@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

گردهمایی رسانه ای ۵۰۰ نوجوان مشهدی در باشگاه رایانو

جستجو
۱۴۰۳/۸/۱۲ شنبه
(0)
(0)
گردهمایی رسانه ای ۵۰۰ نوجوان مشهدی در باشگاه رایانو
گردهمایی رسانه ای ۵۰۰ نوجوان مشهدی در باشگاه رایانو

گردهمایی رسانه ای ۵۰۰ نوجوان مشهدی در باشگاه رایانو

 
 
 
 
نخستین گردهمایی نوجوانان رسانه‌ای مشهد باحضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز ۱۵ تا ۱۸ سال، از نواحی مختلف این شهر به همت باشگاه رایانو شهرداری مشهد برگزار شد.
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد به نقل از ستاد خبری؛ نخستین گردهمایی نوجوانان رسانه‌ای مشهد باحضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز ۱۵ تا ۱۸ سال، از نواحی مختلف این شهر به همت باشگاه رایانو شهرداری مشهد برگزار شد. نوجوانان مشهدی ضمن حضور در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد، در کارگروه‌ها و ورکشاپ‌های تخصصی موضوعات محوری چون عکاسی، خبرنگاری، ساخت کلیپ، مدیا وگرافیک و ...‌ برای دریافت اطلاعات تخصصی پیرامون رشته‌های مختلف حاضر شدند.
 
در کارگروه عکاسی قدرت مشاهده و انتخاب بهترین زاویه و عناصر اصلی عکاسی و مبانی اولیه ارکان عکاسی خبری، تزئینی و ... این حرفه توسط استاد سیدعلی احمدی خامسی بیان شد. در ورکشاپ خبرنگاری نیز برای دانش‌آموزان حاضر در جلسه، مبانی خبرنگاری، خبرنویسی و الزامات فن نویسندگی در این حیطه توسط اساتید فن، آقایان هادی مقدم و امیرحسین کمساری تبیین و ارائه شد‌، همچنین همزمان ورکشاپ‌های تدوین فیلم، تولید پادکست، طراحی گرافیکی به استادی محمدرضا خیرآبادی،صابر شریف،محمدرضا خیرآبادی، سجاد رمضانی،‌ صابر خلیلی، علی قربانی، یوسف قوامی، گیفاتی، صابر شریف برگزار شد.
 
جاوید کیانی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد؛ در این گردهمایی به نقش حیاتی رسانه‌ها و سربازان جنگ نرم در عصر ارتباطات پرداخت و با اشاره به اینکه در شرایط مختلف، از جمله بحران‌هایی مانند حملات صهیونیستی به غزه و لبنان، رسانه‌ها و خبرنگاران به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم جهان می‌پردازند، اظهارداشت: خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای باید وظیفه خود را بدون هیچ‌گونه منفعت‌طلبی شخصی انجام دهند و رضای خدا را مدنظر قرار دهند تا پیامشان تأثیر بیشتری بر مخاطبان داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه ما در "عصر ارتباطات" زندگی می‌کنیم، گفت: «اطلاعات به‌صورت آشکار در دسترس همه قرار دارد و پیام‌ها باید به شکلی صحیح و با نیت خالص منتقل شوند. هرگونه هدایت و ممیزی مغرضانه پیام‌ها، از اثرگذاری آن‌ها بر ذهن مخاطب می‌کاهد.
 
رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اضافه کرد: در این عصر پیچیده، رسانه‌ها باید به سربازان این جبهه آموزش‌های لازم را ارائه دهند تا بتوانند از آخرین فناوری‌ها و اطلاعات بهره ببرند. به همین منظور، شهرداری مشهد اقدام به تأسیس باشگاه "رایانو"، با هدف تربیت و آموزش جوانان برای انتقال صحیح و مؤثر پیام‌ها کرده است.
 
معاون شهردار مشهد درباره اهداف این باشگاه گفت: باشگاه رایانو با هدف هدایت نسل جوان به مسیر درست فعالیت می‌کند و تلاش دارد تا آن‌ها را به سمت تفکر و اندیشه صحیح سوق دهد. ما وظیفه داریم که بستر مناسبی برای آموزش خبرنگاری و فعالیت رسانه‌ای فراهم کنیم، تا جوانان آگاه شوند و بتوانند به‌عنوان آینده‌سازان کشور نقش موثری ایفا کنند.
 
کیانی گفت: شرکت‌کنندگان در این فرآیندها پس از گذراندن آزمون‌ها و مصاحبه‌هایی انتخاب می‌شوند و ما سعی می‌کنیم از افرادی که دغدغه این موضوعات را دارند، استفاده کنیم و برای آن‌ها دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی برگزار کنیم. این باشگاه ارتباط مستمر با کاربران خود دارد و در طول سال، ارتباطی پیوسته و مؤثر با آن‌ها برقرار می‌کند.
 
کیانی افزود: امروز یکی از برجسته‌ترین اساتید کشوری نیز در این جمع حضور داشت که نشان‌دهنده اهمیت ارتباط مداوم بین مربیان و کاربران باشگاه است، چنین ارتباطاتی نباید صرفاً به برگزاری یک رویداد خلاصه شود، بلکه باید ارتباطی مستمر و مؤثر شکل گیرد، چرا که در غیر این صورت، خاصیتی نخواهد داشت.
 
سیدبشیر حسینی، پژوهشگر حوزه سواد رسانه، در نخستین گردهمایی نوجوانان رسانه‌ای مشهد، اظهارداشت: بدانید رهبران جهان دیگر مسن ها نیستند جوانان مستعد و کوشا هستند. استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای به روز آن امروز یک لازمه است که نباید از آن عقب ماند. وظیفه رسانه اینست که هر واقعه یا کاراکتری را به زیباترین شکلی به مخاطب عرضه کند و لذا باید به ابزارهای نوین اشراف کامل داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه خیلی از بازی‌های رسانه‌ای شوهایی است که درصدد انتقال مفاهیم مورد نظر سازنده آن است تصریح کرد: بیشترین کار رسانه شو رسانه‌ای و اجراهای نمایشی که اهالی رسانه درصدد بیان آن به شیوه خود است. ما در دنیای روایت سازی هستیم و لذا از هر اتفاق و رخدادی می‌تواند حداقل دو روایت متفاوت ساخت. ما در دنیای روایت‌های دوقطبی جهان قرار گرفتیم.
 
حسینی با بیان اینکه در رسانه یا انتخاب می‌کنید یا انتخاب می‌شوید اگر تو انتخاب کردی برنده‌ای، ابراز داشت: در دنیا وقتی می‌خواهید برنامه‌سازی کرده و کار اثرگذار تولید کنید، باید چهار مولفه را رعایت کنید؛ نخستین مولفه کوتاه بودن، دوم جذابیت سوم سریع بودن و آخرین مولفه ساده بودن آن است.
 
وی با بیان اینکه، بسیاری از رخدادها با هوش مصنوعی ساخته میشود، تاکید کرد: دنیای امروز رسانه ابزار خاص خود را می‌طلبد که باید بدان مجهز بود. ایران یکی از پنج قدرت رسانه‌ای دنیاست؛ ادامه داد: جهان امروز با فرمولاسیون پیچیده رسانه‌ای محتوای مورد نظر خودش را ارائه می‌کند پس باید نسبت به این مهم و ابزارهای نوین رسلنه‌ای در جهان اشراف داشته باشید چون شما در رسانه غرق می‌شوید پس باید نسبت بدان آگاهی داشته باشید‌.
 
به زعم وی دنیایی که روایت‌ها می‌تواند انسان بکشد و اثرگذاری بسیاری داشته باشد و همه دنیا دنبال این هستند که بجای غذای مفید، تولیدات آشغال به خورد شما بدهند انتخاب با شماست که منفعل یا اثرگذار، باشید.
 
 
 
 
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
باشگاه رایانو
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر