@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

وسعت ایران نمایشگاه عرضه مستقیم کالا می‌شود.

جستجو
۱۳۹۹/۱۲/۵ سه شنبه
(0)
(0)
وسعت ایران نمایشگاه عرضه مستقیم کالا می‌شود.
وسعت ایران نمایشگاه عرضه مستقیم کالا می‌شود.

وسعت ایران نمایشگاه عرضه مستقیم کالا می‌شود.


ریاست اتاق اصناف مشهد از برگزاری جشنواره فروش, ویژه نوروزی با شعار نمایشگاهی به وسعت ایران با هدایت و حمایت وزارت صمت و اتاق اصناف ایران با محوریت اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی منتخب سراسر کشور تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛
محمود بنانژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت جشنواره فروش نوروز برگزار شد گفت: هر ساله نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در دو مقطع زمانی، نمایشگاه بهاره و پاییزه برگزار و کالا ها با شرایط ویژه عرضه می‌شد. که ایراداتی بر آن وارد بود و مشکلاتی نیز برای اصناف ایجاد می‌کرد.
وی افزود: امسال با توجه به بیماری کرونا برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا مانند قبل میسر نبود، بعد از جلسات کارشناسی به برگزاری نمایشگاهی به وسعت ایران رسیدیم تا واحدهایی که امکان فروش فوق العاده را دارنند با درصد تخفیف پیشنهادی واحد صنفی که به تایید کارشناسان اتحادیه ها میرسد، خدمت رسانی نمایند.
بنانژاد تصریح کرد:این نمایشگاه ها اتحادیه محور است. طرح و برنامه، نظارت و بازرسی با اتحادیه هاست. تشویق واحدهای صنفی به فروش غیر حضوری و الکترونیکی است، هر واحد صنفی یک صفحه در اپلیکیشن مربوطه دارد که مشخصات کالاها درج می‌نماید و مردم می‌توانند از طریق این سامانه خرید کنند. سیاست گذاری طرح با اتاق اصناف بوده و ستادها اجرایی در تهران،استان ها و شهرستان ها تشکیل شده است.
ریاست اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه تاکید بر عرضه کالای با کیفیت داخلی است مگر اینکه کالای تولید داخل نداشته باشیم، عنوان کرد: واحد های صنفی متقاضی باید در سامانه ثبت نام و تعهد نامه را امضاء کنند سپس کد QR را پشت شیشه مغازه نصب می‌نمایند، واحدهای صنفی باید در بحث نظارتی فصل هشتم قانون صنفی را بدانند و رعایت کنند.
بنانژاد در خصوص طرح تنظیم بازار کالاهای اساسی نیز گفت: توزیع کالا با کد ملی از حدود یک ماه پیش شروع شده است تا حوزه نظارت را دقیقتر انجام دهیم. از نظر تامین کالا مشکلی نداریم ولی در توزیع مشکل وجود دارد، کالاهایی که از یارانه استفاده می‌کنند با به دست مصرف کننده حقیقی برسد به همین دلیل سامانه تنظیم بازار را تهیه کرده ایم که در حوزه خرده فروشی استفاده می‌شود.
وی خبر داد:تا کنون هزار و ۶۰۰ واحد صنفی در حلقه توزیع وارد سامانه شده اند. ۳۰ طرح را ثبت کرده ایم. هزار و ۴۰۰ انبار برای مبداء ورود ثبت شده اند، ۴ هزار و ۴۰۰ سفارش انجام و ۵۶۰ هزار کد ملی ثبت گردیده که معادل یک هفتم جمعیت مشهد است و ۶۲۰ تن کالای اساسی توسط شبکه توزیع که اکثریت در صنف خواربار، شرکت های تعاونی و فروشگاه های زنجیره ای بودنند، بر اساس قیمت مصوب توزیع شده است.


/ علی گلستانی
کد خبرنگار:۱۳۹۹۰۱

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر