طرح اشتغال خودکفایی شده و از جمع تحت پوشش خارج شدند.قابل ذکر ایت تاکنون ۱۲۴ هزار طرح اشتغال در سطح استان اجرا شده است.
وی افزود: اگر می‌خواهیم کمیته امداد را مردمی کنیم، مراکز نیکوکاری نمونه عینی آن است. در این راستا ۴۸۹ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و امامان جماعت در حوزه مراکز تخصصی و عمومی تشکیل شده است.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: ما در سطح استان ۲۴ هزار مستاجر داریم که ۱۲ هزار در مشهد زندگی می‌کنند با کمک شهرداری و آستان قدس رضوی، برای مستاجران مشهدی یک قطعه زمین دو هکتاری در شهرک شهید باهنر تهیه و عملیات هزار واحد آن شروع شده است. همچنین برای سال ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی در خصوص مسکن مددجویان در نظر گرفته شده است.

 

 

/ علی گلستانی
کدخبرنگار: ۱۳۹۹۰۱

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر