@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

وزیر آموزش و پرورش:رویکرد شهردار و شورای شهر مشهد رویکرد فرهنگی است.

جستجو
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ چهارشنبه
(0)
(0)
وزیر آموزش و پرورش:رویکرد شهردار و شورای شهر مشهد رویکرد فرهنگی است.
وزیر آموزش و پرورش:رویکرد شهردار و شورای شهر مشهد رویکرد فرهنگی است.

وزیرآموزش و پرورش عنوان کرد:
رویکرد شهردار و شورای شهر مشهد رویکردی فرهنگی است

 

وزیر آموزش و پرورش گفت : با شناختی که از آقای کلائی شهردار مشهد و اعضای شورای شهر دارم می‌دانم که شهردار و شورای شهر مشهد، رویکردی فرهنگی دارند که این رویکرد قابل تقدیر است.


به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ محسن حاجی میرزایی در مراسم امضاء تفاهم نامه ۸۰ میلیارد ریالی تامین تبلت و مشارکت در هوشمند سازی مدارس محلات کم برخوردار شهر مشهد گفت: رویکردهای فرهنگی به ویژه در این سطح زمانبر است، اما رویکرد فرهنگی شهرداری مشهد نشان داد که می‌توان از مسیرهای کوتاه تری به نتیجه رسید و برخی از مشکلات مزمن را که سال ها در حل آن عاجز بودیم را برطرف کرد.
وی افزود:از همکاری های خوب شهرداری و شورای شهرمشهد با آموزش و پرورش تشکر می‌کنم و درخصوص استفاده از مدارس حاشیه شهر به عنوان فرهنگسرا با پیشنهاد شهردار مشهد موافق هستم و آمادگی همکاری را برای توسعه فرهنگ شهروندی و اصلاح نگاه و رفتار شهروندان داریم.این اقدام می‌توانیم گام های بلندی را در راستای ترویج فرهنگ شهروندی برداریم و اتفاقاتی را شاهد باشیم که سال ها و دهه ها ماندگار و اثر بخش خواهد بود.
محمد رضا کلائی شهردار مشهد در این مراسم اظهار داشت:خوشبختانه همکاری خوبی میان شهرداری مشهد و آموزش و پرورش استان وجود دارد و تفاهم نامه های امضاء شده عملیاتی شده است. در حاشیه شهر مشهد با 66 محله دارای حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر جمعیت است این جمعیت دارای پتانسیل های خوبی است که آن طور که باید به ویژه در حوزه نرم افزاری خدمات نگرفته است.
وی افزود: به شخصه مدارس را فرهنگسرا می‌دانم و معتقدم مدارس می‌توانند به خصوص در مناطق کم برخوردار برای ارائه آموزش های حوزه اجتماعی و فرهنگ شهروندی مورد استفاده قرارگیرند. ما آمادگی داریم از ظرفیت مدارس در ساعتی که فعالیت ندارند برای ارائه آموزش های اجتماعی و فرهنگ شهروندی استفاده کنیم.
قاسم علی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: دراین دوره شورای شهر و شهرداری مشهد همکاری های بسیار خوبی با آموزش وپرورش داشته اند که بابت این همکاری ها تشکر می‌کنم. سال گذشته دو تفاهم نامه با شهرداری مشهد به امضا رسید که یکی از آنها در راستای تحقق شهر بدون بی سواد بود که طی آن شهرداری مشهد با حمایت شورای شهر مبلغ 6 میلیارد تومان را جهت آموزش افراد بی سواد اختصاص داد.
خدابنده تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه ای برای اجرای طرح شاهنامه خوانی درپیش دبستانی و پایه چهارم دبستان میان شهرداری و آموزش و پرورش امضا و داستان هایی از شاهنامه توسط کانون پرورش فکری به زبان ساده تغییر و به دانش آموزان ارائه شد. امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت ارائه آموزش در مدارس و محروم بودن تعدادی از دانش آموزان مناطق کم برخوردار از داشتن گوشی و تبلت تفاهم نامه ای با شهرداری مشهد برای تامین تجهیزات آموزشی و تبلت به امضا رسید.
شایان ذکر است:براساس این تفاهم نامه که میان شهرداری مشهد و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است، شهرداری مشهد در هوشمند سازی مدارس مناطق کم برخوردار و تامین تبلت برای دانش آموزان این محلات با پرداخت مبلغ 80 میلیارد ریال مشارکت خواهد کرد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر