@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

رئیس انجمن نمایشگاه ها ایران عنوان کرد : نمایشگاه ها پیشران توسعه اقتصادی هستند.

جستجو
۱۳۹۹/۱۲/۱۴ پنج شنبه
(0)
(0)
رئیس انجمن نمایشگاه ها ایران عنوان کرد : نمایشگاه ها پیشران توسعه اقتصادی هستند.
رئیس انجمن نمایشگاه ها ایران عنوان کرد : نمایشگاه ها پیشران توسعه اقتصادی هستند.

رئیس انجمن نمایشگاه های ایران عنوان کرد:

نمایشگاه ها پیشران توسعه اقتصادی هستند.

 

 

 

رئیس انجمن نمایشگاه های ایران در اولین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی با هیات مدیره انجمن نمایشگاه های ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران که به میزبانی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار گردید، از نمایشگاه ها به عنوان پیشانی و پیشران توسعه اقتصادی کشور یاد کرد.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ سعید سیفی نایب رئیس انجمن نمایشگاه های ایران و مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد در نشست تخصصی فراکسیون زیر ساخت فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاه ها گفت: اهمیت برگزاری نمایشگاه ها را در بازاریابی و ارتباطات جهانی، ارتباطات تجاری، تبادل اطلاعات و دانش فنی، افزایش مبادلات بازرگانی خارجی و توسعه صادرات، انتقال تکنولوژی، ارتقاء سطح تولیدات و افزایش درآمد عمومی، اشتغالزایی و فرهنگ سازی، تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی می‌توان دید.

وی افزود: برگزاری هر نمایشگاه از نظر اقتصادی بر دیگر صنعت ها تاثیر می‌گذارد تاثیر بر هتل ها، فروشگاه ها، مراکز تفریحی و گردشگری، حمل و نقل و رستوران ها چشمگیر است. هر ساله ۳ هزار و ۲۰۰ نمایشگاه برگزار می‌شود، ۳۰۳ میلیون بازدید کننده دارد و برای ۳/۲ میلیون نفر اشتغال ایجاد می‌کند. میزان اشتغال زایی نمایشگاه ۱۹ درصد برخود نمایشگاه و ۸۱ درصد در بقیه بخش های اقتصادی است و هر نمایشگاه ۶ برابر هزینه آن درآمدزایی دارد.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد عنوان کرد: کووید ۱۹ باعث تعویق یا لغو حدود ۱۰ هزار نمایشگاه در دنیا شد. ۳۰ میلیارد دلار زیان عدم برگزاری نمایشگاه ها در آسیا است و ۲۲۴ میلیارد دلار از درآمد پیش بینی شده نمایشگاهی امسال محقق نشده است.

سیفی با بیان اينکه جایگاه نمایشگاه ها در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است، تصریح کرد : در ایران ۶۵۰ نمایشگاه سالانه برگزار می‌شود، ۳۴ مرکزی نمایشگاهی با بالغ بر ۴۰۰ هزار متر مربع فضای مسقف وجود دارد و همچنین ۳۳ فعال نمایشگاهی و ۱۰۰ مجری و برگزار کننده در برگزاری نمایشگاه ها فعالیت می‌نمایند.

علی یارمحمدیان رئیس انجمن نمایشگاه های ایران و رئیس نمایشگاه اصفهان نیز گفت: ما اعتقاد داریم صنعت نمایشگاهی اهمیتی ویژه برای اقتصاد دارد و نقش خود را در توسعه اقتصادی ایفا نموده است. نمایشگاه ها پیشانی و پیشران توسعه اقتصادی هستند. نمایشگاه برای دنیا ارز آور است.

وی عنوان کرد: صنعت نمایشگاهی در دنیا مانند صنعت تولید درآمد ایجاد می‌کند. یک وجه تمایز صنعت نمایشگاهی با دیگر صنایع دارد که باعث رونق و توسعه اقتصادی شهر و کشور می‌شود، درآمدهای غیر مستقیم برای کشور ایجاد می‌کند. برای خود نمایشگاه درآمد ایجاد می‌کند و باعث رونقی دیگر صنایع نیز می‌گردد این ویژگی است که در هیچ صنعتی دیگر وجود ندارد

یارمحمدیان افزود: نمایشگاه محل امید و خلاقیت است وقتی اعضای یک صنعت کنار هم جمع می‌شوند، باعث ایجاد خلاقیت می‌شود و امید آفرینی می‌کنند. رشد اقتصادی با فروش است و فروش با بازاریابی ایجاد می‌شود. بهترین ابزار بازاریابی نمایشگاه است، یک بازدید کننده وقتی در نمایشگاه حضور می‌یابد صنعت، محصول و تولید کننده را در کنار هم و در یک مکان می‌بیند.

علی ابراهیم زاده عضو انجمن انجمن نمایشگاههای ایران نیز تصریح کرد: نکاتی است که باید متذکر شویم، صنعت نمایشگاهی متولی ندارد در این صنعت سیاست ها متناقض است، تعامل بین بخش دولتی و بخش خصوصی باید ایجاد گردد، 

وی تاکید کرد: صنعت نمایشگاهی در ایران نداریم تا از مزایای صنعتگران استفاده کنیم، اطلاع رسانی به مسئولین و مدیران در خصوص آثار نمایشگاه برای توسعه کشور انجام نشده است. تضمین حقوق و مالیات مالکیت معنوی صنعت نمایشگاهی انجام نگرفته و اهداف کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت صنعت نمایشگاهی مشخص نیست و برای سرمایه گذاری در صنعت نمایشگاهی تضمینی وجود ندارد..

یحیی ابراهیمی عضو هیئت رئیسه فراکسیون زیر ساخت های فرهنگی، سیاحتی گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در طول ۴۱ سال بعد از انقلاب مهمترین مشکل مردم، مشکل اقتصاد و اشتغال است و این دغدغه ای است که مجلس اکنون دارد. اگر یک نمایشگاه برگزار گردد و دو درصد رشد داشته باشد، رشد بخشهای دیگر ۱۴ درصد است. صنعت نمایشگاهی می‌تواند خیلی از مشکلات کشور را حل نمایند و ما از شما مطالبه داریم.

جواد جهانگیرزاده عضو هیئت رئیسه فراکسیون زیر ساختارهای فرهنگی سیاحتی گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی نیز گفت صنعت نمایشگاهی ایران نقش قابل تحسینی انجام نداده است و این صنعت در ایران قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست. البته فعالان این صنعت مقصر نیستند، تناقض منافع سیاسیون و جناح ها مانع از رشد صنعت نمایشگاهی بوده است. نمایشگاه بهترین رابطه را بین سرمایه، تولید و مصرف می‌تواند نقش آفرینی کند.

هاجر چنارانی رئیس فراکسیون زیرساخت ها عنوان داشت: ما دنبال توسعه زیرساخت ها هستیم. احساس کردیم برخی مسائل منفعل مانده است. ما دنبال این هستیم حلقه اتصال بین نمایشگاه و مجلس باشیم، امروز گام اول را برداشته ایم تا نمایشگاه ها به سمت صنعت نمایشگاهی برود. در صنعتی نمایشگاه ما اهداف بلند مدت داریم و تلاش داریم با کمک حوزه های دیگر به صنعتی نمایشگاهی کمک کنیم. فراکسیون زیر ساخت ها اعلام آمادگی می‌کند تا اصلاح قوانین یا نوشتن قوانین جدید در راستای توسعه صنعت نمایشگاهی انجام شود.

 

 

/ علی گلستانی

کد خبرنگار: ۱۳۹۹۰۱

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر