@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

نقطه‌ تحول آموزش و پرورش در مشهد

-site-0(2)(3)(4).jpg')">
جستجو
۱۴۰۴/۲/۱۱ پنجشنبه
(0)
(0)
نقطه‌ تحول آموزش و پرورش در مشهد
نقطه‌ تحول آموزش و پرورش در مشهد

نقطه‌ تحول آموزش و پرورش در مشهد

 
 
 
 
همایش کشوری نقطه تحول، تحول در فرآیند یاددهی- یادگیری همسویی آموزش با ارزشیابی، با حضور مدیرکل آموزش متوسطه، رئیس مرکز سنجش و ارزیابی تحصیلی، سرگروه‌های آموزشی سراسر کشور، به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی شروع بکار کرد.
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ ابراهیم رفیعی، مدیرکل دوره دوم آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در همایش نقطه تحول که در محل سالن همایش‌های هتل نوین پلاس مشهد برگزار شد، گفت: با رویکردی که در دولت جدید هست، به آموزش و پرورش نه ارتقای سطح تحصیلات دانشگاه تاکید دارد. در این همایش و همایشی مشابه که تحول در روش های یاددهی یادگیری هستند، ما باید بتونیم از روش های سنتی تدریس به روش های یاددهی یادگیری و روش های جدید جذب منتقل شویم.
 
وی افزود: در متوسطه دور دوم، با پدیده کنکور مواجه هستیم و بچه‌ها بیشتر وقت‌شان را صرف درس می‌کنند و کمتر وقت می‌کنند به زندگی برسند. ما تلاش می‌کنیم که با روش‌های جدید بچه ها هم به ورزش‌شان بروند، هم به نشاط‌ شان برسد و هم در درسشان موفق شوند. این موضوع در کلاس درس محقق می‌شود.
 
مدیرکل متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما الان در این دوره ها با اجتماعات یادگیری که شکل گرفته تلاش می‌کنیم، نوآوری در روش‌های یادگیری داشته باشیم. طرحی را امسال در دست تدوین و اجرا داریم به نام سفر یادگیری که تحول در روش های تدریس معلمان است. ما باید به سمت اینکه بچه ها هم درس بخواند و هم لذت ببرند، برویم.
 
رفیعی عنوان کرد: ما یه الگوی سند مدرسه تراز داریم که با الگوی سند تحول همسو هست و الگوی اجرایی است. در آن تمام فرآیند‌های مدرسه منطبق با سند تحول هست. این را شروع کردیم، اما آموزش و پرورش در سطح استان ها راهبرانی برای این آموزش ندارند. یکی از برنامه هایی که در دل این الگو پیش بینی شده است، تغییر روش های تدریس است. یک بخش عظیمی از مدارس دولتی و بخشی از مدارس غیر دولتی و خاص امسال هدف گذاری شدند تلاش‌مان را می‌کنیم که امسال بریم به سطح ۳۰ درصد مدارس و سال آینده این را تعمیم به کل کشور بدهیم.
 
محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: امروز دانش آموزان می‌پرسند که سوالات آزمون نهایی از چه مفاهیمی مطرح می‌شود تا اینگونه مطالعه شان رو انجام بدهند. برای این چهارچوبی به عنوان راهنمایی عمل نهایی تهیه شده است، که بر اساس اهداف یادگیری ارزشیابی صورت می‌گیرد.
 
وی با درخواست از دانش‌آموزان کنکور برای حاضر شدن در کلاسهای درس، افزود: دبیران عزیز در این ایام مشغول جمع بندی درست، بر اساس همین راهنمای عمل و بسته های یادگیری هستند، که کاملا با فضای آزمون نهایی آشنا شوند. شیوه طراحی سوال، از چه مفاهیمی و از چه بخش‌هایی خواهد آمد.
 
زارعی اظهار کرد: هدف ارزشیابی یک هدف متعالی تر فردی رو دنبال می‌کند، تحت عنوان ارزشیابی اهداف یادگیری است. مبنا ارزشیابی اهداف یادگیری است و آنچه که محقق بشود تربیت است. اهداف یادگیری که در سند تحول بنیادین و به طبع آن در برنامه ملی درسی ترسیم شده است، در این اجتماع، همکاران گفتگو خواهند کرد که چطور می‌توانیم این را، مورد ارزشیابی قرار داده و بعد تحلیل کنیم. ارزشیابی می‌تواند موتور تحول، با محوریت معلمین باشد، که در این نشست و نشست مشابه به آن پرداخته خواهد شد.
 
حسن عدالت جو، معاون آموزش متوسطه استان خراسان رضوی نیز عنوان کرد: در راستای عدالت آموزشی، تحول در آموزش پرورش و در راه این فرآیند، ایده یادگیری اصل اساسی در سطح کشور شد. به همین منظور استان خراسان رضوی طی دو روز میزبان عزیزانی از سراسر کشور است. این همایش کار مشترکی سه حوزه، معاونت آموزش متوسط وزارت، دفتر تعدیل و سازمان سنجش و ارزشیابی کشور است. ما میزبان ۸ گروه مختلف از سراسر کشور، چهار دبیرخانه، مولفین کتب درسی و دبیرخانه های روش های زبان و ادبیات فارسی، شیمی و روانشناسی هستیم. این چهار گروه همراه با گروه مدیران متوسطه نظری سراسر کشور، روسای ادارات متوسط نظری سراسر کشور، روسای محترم ادارات تکنولوژی و گروه های آموزشی سراسر کشور و روسای سنجش و ارزیابی تحصیلی سراسر کشور همه در همایشی تحت عنوان نقطه تحول جمع شدیم.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر