@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

مشاور وزیر اطلاعات و ارتباطات خبر داد:بزرگترین مدیا پارک در قااب شبکه مراکز تولید محتوای دیجیتال افتتاح می‌شود

جستجو
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ دوشنبه
(0)
(0)
مشاور وزیر اطلاعات و ارتباطات خبر داد:بزرگترین مدیا پارک در قااب شبکه مراکز تولید محتوای دیجیتال افتتاح می‌شود
مشاور وزیر اطلاعات و ارتباطات خبر داد:بزرگترین مدیا پارک در قااب شبکه مراکز تولید محتوای دیجیتال افتتاح می‌شود

مشاور وزیر اطلاعات و ارتباطات خبر داد:
بزرگترین مدیا پارک کشور در قالب شبکه مراکز تولید محتوای دیجیتال افتتاح می‌شود.

 

مشاور وزیر اطلاعات و ارتباطات و رئیس پارک فاوا کشور از افتتاح بزرگترین مدیا پارک و نخستین شبکه مراکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال کشور اسفند ماه در طبقه چهارم ساختمان شرکت پست خراسان رضوی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ محمدجعفر صدیق دامغانی زاده در نشست خبری نخستین شبکه مراکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال گفت: با توجه به نگاه و اراده وزیر اطلاعات و ارتباطات مبنی بر اینکه فضاهای معطل مانده دولتی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، این مرکز شکل گرفت. اما این مجموعه شروع یک راه است. پارک فاوا وظیفه دارد بخش خصوصی را حمایت کند تا بخش خصوصی قوی و سالم داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات چهار پروژه پیشران دارد. که ظرفیت اقتصادی و ملی بالایی دارند، افزود: وظیفه اصلی ما تامین و توسعه تکنولوژی و رقابتی کردن شرکت ها است. یکی از این پروژه ها پیشران تولید خدمات محتوای دیجیتال و پروژه دیگر نیز توسعه خدمات ابری نرم افزاری است. 
صدیق دامغانی زاده خاطرنشان کرد: ما ایرانی ها باید یاد بگیریم صادرات محتوای فرهنگی داشته باشد. صادرات محتوای فرهنگی جدای از بازار داخلی در دو جایگاه دیگر که تولید داده فرهنگی و ترافیک دیتا است به تولید ثروت تبدیل خواهد شد. درحال حاضر ترافیک دیتای صادرات نسبت به واردات حدود ۱۰ درصد است. این ترافیک باید به صددرصد برسد. به این معنا که هر میزان اطلاعات از منابع خارجی می‌گیریم به همان میزان هم منبع صادرات می‌کنیم. در گذشته مبادلات بین المللی معمولا پایاپای بود. اما در دیتا این توازن به شدت بهم خورده است. اگر قرار باشد این مشکل رفع شود یکی از مهمترین زمینه ها حوزه فرهنگ است.
حمیدرضا بحرینی، مدیر مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک و مجری پروژه نیز گفت: تولید محتوای دیجیتال به نسبت سایر صنایع جز زود بازده ترین و کم ریسک ترین حوزه های سرمایه گذاری است. در این مرکز نوآوری یک زیست بوم تخصصی کسب و کار راه اندازی می‌شود و در قالب یک شبکه فراگیر با ایجاد کسب و کارهای نوآور و خلاق در حوزه محتوای دیجیتال، توسعه بازار کسب و کار در داخل و به ویژه خارج کشور می‌پردازیم.
بحرینی ادامه داد: این مرکز با پیش بینی سرمایه گذاری 240 میلیارد ریالی در فضایی بالغ بر سه هزار مترمربع در طبقه چهارم ساختمان مرکزی پست خراسان رضوی در حال آماده سازی است که حدود یک سوم آن استودیوهای هشت گانه صوتی و تصویری و ازمایشگاه تولید محتواست. در این مرکز 8 استودیو راه اندازی خواهد شد که شامل چهار استودیوی تصویری که بزرگترین آن 200متر مربع است و چهار استودیوی صوتی که بزرگترین آن 50 متر مربع خواهد بود.
وی بخش دیگر این مرکز را فضای کار اشتراکی برای استقرار افراد و تیم ها و شرکت های نوپا خواند و گفت: بالغ بر یکهزار و 300 مترمربع مساحت دارد و پیش بینی 300 میز کار در این فضا شده و مابقی این مرکز فضاهای عمومی جلسات و ورک شاپ ها خواهد بود که هم اکنون در حال ساخت و ساز آن هستیم و در اسفندماه به صورت رسمی بهره برداری خواهد شد.
وی افزود: این مرکز یک رسالت ویژه هم به دلیل هم جواری با کشور هم زبان افغانستان دارد و به عنوان مرکز تبادل فرهنگی و تولید محتوا عمل خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در این حوزه، ما خدماتی را در سطح ملی با عنوان خدمات تجارت آنلاین با نام obs تعریف کرده ایم و در دو سطح ارایه خواهد شد، تصریح کرد: یک روش کارگزاری فروش دارایی هایی محتوایی در سطح بین الملل است و با ثبت نام در پلتفرم این امکان برای تمام افراد و تیم ها و شرکت ها فراهم می‌شود که دارایی محتوایی قابل فروششان را در تمامی فروشگاه های بین المللی عرضه و درآمد حاصل از فروش این دارایی ها را نیز از طریق پلت فرم obs دریافت کنند. روش دوم این که با ثبت نام در پلت فرم obs و معرفی توانمندی های خود، این امکان برایشان فراهم می‌شود تا پروژه های بین المللی را متناسب با توانایی خود دریافت، اجرا کرده و درآمد کسب کنند.
مدیر مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک افزود: یکی دیگر از خدمات اصلی این بخش، ارایه زیرساخت ابری تولید محتوا است که در آن نرم افزارهای پرکاربرد این حوزه که نیاز به منابع سخت افزاری دارد را در قالب یک میز کار مجازی در پلت فرم ابری در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار می‌دهد.

 

/علی گلستانی
کد خبرنگار:۱۳۹۹۰۱

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر