@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

دبیر علمی جشنواره رسانه ای امام رضا عنوان کرد: فرهنگ رضوی باید واقع نمایی شود نه بزرگ نمایی

جستجو
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ سه شنبه
(0)
(0)
دبیر علمی جشنواره رسانه ای امام رضا عنوان کرد: فرهنگ رضوی باید واقع نمایی شود نه بزرگ نمایی
دبیر علمی جشنواره رسانه ای امام رضا عنوان کرد: فرهنگ رضوی باید واقع نمایی شود نه بزرگ نمایی

دبیر علمی جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) عنوان کرد:
فرهنگ رضوی باید واقع نمایی شود نه بزرگ نمایی


دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) گفت در این جشنواره تلاش شده است تا موضوعات مربوط به امام رضا از صحن به بیرون و از مرکز به پیرامون تغییر رویکرد داشته باشد. میخواهیم فرهنگ رضوی واقع نمایی نه بزرگ نمایی شود.


به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ محمد مهدی خیرجو در نشست خبری نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری تبیین شد، برتهاجم فرهنگی که توسط دشمن درحال انجام است هشدار داده اند. شاید بتوان گفت که یکی از مهمترین کارکردهای جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) شتابدهنده ای برای تولید محتوا های امام رضایی(ع) باشد.پیوند زدن مردم به مجموعه های مختلف، شناسایی افرادی که به هر نحوی دل درگرو اهل بیت دارند و می‌خواهند آثار خود را به جایی عرضه کرده تا در بسترهای مختلف توزیع شود نیز از دیگر اهداف این جشنواره است.
خیرجو عنوان کرد:در قالب خادمیاران طرحی مدون شده است که افراد مختلفی که درتولید محتوا و دیگر حوزه هایی که در رسانه ها وجود دارد، حضور داشته و می‌خواهند خدمتی به امام رضا(ع) انجام دهند در قالب خادمیاران رسانه ای بتوانند فعالیت نمایند.
اکبرنصراللهی دبیر علمی جشنواره نیز گفت: جشنواره ها شروع و بهانه ای برای شناخت یکدیگر و آگاهی یافتن از ضعف ها و قوت هاست. اگر جشنواره ها به خوبی برگزار شوند می‌توانند نمایانگر فرصت ها و تهدید ها بوده و مبنای تصمیمات و اقدامات آینده قرار گیرند. 
نصراللهی افزود:اگر بتوانیم اهداف را شناسایی و راهبردهای رسیدن به آن را شناخته و هم افزا باشیم، بدین معنی که هر فرد با هر توانایی بتواند در قسمت های مختلف آن نقش ایفا کند می‌توان ادعا کرد که این جشنواره به اهدافش رسیده است. وی عنوان کرد:این جشنواره یکسری ویژگی های منحصر بفرد دارد، مزین بودن آن به نام مبارک امام رضا(ع) یکی از مهمترین ویژگی هاست. ویژگی دوم امروزه به دلیل وجود کرونا ارتباطات افراد با معنویت دچار اختلال شده است. همچنین ارتباط با خدا، دیگران و خود نیز به مشکل برخورد نموده لذا جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در این زمینه می‌توانند تاثیر گذار باشند. سومین ویژگی بارز این جشنواره کثرت و گستردگی آن است. همچنین این جشنواره فرا مذهبی بوده و محدود به شیعیان نیست، به سلایق سیاسی افراد کاری ندارد و هر کسی با هر نگاه سیاسی می‌تواند به امام خود ابراز عشق و ارادت نماید.
دبیرعلمی جشنواره ابراز داشت: در این جشنواره از داورانی استفاده می‌شود که در کنار اندوخته های تجربی و علمی دارای تعهد و انصاف بالا بوده و دوراندیش هستند. توجه ویژه به بخش فضای مجازی و قالب های جدید، پنجمین ویژگی مهم این جشنواره است. ویژگی ششم جشنواره انعطاف پذیربودن آن است. به نحوی که هر کس با هرمیزان توانایی درزمینه ترویج فرهنگ رضوی، امکان حضور در جشنواره را دارد، حتی اگر ایده و طرح درخصوص ترویج فرهنگ رضوی امکان شرکت دارد.
محسن هوشمند دبیر اجرایی جشنواره نیز عنوان کرد:جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) چهارهدف کلی را دنبال می‌کند. اولین هدف، گسترش و ترویج آموزه ها و فرهنگ رضوی در عرصه های مختلف است. هدف دوم، بازخوانی مفاهیم بنیادی در سیره وجودی حضرت رضا(ع) است. حمایت و تجلیل و تکریم از پدیدآورندگان آثار رسانه ای فاخر رضوی سومین هدف و در نهایت ارتقای کمی و کیفی این آثار چهارمین هدف از برگزاری جشنواره رسانه ای رضوی است.
محسن هوشمند، دبیر اجرایی جشنواره امام رضا(ع) اظهار کرد: درابتدای آغاز به فعالیت جشنواره که از اواسط مردادماه ۹۹ و همزمان با روز خبرنگار بود، پایان مهلت ارسال آثار برای جشنواره را یوم الله ۲۲ بهمن در نظر و اعلام کرده بودیم. اما با توجه به درخواست های زیادی که از قسمت های مختلف، مبنی بر تمدید مهلت ارسال آثار به دست ما رسید تصمیم گرفتیم که پایان مهلت ارسال آثار برای این جشنواره را ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تعیین کنیم. آثاری که در بازه زمانی فرودین ماه ۱۳۹۸ تا فروردین ۱۴۰۰ تولید شده باشند می‌توانند به دبیرخانه ارسال شوند
هوشمند خبر داد: تا کنون تعداد هزار و ۸۹۹ اثر در دبیرخانه جشنواره ثبت شده است که تعداد ۴۷۵ اثر در بخش رسانه های خبری و تحلیلی، ۵۳۷ اثر در بخش رسانه های مجازی و ۸۸۷ لثر در بخش صوتی و تصویری شرکت نموده اند. تا پایان فروردین ۱۴۰۰ مهلت ارسال آثار وجود دارد و اختتامیه همزمان با عید سعید فطر در اواخر اردیبهشت برگزار می‌گردد.

 

/ علی گلستانی
کد خبرنگار:۱۳۹۹۰۱

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر