@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

ریاست کانون وکلای خراسان گفت:بزرگترین دغدغه ها ما به خطر افتادن استقلال کانون است.

جستجو
۱۳۹۹/۱۲/۶ چهارشنبه
(0)
(0)
ریاست کانون وکلای خراسان گفت:بزرگترین دغدغه ها ما به خطر افتادن استقلال کانون است.
ریاست کانون وکلای خراسان گفت:بزرگترین دغدغه ها ما به خطر افتادن استقلال کانون است.

ریاست کانون وکلای خراسان عنوان کرد:
بزرگترین دغدغه ما به خطر افتادن استقلال کانون وکلا است.

 

 


ریاست کانون وکلای خراسان گفت: قوه قضائیه اداره نظارت تاسیس کرده است که این اداره با قانون و لایحه استقلال کانون مغایرت دارد. طبق این لایحه، قانون گذار نظارت بر وکلا و رسیدگی به تخلفات آنها به کانون واگذار کرده است. ما با نظارت مشکل نداریم، نگرانی ما این است این نظارت آرام آرام به دخالت خواهد رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ مجتبی زاهدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت شصت و هشتمین سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل مدافع گفت : کانون وکلا نهاد مدنی کشور هستند که سابقه یک قرن را دارنند. درخواست تاسیس و ضرورت وکیل به فلسفه دستگاه قضاء برمی گردد تا برای احقاق حقوق به انتقام های شخصی هجوم برده نشود.
وی افزود: استقلال وکیل بدان معنا است که وقتی از حقوق قانونی موکل خود دفاع می‌کند نباید نگران پیگرد این اقدام قانونی خود باشد و از طرف حاکمیت بر او فشار نباشد.
رییس کانون وکلای دادگستری خراسان بیان کرد: مخالف نظارت بر نهاد وکالت نیستیم اما نباید در آن دخالت صورت گیرد. مواردی که کانون ورود کرده است علت آن است که حس کردیم استقلال وکلا نفض شده است. در طول سالیان گذشته ظرفیت وکیل و کانون وکلا به درستی به مردم معرفی نشده است. انتظار ما از حاکمیت، رسانه و صدا و سیما داریم این ظرفیت را به جامعه معرفی نماید. مردم هرچه بیشتر از وکیل و مشاور استفاده نمایند کمتر دچار مشکل می‌شونند مهمترین دلیل افزایش پرونده ها در دادگستری عدم استفاده از وکیل است.
وی عنوان نمود: وکلای خراسان پارسال افزون بر سه هزار فقره وکالت را بطور رایگان پذیرفتند که البته این آمار به جز وکالت سازمانهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی است.
زاهدیان افزود: ۴۰ درصد وکلای ممتاز در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بیکار هستند و پروانه وکالت خود را تمدید نکرده اند، بستر افزایش وکیل را میسر نشده و حاکمیت در همراهی با کانون وکلا پای کار نمی‌آید.
حسن حسن زاده نایب رییس کانون وکلای خراسان نیز گفت: کانون وکلا فعالیت مستقل خود را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده است. در سطح استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی دو هزار و ۳۱۰ نفر شامل ۷۳۵ وکیل زن و هزار و ۵۷۵ وکیل مرد وجود دارد. در دو سال اخیر افزون بر ۱۴ هزار مشاوره رایگان ارائه کرده اند.که این بدون مشاوره هایی است که هر روز در کمیته امداد و بهزیستی انجام می‌شود است. در سال هزار و ۶۰۰ وکیل، وکالت رایگان افراد نیازمند را انجام می‌دهند. در مشهد هر ماه ۱۳۰ وکیل تسخیری معرفی می‌کنیم که رایگان است و با توجه به اینکه طبق قانون در پرونده اطفال حتما باید وکیل داشته باشد در مجتمع اطفال هر روز سه وکیل مستقر می‌شوند و تمام مراحل پرونده با وکیل است.

/ علی گلستانی
کد خبرنگار:۱۳۹۹۰۱

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر