@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

با حضور گسترده فعالین اقتصادی؛ بزرگداشت روز صنعت و معدن خراسان رضوی برگزار شد

جستجو
۱۴۰۱/۴/۲۷ دوشنبه
(1)
(0)
با حضور گسترده فعالین اقتصادی؛ بزرگداشت روز صنعت و معدن خراسان رضوی برگزار شد
با حضور گسترده فعالین اقتصادی؛ بزرگداشت روز صنعت و معدن خراسان رضوی برگزار شد

با حضور گسترده فعالین اقتصادی؛

بزرگداشت روز صنعت و معدن خراسان رضوی برگزار شد

 
 
 
 
 
 
با حضور گسترده تولید کنتدگان، کارآفرینان و فعالین افتصادی و همراهی مقامات و مسئولین کشوری و استانی، مراسم بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی و معرفی واحدهای نمونه استانی برگزار و از آنها تجلیل گردید.
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد: احمد وحیدی، وزیر کشور در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن خراسان رضوی و معرفی از واحدهای نمونه استانی که در سالن عطار نمایشگاه بین‌المللی مشهد با حضور شخصیت های کشوری و استانی و جمع کثیری از فعالین اقتصادی استان خراسان رضوی برگزار شد، گفت: نقش صنعت و معدن در رشد و پیشرفت کشور یک نقش بسیار مهم و بی بدیل است. ممکن است عدد تولید ناخالص ملی ما در حوزه صنعت و معدن، عددی که توقع داریم نباشد، اما مهم این است که صنعت بویژه صنعت دانش بنیان، پیشران حرکت ما در همه حوزه هاست.
وی ادامه داد: در بعضی شاخه ها خوب کار کردیم و در برخی با رکود مواجه شدیم که باید با یک حرکت جهشی خود را از این وضعیت خارج کنیم. ما به لحاظ معدنی کشوری غنی هستیم و این در حالی است که بسیاری از معادن ما در کشور هنوز شناسایی نشده است اما آنچه که در حال حاضر باید مورد توجه قرار بگیرد سرمایه گذاری است که باید انجام شود.
وحیدی بیان داشت: خراسان رضوی ظرفیت این را دارد که مرکزیت خراسان بزرگ را در حوزه های مختلف بویژه صنعت و اقتصاد داشته باشد. لذا سرمایه گذاری و کار در این استان در رابطه با ایجاد تمدن اسلامی ایرانی بسیار اهمیت دارد و باید تلاش وافی برای سرمایه گذاری، تولیدات و صنایع جدید و دانش بنیان در این باره انجام داد.
علی رسولیان، معاون صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم اظهار داشت: امسال روز صنعت و معدن، متفاوت در کشور برگزار شد. بعد از چند سال که کرونا همایش ها را محدود کرده بود، مراسم امسال باشکوه برگزار شد و بعد از چند سال ریاست جمهور شخصا حضور پیدا کردند. حضور ایشان به معنای نگاه ویژه به حوزه تولید است.
ایشان ادامه داد: در روز ملی صنعت امسال وزارت یک ابتکار انجام داد، به واحدهای نمونه اعلام شد مشکلات، راهکارها و متولی اجرا را اعلام نمایند. از ۶۰ نفر برگزیده ۵۳ نفر نکات خوبی را با ۱۷۸ راهکار اعلام نمودند.
معاون صنایع کوچک وزارت صمت خبر داد: امسال کل فرآیند واگذاری زمین در داخل شهرک‌های صنعتی از طریق سامانه انجام می‌گیرد و برخی که قابل واگذاری نیست از طریق مزایده، با توجه به بررسی صلاحیت انجام می‌گردد. وزارت صمت در تامین زیر ساخت ها، آب و برق خیلی جدی ورود کرده است.
رسولیان در خصوص صنایع راکد نیز توضیح داد: واحدهای راکد ظرفیت بالایی هستند. ۳۱ درصد واحدهای راکد را صنایع اقتصادی احیا کردند و از دیگر واحدهای اقتصادی می‌خواهیم بیایند و این واحدها را به دست بگیرند.
امیر رجبی، مدیر کل صمت خراسان رضوی با بیان اینکه، انتخاب روز صنعت بهانه ای برای توجه جامعه به خدمات آنهاست، عنوان کرد: در نظام اسلامی فرصت برابر برای همه کارآفرینان فراهم شده است. در استان خراسان رضوی نیز فضای کسب و کار و امید به سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کرده است. در سه ماهه اول سال جاری، خراسان رضوی در جذب سرمایه‌گذاری رتبه اول را کسب کرده است که نشان می‌دهد تغییر فضا برای کسب و کار و نشاط تولید برقرار است.
رجبی افزود: ۹۰ واحد پروانه بهره‌برداری انجام شده است، ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اشتغال هزار و ۹۰۰ نفر و ۴۷۰ جواز سرمایه گذاری به ارزش ۱۹ هزار میلیارد تومان صورت گرفته است. در حوزه صادرات نیز روند رو به رشد داشتیم و ۳۰۰ میلیارد دلار در ین ۳ ماهه صادرات داشتیم.
مدیر کل صمت خراسان رضوی عنوان کرد: روز اول تیر ماه، روز اصناف و روز دام تیر، روز صنعت و معدن است. امسال ما این مدت را دهه تولید و تجارت اعلام کردیم تا کل فرآیند تولید تا عرضه یکپارچه معرفی شوند، لازم است از حوزه اصناف تشکر نماییم که چرخه نهایی را به دوش می‌کشند.
امیر رضا رجبی تاکید کرد: سامانه جامع تجارت، سامانه انبارها و... فضا را برای کسب و کار، سالم و مطمئن کرده است. واحدهای تولیدی استان از سامانه ها استقبال کرده‌اند و با درج اطلاعات به ما برای تصمیم سازان کمک نموده‌اند. این ارتباط سالم برای صنایع است تا منابع بانکی را در مسیر درست و تمیز قرار دهیم و مانع از انحراف آن شویم.
سید حسن حسینی، ریاست خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: روز صنعت و معدن در تقویم کشورمان دهم تیرماه است که ما امسال با یک تاخیر کوتاه برگزار می‌کنیم. ما امروز جمع شده‌ایم تا از تلاش و فعالیت گروهی از همکاران را قدر بدانیم و تشکر نماییم.

وی ادامه داد: از کسانی که واحد نمونه شده اند، بخصوص واحدهایی که واحد نمونه کشور شدند که امسال بی نظیر بوده و ۵ برگزیده کشور را از استان خراسان رضوی داشتیم، سپاسگزاری می‌کنیم.
ریاست خانه صنعت و معدن خراسان رضوی عنوان کرد: در برخی جاهایی از ما به عنوان فرماندهان عرصه های اقتصادی نام می‌برند، اما ما رو سرباز صدا کنند بهتر است، چون فرمانده باید اختیارات داشته باشد. ما سربازیم که به ما دستور می‌دهند و ما باید انجام بدهیم.
حسینی تاکید کرد: معیشت مردم بسیار سخت و طاقت فرسا است، و این در تمام دهک هایی جامعه وجود دارد. در سال گذشته در کنار خیلی از نهاد‌ها و سازمان‌ها همکاری کردند اما تشکر ویژه خود را از نظام بانکی و دستگاه قضا که همراه و همکاری با بخش خصوصی و اقتصادی داشتند، تشکر می‌نمایم،
حسین خانی زاده، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم بیان داشت: از نظر ما، همه ۶ هزار واحد صنعتی استان نمونه هستند. افسران و سربازان عرصه تولید از جان مایه می‌گذارند.
وی ادامه داد: فرآیند انتخاب واحدهای نمونه استانی از اردیبهشت ماه شروع و تا پایان خرداد ادامه داشت. خانه صنعت و معدن استان از تمام افرادی که در این فرآیند انتخاب ما را کمک کردند، تشکر می‌نماید.

 

شایان ذکر است در این مراسم در دو مرحله واحدهای نمونه استانی، در گروه های محصولات صنایع غذا و دارو، گروه صنایع منسوجات و پوشاک، گروه صنایع آرایشی، بهداشتی، سلولزی، چاپ و نشر، گروه صنایع شیمیایی و پلیمری، گروه صنایع خودرو، گروه صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولید، گروه صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی، گروه صنایع تجهیزات برق و الکترونیکی، گروه لوازم خانگی و اداری، گروه فنی و مهندسی، گروه تحقیق و توسعه، گروه صنایع معدنی، گروه معادن رو باز معرفی شدند. همچنین متکشف نمونه معدن، جوان کارآفرین، پیشکسوت نمونه استانی نیز تجلیل گردیدند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر