@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

شهردار مشهد بیان کرد: کار در مشهد، کار برای مردم ایران است

جستجو
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ سه شنبه
(0)
(0)
شهردار مشهد بیان کرد: کار در مشهد، کار برای مردم ایران است
شهردار مشهد بیان کرد: کار در مشهد، کار برای مردم ایران است

شهردار مشهد بیان کرد:

کار در مشهد، کار برای مردم ایران است

 
 
 
 
 
 
 
شهردار مشهد اظهار کرد: کار در مشهد، کار برای مردم ایران است. به رغم تمامی محدودیت‌های اعتباری، احداث خطوط قطارشهری ادامه دارد
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد؛ محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس در مراسم آغاز عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط سه قطارشهری و پروژه احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده گفت:برای خدمت به مردم فارغ از هر موضوع و چالشی که وجود دارد، آماده هستیم.
 
وی افزود: احداث خطوط قطارشهری ثمره خودباوری است، هدف گذاری و ریل گذاری ما حرکت به سمت پروژه‌های کوتاه، میان و بلند مدت است و نگاه ما فرازمانی است و به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم؛ تمامی اقدامات با برنامه ریزی و نیازسنجی انجام‌ می‌شود.
 
شهردار مشهد اظهار کرد: در مشهد دو دستگاه TBM مشغول به کار هستند که هزینه نگهداری و تجهیز بسیار گزاف است اما قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) پای کار مدیریت شهری است؛ احداث هر کیلومتر خط قطارشهری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
 
قلندر شریف تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در این دوره کاهش گره‌های ترافیکی در محورهای مهم شهر است. بر همین اساس پروژه احداث پل‌های سطح سوم میدان شهید فهمیده در دستور کار قرار گرفته است
.
پوریا محمدیان‌یزدی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: مشهد، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که درطرح جامع حمل‌ونقلی برای هر نفر در روز ۲ سفر پيش‌بینی شده است یعنی تنها ساکنان این شهر روزانه ۷ میلیون بار سفر دارند که از این تعداد، ۳۰۰ هزار نفر با مترو، یک میلیون نفر با اتوبوس و یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفر با تاکسی، تاکسی‌های اینترنتی، سرویس مدارس و... انجام می‌شود.
 
وی افزود: علاوه بر این با توجه به حضور میلیونی زائران در مشهد، روزانه تعداد زیادی سفر توسط آنان نیز در سطح شهر انجام می‌شود که این موضوع موجب افزایش ترافیک شده است. با اجرای ۴خط قطارشهری درصدد هستیم تا تعداد سفرهای روزانه با مترو را به یک میلیون سفر برسانیم.
 
معاون شهردار مشهد عنوان کرد: خط یک به طول به ۲۴ کیلومتر، خط دو به طول ۱۴.۵ کیلومتر، خط ۳ با طول ۳۰ کیلومتر و خط ۴ به طول ۱۷ کیلومتر در مشهد احداث می‌شود که دو خط کامل به بهره‌برداری رسیده و فاز یک خط ۳ از حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری به طول ۶ کیلومتر در نیمه ابتدایی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی ادامه داد: امروز حفاری قسمت نهایی خط سوم به سمت غرب مشهد به طول ۱۰ کیلومتر برای رسیدن به بزرگترین پایانه غرب مشهد انجام می‌شود که با توجه به اینکه ایستگاه پایانی قطار ملی مشهد به گرگان، ایستگاه پایانی قطار گلبهار به مشهد، پایانه برون شهری و... در این پایانه هستند؛ این پایانه تبدیل به یکی از بزرگترین کانون های حمل‌ونقلی می‌شود.
 
محمدیان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری دراین دوره کاهش گره‌های ترافیکی در محورهای مهم شهر است. بر همین اساس پروژه احداث پل‌های سطح سوم میدان شهید فهمیده باهدف تسهیل تردد دراین میدان در دستور کار قرار گرفته است. این پروژه شامل طراحی و ساخت دو دستگاه پل به‌صورت چپگرد خواهد بود که یک دستگاه آن از سمت جنوب به غرب از چهارراه ساجدی به سمت میدان قائم(عج) و یک پل دیگر نیز از سمت شمال به شرق از بولوار توس شمالی به سمت میدان خیام جهت کاهش ترافیک میدان شهید فهمیده ساخته خواهد شد. 
 
معاون حمل و نقل شهردار مشهد گفت: یک پل دوربرگردان نیز در ضلع شرقی میدان جهت تسهیل دسترسی به خیابان طرح چی و کاهش بار ترافیکی میدان شهید فهمیده پیش‌بینی‌شده است؛ طراحی و اجرای این پروژه مبتنی بر تکنولوژی‌های روز بوده و به روش سگمنتال(استفاده از قطعات پیش‌ساخته بتنی ) توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) احداث می‌شود.
 
پوریا محمدیان بیان داشت: پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده دارای سه مسیرتبادل دسترسی شمال به شرق به طول هزار و ۱۰۰ متر، مسیرتبادل دسترسی جنوب به غرب به طول ۷۸۰ مترو مسیر تبادل دسترسی شرق به شرق به طول ۱۶۰ مترخواهد بود. اکنون مقدمات موردنیاز کار آماده و عملیات اجرایی پروژه پل سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده با حضور مسئولان کشوری و استانی درایام مبارک دهه فجر آغاز خواهد شد.
 
مجید نژادحسین، رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در مراسم آغاز عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد و همچنین سطح سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده، بیان کرد: شورای ششم شهر مشهد، شورای مظلومی است چراکه اقدامات مختلف و متنوعی که داشته، رسانه‌ای نشده است.
 

عضو شورای شهر مشهد افزود: در این دوره مدیریت شهری، در ۸۰ محله بازآفرینی، ۲ هزار ميليارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های خُرد هزینه شده، این پروژه‌ها، پروژه‌های زودبازده هستند که براساس خواست و نظر مردمی در دستورکار قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: هم‌تراز اعتبار پروژه‌های زودبازده، یعنی ۲ هزار میلیارد تومان هم به حوزه مطالعات شهری اختصاص داده‌ایم، امروز که عملیات کلنگ‌زنی دو پروژه شهری را شاهد هستیم، ثمره همین مطالعات است. در کنار این پروژه‌های کلان، پروژه‌های زیرساختی هم مدنظر شورای ششم بوده؛ از ابتدای این دوره تاکنون، ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه خطوط ریلی هزینه کرده‌ایم که زیرزمین بوده و در مقابل چشم مردم قرار ندارد‌.

 

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: در سال آینده، ایستگاه "سلامت" خط ۲ مترو مشهد تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: حفاری خطوط ۳ و ۴ هم در همین دوره تکمیل خواهد شد که پروژه بسیار هزینه‌بری است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر