@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: ۱۷ میلیارد تومان قرارداد تجاری حاصل برگزاری رویدادها

جستجو
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ سه شنبه
(0)
(0)
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: ۱۷ میلیارد تومان قرارداد تجاری حاصل برگزاری رویدادها
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: ۱۷ میلیارد تومان قرارداد تجاری حاصل برگزاری رویدادها

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی خبر داد:
۱۷ میلیارد تومان قرارداد تجاری حاصل برگزاری رویدادها


معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: تاکنون چندین رویداد توسط شرکت شهرکهای صتعتی خراسان رضوی برگزار شده است که ۱۷ میلیارد تومان از طرف ما قرارداد تجاری منعقد و ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در کنار آن سرمایه گذاری مستقیم انجام شده است.

 

 


به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ مجید علی خواه در نشست خبری دومین رویداد نوآوری تکاپ گفت: از سال ۸۴ با تغییر رویکرد شرکت شهرکهای صنعتی از زیر ساخت صرف خارج شد و اکنون ۶۰ درصد خدمات نرم افزاری را بر عهده داریم. آموزش در صنغت ۵ هزار نفر، تور صنعتی داخل و خارج از استان، مدیریت فن بازار صنعتی، دبیری شورای فن بازار و مالکیت صنعتی با شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بوده است .
علی خواه با بیان اینکه خراسان رضوی رتبه سوم شرکت های دانش بنیان کشور را دارد افزود: در حوزه خوشه های صنعتی موفقیت های خوبی داشته ایم. در همین دوران رکود خوشه طلا و جواهر موفق بوده و کفش زنانه مقام اول و کفش مردانه رتبه دوم کشور را داریم.
مجتبی بهنام نقدسی، مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی نیز در نشست خبری دومین رویداد نوآوری تکاپ گفت:از دو سال پیش دو تغییر در آستان قدس رضوی انجام شده است، اول حمایت از اقتصاد دانش بنیان با تاسیس شرکت صنایع پیشرفته رضوی و دیگری عدم تصدی گری و رقیب بخش خصوصی شدن بود .
بهنام افزود: هدف ما در شرکت صنایع پیشرفته رضوی حمایت از دانش بنیان است، در سال ۹۹ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان حمایت از شرکت های دانش بنیان می‌شود. آستان قدس در چهار حوزه لکترونیک پیشرفته، تجهیزات پزشکی، تجهیزات صنعتی پیشرفته و مواد پیشرفته که دو ویژگی مشترک اولا کشورمان وابسته به خارج از کشور است و ثانیا ارزش افزوده بالایی دارنند ورود حدی دارد.
سید ابوالفضل عباس زاده دبیر رویداد تکاپ نیز عنوان کرد: رویداد برگرفته از دو واژه تک و آپ که میخواهیم در جامعه ظهور کند. هدف این است که مسیر تجاری سازی فن آورانه و مبتکرانه را تسهیل کنیم.
وی افزود: این رویداد فقط یک رویداد نیست چون صرفا آموزش نیست و طرح ها بعد از مراحلی به سرمایه گذار معرفی می‌شونند. در دنیا ضریب تجاری سازی ۳ تا ۵ درصد و در کشورمان خیلی پایین تر از آن است که در این رویداد فرآیند تجاری سازی در ۶ مرحله تسهیل می‌شود.
عباس زاده با بیان اینکه این رویداد مخصوص ظرح های تولیدی است و طرح های غیر تولیدی پذیزش نمی‌شود افزود: در دومین رویداد تکاپ، طرح ها نباید خام باشند و حداقل مستندات علمی را باید داشته باشند. مخاطبین رویداد نخبگان و پژوهشگران و شرکت های نوپا و دانش بنیان می‌باشند که می‌خواهند کاری انجام دهند و پیش بینی می‌شود حدود ۳۰ طرح وارد مرحله تکمیل و تکامل شونند. همچنین پنج مجموعه اعلام آمادگی کرده اند که تمایل به سرمایه گذاری در طرحها را دارنند.
دبیر رویداد تکاپ نصریح کرد: شرکت در تکاپ مبتنی بر طرح است و بصورت فردی یا گروهی پذیرش می‌شود و ثبت نام تا ۲۰ بهمن خواهد بود، این رویداد حدود شش ماه بطول می‌انجامد و در خرداد ماه روند مذاکرات تجاری سازی انجام می‌گیرد. برگزیدگان از حمایت و معرفی به سرمایه گذار، ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی و تسهیلات پشتیبانی کسب و کار به ارزش ۱/۵ میلیارد ریال ویژه ۳ تیم برتر و تسهیلات خدمات پشتیبان فن آوری و نو آوری به ترزش ۲ میلیارد ریال ویژه ۱۰ تیم منتخب، بهره مند خواهند شد.
قابل ذکر است دومین رویداد نوآوری تکاپ توسط شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، شرکت صنایع پیشرفته رضوی و مرکزی نوآوری و کارآفرینی تک برگزار خواهد شد.

 

/علی گلستانی

کدخبرنگار:۱۳۹۹۰۱

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر