@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی خبر داد:بازار روستا با شعار از مزرعه به سفره ملی شد.

جستجو
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ یکشنبه
(0)
(0)
مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی خبر داد:بازار روستا با شعار از مزرعه به سفره ملی شد.
مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی خبر داد:بازار روستا با شعار از مزرعه  به سفره ملی شد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی خبر داد:
روستا بازار با شعار" از مزرعه به سفره" ملی شد.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: سه فرایند در استان خراسان رضوی بصورت پایلود صورت گرفت که اکنون ملی شده است. استارتاپ کشاورزی که توسط این استان انجام گرفت، بارانداز محصولات استان و روستا بازار که با شعار از مزرعه به سفره، با حداقل ۱۵ تا ۲۵ درصد زیر قیمت بازار محصولات کشاورزی را به مصرف کننده می‌رساند.

 

به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ محمد شفیع ملک زاده، رئیس نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی کشور در سفر به مشهد و نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:بیش از پنج دهه است که برای مشاغل و حرف صنف تشکیل شده است ولی بخش کشاورزی عقیم مانده بود و همین خلاء که نظام صنفی وجود نداشت، بخش کشاورزی از حق خود محروم بود. کشاورز از مزایای بیمه تامین اجتماعی کشاورزی، از کارافتادگی و بازنشستگی برخوردار نیست و خدماتی به او داده نمی‌شود، در تعرفه محصولات و نهادها هیچ دخالتی ندارد و دیگران برای او تصمیم می‌گیرد.
ملک زاده افزود:کشاورز برای گرفتن تسهیلات با توجه به اینکه واحد صنفی او.میلیاردها تومان ارزش دارد بخاطر اینکه هویت شغلی ندارد، برای تضمین تسهیلات باید دست به دامان دیگران شود که این یک ضعف بود.
وی تصریح کرد: یک دهه است که نظام صنفی کشاورزی در تمام کشور تشکیل شده است و کل ارکان آن فعالان بخش کشاورزی هستند که هیچ گونه شفل اداری دولتی ندارند و مطالبه گری می‌کنند.
رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار عضو صنف هستند گفت:اساسی ترین وظیفه ما دفاع از حقوق کشاورز است و بر اساس قانون صنفی، باید در تمام جلسات مرتبط با بخش کشاورزی حضور و عضویت داشته باشیم و حق نظر و رای داریم.
وی عنوان نمود: هنوز نگاه جدی به تشکل کشاورزی وجود ندارد و به ظرفیت قانونی آن واقف نیستند. عدم آشنایی، نداشتن باور و عدم فضای لازم باعث شده است این کار در نیمه راه مانده است. امیدواریم با همت مسئولین و همکاران نظام صنفی، هویت شغلی و اجرایی برنامه ها و سیاست های بخش کشاورزی را به حداقل برسانیم.
ملک زاده با بیان اینکه مهمترین مشکلات که به بخش کشاورزی خسارت زده قیمت گذاری غیر کارشناسی محصولات است که باعث شده خرید به حداقل قیمت باشد یا اینکه به ضایعات تبدیل شود، عنوان کرد: امسال با کمک وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، شورای انحصاری قیمت گذاری تغییر یافت و دیگر شورای اقتصاد هیچ نقشی در قیمت گذاری محصولات کشاورزی ندارد، و بجای آن شورای ۹ نفره ای که ۷ نفر آشنا با بخش کشاورزی هستند قیمت را عادلانه و بر اساس واقغیت تعیین می‌کنند. همچنین در این شورا فقط ۳ نفر از بخش دولتی می‌باشند و دو نفر از کمبسیون کشاورزی مجلس به عنوان عضو ناظر بدون حق رای حضور دارنند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر