@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

" تا ثریا " به عنوان اولین رویداد ملی فناورانه بسیج برگزار می‌شود

جستجو
۱۴۰۱/۵/۱۳ پنج شنبه
(0)
(0)
" تا ثریا " به عنوان اولین رویداد ملی فناورانه بسیج برگزار می‌شود

" تا ثریا" به عنوان اولین رویداد ملی فناورانه بسیج برگزار می‌شود

 
 
 
 
 
معاون پژوهشی، علم و فناوری سپاه امام رضا گفت: رویداد " تا ثریا " اولین رویداد ملی فناورانه در بسیج است که در تاریخ ۲۰ مرداد در کارخانه نوآوری مشهد برگزار می‌شود.
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ محمود رضا کفاش در نشست خبری با اصحاب رسانه که محل کارخانه نوآوری شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری نمودند. قریب ۱۰ سال است شعار سال در محور های تولید و توان داخلی، اقتصاد دانش بنیان و حمایت از کالایی ایرانی است.
وی افزود: امسال باید با ظرفیت دانش بنیان بتوانیم تولید به حد نیاز بازار و جامعه دست پیدا نماییم. برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان با چالش هایی روبرو هستیم که عدم عدالت در توزیع منابع، عدم وجود هم افزایی در ذی‌نفعان حوزه دانش بنیان و عدم مسئله محوری در اقتصاد دانش بنیان از جمله این چالش ها هستند.
کفاش بیان کرد: در اقتصاد ۳۰ را حوزه دانش بنیان هستند و حدود ۷۰ درصد تولید به دانش بنیان نرسیده ایم و آن را رها کرده ایم. برای ورود به این مسئله و حل مسائل فناورانه ۳ ظلع وجود دارد. پارک‌ها، شرکت‌ها و هسته های فناور در سطح کشور که می‌توانند مسائل را احصاء شده راه حل بدهند، سرمایه گذاران و بانک ها که می‌توانند فعال باشند و کمک کنند و آخرین ظلع خود مسئله است که باید بخوبی شناسایی و ترسیم شود.
معاونت علم و فناوری سپاه امام رضا ادامه داد: یکی از وظایف بسیج گفتمان سازی و بسیج کردن در حوزه علم و فناوری تست که اگر فعال شوند می‌توانیم از قدرت های برتر در جهان باشیم، همانگونه که الان در حوزه فضای یکی از ۸ قدرت برتر دنیا هستیم. مجموعه پیشگامان برای حمایت فناورانه در بسیج شروع بکار کرده است.
ایشان اظهار کردند: بسیج از مردم و برای مردم است. حل مسئله و حمایت از واحدهای فناورانه، ارائه خدمات فن آوری و نوآوری از جمله دلایل برگزاری رویداد " تا ثریا" است. آین رویداد در استان خراسان رضوی، پنج شنبه ۲۰ مردادماه به عنوان اولین استان شروع می‌شود و بعد از این استان در خراسان شمالی پیگیری و در تمام ۳۱ استان کشور بصورت ملی برگزار خواهد شد.
معاون پژوهشی سپاه امام رضا افزود: در این رویداد دو برنامه خواهیم داشت. ابتدا، ارائه مسایل توسط شرکت و واحدهای فناورانه و مشخص کردن هسته های فناور برای حل مسئله و در بعدازظهر آن روز برخی طرح ها و محصولات که از قبل شناسایی شده اند و نیاز به سرمایه گذار دارند در حضور سرمایه گذاران ارائه طرح نموده و توسط آنها حمایت می‌شونند.
جمال شوشتری، مدیر پروژه فناوری شهری شهرداری مشهد نیز در این نشست عنوان کرد: اتفاق خوبی که در کارخانه نوآوری مشهد رخ داده است، کسانی که دغدغه فناوری دارند در فضای امن، ایمن و علمی مسائل را مطرح می‌کند، مشارکت می‌نمایند که باعث حل خیلی از گره ها می‌شود. امیدورایم رویداد " تا ثریا" مسیری و روشی برای اتفاقات بعدی شود و این حرکت ادامه پیدا نماید.
سید ابوالفضل عباس زاده مدیر عامل کارآفرینی تک نیز گفت: فراخوان رویداد به حوزه های فناوری ارسال شد که واحدهایی نیاز به تامین مالی دارند ثبت نام نمایند. حدود ۸۰ طرح شناسایی و ۲۲ طرح منتخب شدند. ۱۴ طرح نیز با هدف جذب سرمایه در رویداد " تا ثریا" شرکت خواهند داشت.
وی ادامه داد: اعتبار ملی این طرح هزار میلیارد تومان است که در سطح کشور می‌چرخد و در استان‌های مختلف جذب می‌شود. همچنین سرمایه گذاران درون استانی نیز پای کار خواهند آمد و از طرح منتخب خود حمایت می‌کنند.
عباس زاده بیان کرد: طرح ها از شهرستان های مختلفی است. تلاش هست از حیث دفاع سرمایه و اقتصادی تقویت شوند، لذا با مربیان در کنار تیم ها هستند تا ارائه خوبی داده و سرمایه مناسبی جذب گردد.
مدیرعامل کارآفرینی تک تاکید کرد: با هدف رفع نیاز، مصائب مجموعه های فناوری و تولیدی مواجه هستند جمع آوری گردید که از ۳۰ نیاز بررسی گردید به ۱۰ نیاز رسیدیم تا پوشش دهیم که در حوزه های اتوماسیون بهره‌وری، اتوماسیون خدمات شهری و بهسازی محصول، دسته بندی می‌شوند. بعد از نیاز سنجی و شبکه سازی صاحبان فناور به گیرندگان و متقاصیان فناوری به یکدیگر متصل خواهند شد.
 
شایان ذکر است؛ در برگزاری رویداد ملی " تا ثریا " خراسان رضوی ۲۰ دستگاه و نهاد استانی علاوه بر سازمان های کشوری مانند بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، بنیاد کوثر و موسسه دانشمند، همکاری دارند.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر