@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

توسط کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوي عنوان شد: صندوق تأمین اجتماعی، صندوق بین نسلی است، دولت حق دخالت ندارد

جستجو
۱۴۰۱/۳/۱۹ پنج شنبه
(0)
(0)
توسط کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوي عنوان شد: صندوق تأمین اجتماعی، صندوق بین نسلی است، دولت حق دخالت ندارد
توسط کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوي عنوان شد: صندوق تأمین اجتماعی، صندوق بین نسلی است، دولت حق دخالت ندارد

توسط کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوي عنوان شد: 

صندوق تأمین اجتماعی، صندوق بین نسلی است، دولت حق دخالت ندارد

 
 
 
 
 
اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی، با بیان اینکه صندوق تأمین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است و منابع آن توسط کارگران تامین می‌شود، به غیر قانونی بودن لغو مصوبه شورای عالی کار، در خصوص افزایش حقوق، توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض کردند. 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ محمد درویشی، نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خصوص لغو مصوبه افزایش حقوق سایر سطوح، شورای عالي کار در محل ساختمان تشکلات کارگری خراسان رضوی برگزار شد،گفت: موضوعی که جامعه عظیم بازنشستگان را ملتهب کرده است، لغو غیر قانونی مصوبه شورای عالی کار توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. این مصوبه قانونی بوده و خود وزیر نیز امضاء کرده بودند و همه منتطر ابلاغ این مصوبه را داشتند که ناگهان ایشان زیر امضاء خود زد و جامعه بزرگی را ملتهب نمود.
وی با اشاره به اینکه ما چیزی جزء قانون نمی‌خواهیم، افزود: رهبر انقلاب، مقام معظم رهبری می‌گویند: حق جامعه کارگری در اولویت است، اما وزیر کار می‌آید و از امضاء خود برمی گردد و باعث التهاب بین قشر بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود.
محمد حسین دلقندی، خزانه دار کانون بازنشستگان کارگری خراسان رضوی نیز عنوان کرد: امروز هر کسی آمده در سازمان تامین اجتماعی دست اندازی می‌کند و به حق افراد بازنشسته کارگری دست طمع دارد دست درازی می‌کند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قانونی تصویب کنند تا جلو خطا کاری گرفته شود.
ایشان ادامه داد: این مصوبه را خود وزیر امضاء کردند ولی بعد از دو ماه کام بازنشستگان را تلخ کردند. ما به نظام و رهبری معتقدیم، ما اهل اغتشاش نیستیم، در زمان جنگ بودیم، در اقتصاد مقاومتی بودیم، فشارها را تحمل کردیم. امروز باید به داد ما جامعه ۴۵ میلیونی تامین اجتماعی رسیدگی شود. اگر بخاطر کوتاهی در احقاق حق بازنشستگان کارگری مشکلی ایجاد شود، دیگر کسی جلودار نیست.
محسن کیمیائی، مسئول کانون بازنشستگان شهرستان نیشابور و عضو کانون خراسان رضوی نیز چنین اظهار داشت: با توجه به اینکه طبق این مصوبه، شورای عالی کار و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی این افزایش حقوق را تائید کردند ما به عنوان نمایندگان جامعه کارگری این لغو مصوبه را قبول نداریم. صندوق تأمین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است. سالها حق بیمه پرداخت کرده ایم و اکنون باید حق ما پرداخت شود. شورای عالی کار ۵۷ درصد دستمزد و ۳۸ درصد در سایر سطوح را تصویب کرده ولی دولت می‌گوید شورای عالی کار حق تصویب سایر سطوح را نداشته است.
پور موسی، نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهد نیز گفت: در خصوص افزایش حقوق امسال بارقه های امید روشن شده بود. برای اولین بار شورای عالی کار زودتر تکلیف دستمزد سال جدید را انجام داد و ۱۷ اسفند حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ معلوم گردید. هر ساله در فروردین یا اردیبهشت افزایش حقوق رقم می‌خود، اما امسال اینکار انجام نگرفت و وزیر تصویب ۳۸ درصد در سایر سطوح را خلاف قانون می‌داند، در حالی که کار ایشان غیر قانونی است.
وی ادامه داد: صندوق ما کاملا مستقل است و ریالی از دولت دریافت نمی‌کند. منابع صندوق از حق بیمه های واریزی خود ما تامین می‌شود. آنچه قانون و عرف بوده می‌بایست رعایت شود و عین مصوبه باید انجام گیرد.
پور موسی تصریح کرد: ما معتقدیم این افزایش حقوق نیز جوابگوی معیشت بازنشستگان نیست و کفایت نمی‌کند. ما آورده ای به صندوق داشته ایم و اکنون باید برداشت کنیم و این افزایش باید در سایر سطوح دیده شود.
 
شایان ذکر است در این نشست توسط هیات مدیره کانون بیان شد: ما تقاضای تجمع قانونی را به فرمانداری مشهد را داده بودیم اما هم خودمان و هم فرمانداری اینگونه تجمعات کف خیابانی را به مصلحت نمی‌دانیم. این کانون صد در صد هم بصورت حقیقی و هم بصورت حقوقی شکایت خود را به دیوان عدالت اداری انجام خواهیم داد. همچنین با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفتگو شده تا بعد از تعطیلات مجلس این مشکل رفع گردد.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر