@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

نخبگان مهارتی کشور شناسایی می‌شونند

جستجو
۱۴۰۱/۳/۲۱ شنبه
(0)
(0)
نخبگان مهارتی کشور شناسایی می‌شونند
نخبگان مهارتی کشور شناسایی می‌شونند

نخبگان مهارتی کشور شناسایی می‌شونند

 
 
 
 
مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی از شروع ثبت نام مسابقات مهارتی کشور در مرحله شهرستانی خبر داد که این ثبت نام تا ۱۷ تیر ماه ادامه خواهد داشت و مسابقات همزمان با هفته ملی مهارت برگزار می‌گردد.
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبري مشهد رخداد؛ افشین رحیمی گل خندان در نشست خبری بیستمین مسابقات ملی مهارت با اصحاب رسانه گفت: مسابقات ملی مهارت تنها مسابقات فنی و مهارتی در سطح جهان است. این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و یک مرحله جهانی نیز دارد.
وی افزود: مهمترین مرحله این مسابقات، مرحله شهرستانی است، چون باید در این مرحله نخبگان شناسایی شونند. الان در حال ثبت نام مرحله شهرستانی هستیم که تا ۱۷ تیر ماه فرصت ثبت نام است و این مرحله در هفته ملی مهارت ۶-۱ مرداد برگزار خواهد شد.
مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی بیان کرد: اهمیت مسابقات بخاطر این است که کسانی که مهارتی دارند کمتر در جامعه دیده می‌شوند و این تنها مسابقاتی است که به شکل منسجم برگزار تا فرد دارای مهارت دیده شود. از سوی دیگر مسابقات مهارت انگیزه ای است تا سطح و تراز خود را در کشور پیدا کنیم.
افشین رحیمی اظهار داشت: سال گذشته خراسان رضوی رتبه دوم را کسب کرد که امیدواریم با تلاش همه سازمان‌ها، افراد قوی تر شناسایی شوند و جایگاه برتر را بدست آوریم.   
ایشان ادامه داد: در سال‌های قبل افراد زیر ۲۱ سال و در برخی رشته ها تا ۲۴ سال حق شرکت داشتند و امسال علاوه بر این شرط، داشتن گواهینامه فنی و حرفه ای در رشته مورد نظر یا داشتن دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش یا فارغ‌التحصیل دانشگاه های مهارتی اضافه شده است. تغییر دیگر در مسابقات امسال برگزاری در ۴۳ رشته است که نسبت به سال قبل ۱۰ رشته که اغلب رشته های جدید هستند افزوده شده است.
عباس مهاجر، مسئول برگزاری مسابقات مهارتی استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سابقه حضور ایران در مسابقات جهانی مهارت به سال ۲۰۰۱ می‌رسد و استان خراسان رضوی معمولا در تیم جهانی ۲۰ درصد سهمیه داسته است. ایشان ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای متولی برگزاری و انتخاب تیم جهانی است که باید فرا سازمانی باشد به این دلیل از شرکای خود دعوت می‌کنیم ما را باری دهند. از سال گذشته ۴ سازمان تیم مستقل در مسابقات کشوری دارند.
وی افزود: در کشور برای برگزیدگان مسابقات علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی جایگاه نخبگانی تعریف شده است اما برای برگزیدگان جهانی مسابقات مهارتی این جایگاه وجود ندارد. اما در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کسانی که رتبه های اول تا سوم را کسب کنند، می‌توانند به عنوان سرباز مربی در این سازمان خدمت کنند که امتیاز خیلی خوبی برای این افراد خواهد بود.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر