@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

آهالی فرهنگ و هنر پای کار آب می‌آیند

جستجو
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ چهارشنبه
(0)
(0)
آهالی فرهنگ و هنر پای کار آب می‌آیند
آهالی فرهنگ و هنر پای کار آب می‌آیند

با امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت آب و فاضلاب مشهد؛

اهالی فرهنگ و هنر پای کار آب می‌آیند

 
 
 
 
 
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، دست مدیران شرکت آب را فشرد تا با اجرای تفاهم‌نامه‌ای، اهالی فرهنگ و هنر را پای کار «آب» بیاورد.
 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ در ادامه‌ی طرح هم‌افزایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با سازمان‌ها و نهادهای استان، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت آب و فاضلاب مشهد به امضای مشترک رسید.
 
محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این تفاهم‌نامه متعهد شده است تا علاوه بر آگاهی‌رسانی عمومی محورهای موضوعی «آب» در سالن‌های تئاتر، سینماها، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مؤسسات فرهنگی و هنری و سایر مراکز تحت نظارت خود و همچنین راهبری این پویش عمومی در شورای اطلاع‌رسانی استان، بستر ارتباطی مدیران «آب» با اهالی فرهنگ و هنر باشد.
 
حسین‌زاده در این تفاهم‌نامه به نمایندگی از دستگاه تحت مدیریت خویش، متعهد شده است تا این بستر را از طریق ایجاد محورهای موضوعی در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری و همچنین همکاری در برگزاری رویدادهای تخصصی در موضوع «آب» فراهم سازد و زمینه‌ی مشارکت مؤثر اهالی فرهنگ و هنر مانند اهالی سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، نویسندگان و رسانه‌ها را با این موضوع برقرار کند. همچنین تمهید بهره‌مندی خانواده‌های کارکنان شرکت آب و فاضلاب از سبد فرهنگی خانوار از دیگر تعهدات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تفاهم‌نامه است.
 
در سوی دیگر این تفاهم‌نامه، حسین اسماعیلیان، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد، تأمین و تولید محتوای آموزشی برای انتشار در تبلیغات محیطی، رسانه‌های عمومی و فضای مجازی را با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر متعهد شده و حمایت از تولید محتوای خلاق فرهنگی و هنری در این راستا را برعهده گرفته است.
 
اسماعیلیان در نشست حاشیه‌ی انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: سرانه مصرف آب در مشهد نسبت به سایر کلان شهرها کمتر است و اصلی‌ترین دلیل آن، فرهنگ‌سازی دیرینه در این خطه است. اگر در حوزه مدیریت مصرف بتوانیم فرهنگ‌سازی لازم را داشته باشیم، با همین منابع محدود می‌شود تابستان را سپری کرد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد درباره‌ی همکاری با اهالی فرهنگ و هنر تصریح کرد :ما آماده‌ی مشارکت متقابل هستیم. تجربه‌ی خوب ساخت فیلم مدیترانه نشان داده که هنر، ابزار گویایی برای انتقال مفاهیم است.
 
حسین‌زاده نیز با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، رسانه‌ای و فناوری‌های فرهنگی نوین در استان گفت: عرصه فرهنگ و هنر، رابط خوبی برای انتقال پیام‌هاست و رویدادهای فرهنگی و هنری نیز بستر ارتباط متقابل نخبگان این عرصه با سایر حوزه‌هاست.
 
وی در ادامه رویداد خوشنویسی در موضوع «آب» را اتفاق خوبی برشمرد و گفت: این طرح می‌تواند در سایر رشته‌های هنری نیز صاحب رویداد شود چرا که هنر، ابزار ماندگاری در رساندن پیام است.
 
دوطرف این تفاهم‌نامه سپس همراه با معاونین و همراهان خود، در مرکز هوشمندسازی آب(مهاب) حضور یافته، از تجهیزات مدرن مدیریت آب شهر مشهد بازدید و سه کتاب چاپ شده حوزه کودک در این راستا با عناوین «خورشید خانم و ماهی کوچولوی مهربان»، «آبی قهرمان و شرور ۲» و «مهمانی خانه تکانی» رونمایی شد
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر