معاونت عمرانی شهرداری مشهد خبر داد:
پروژه کرانه شمالی مشهد سال آینده آغاز میشود
معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: شهر مشهد معضلات زیادی در بحث ترافیک دارد. در محور غرب و شرق که ورودی های مشهد هست باید چاره اندیشی شود که در حال مطالعات است. مطالعات امکان سنجی پروژه کرانه شمالی نا آخر امسال به پایان میرسد و احتمالا تا سال آینده این پروژه آغاز خواهد شد.
به گزارش
پایگاه خبری مشهد رخداد؛ سید خلیل منبتی در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای سلسله نشستهای روایت شهر که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: در یک سال دوره ششم مدیریت شهری پروزه های خوبی به اتمام رسید و پروژههای دیگری آغاز شده است. یک میلیون متر مربع آسفالت، ۲۳۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت، ۲۰۰ هزار متر مربع پیاده روی سازی انجام گرفته است. ۴ پل تجهیز و تعمیر، ۱۶ نقطه تعمیر و نگه داری و ۵۱۰ زیر گذر عابر پیاده تجهیز و تعمير شده است.
معاون شهرداری مشهد افزود: اولویت معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این دوره در حمل و نقل عمومی گداشته ایم. روزانه در شهر مشهد ۶ میلیون سفر داریم که یک میلیون توسط اتوبوس چابجا میشوند و ۲۳۰ هزار نفر از مترو استفاده میکنند.
وی ادامه داد: ۳۰ واگن وارد خط ۲ قطار شهری و بعد وارد خط ۳ خواهد شد. اتمام خط ۴ را در سال ۱۴۰۴ له مبلغ ۴۰۰ هزار میلیارد تومان خواهیم داشت. در حوزه اداره کل حمل و نقل و ترافیک سیاست ما کاهش حوادث جانی و بهره برداری از سیستم هوشمند است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: خشاب مطالعاتی ما خالی است و کارهای غیر مطالعاتی در ابن دوره انجام نمیشود. سیاست شورای ششم شهر تخصیص قسمتی از اعتبارات در حاشیه شهر بوده است. ما بالاترین ضخامت حاشیه شهر کشور را داریم. یک ميليون و ۵۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد زندگی میکنند. بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبارات در حاشیه شهر هزینه شده است.
منبتی در خصوص سازمان اتوبوسرانی نیز مدعی شد: در چند ساله اخیر خرید اتوبوس انحام نشده است. در این دوره ما انعقاد قرارداد ۳۵۲ دستگاه اتوبوس و میدل باس را داشتیم که ۱۳۷ دستگاه تحویل شده است. همچنین ۹۰۰ دستگاه با گروه کارخانجات بهمن تفاهمنامه بستهایم که امیدواریم در چند ماه آینده به قرارداد برسد. که این امر باعث کاهش زمان سرخط خواهد شد. همچنین ۲۰۰ قطعه ناوگان که باید از خارج تهیه میشد، توسط مهندسی معکوس ساخته شد.
وی با اشاره به اینکه در سطح شهر، ۹۰ جایگاه دوچرخه اشتراکی (بایدو) مجهز به هزار و ۴۰۰ دوچرخه وجود دارد، بیان کرد: ۱۰۰ هزار دستگاه موتور برقی با اولویت دستگاههای اجرایی واگذار میگردد. برای این موتورها ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد پرداخت میشود. این امر باعث کاهش آلودگی و ترافیک خواهد شد. همچنین با همکاری پلیس راهور مسیرهای دوچرخه در شهر بازنگری و مسیر ویژه موتورسیکلت احداث میگردد.
معاونت شهرداری مشهد تاکید کرد: خیابان های مشهد ظرفیت این همه خودرو را ندارد. فرهنگ ترافیکی و رانندگی ما مشکل دارد. ما باید حمل و نقل همگانی را توسعه دهیم. باید خودرو را برای حمل و نقل همگانی آماده کنیم.
سید خلیل منبتی در خصوص سازمان عمران شهرداری مشهد نیز گفت: سازمان عمران تجهیزات و ظرفیت زیادی دارد. در تمام کارهای عمرانی شهرداری اولویت با سازمان عمران است. اگر ظرفیت پر شد، پروژه به بخش خصوصی داده میشود. این سازمان ۴ هزار نیرو دارد که قبلا استفاده نمیشد. در سازمان عمران سالانه ۳۰۰ تن مصالح، هزار و ۵۰۰ تن آسفالت، ۲۰۰ متر مکعب بتن و یک میلیون قطعه بتنی تولید میشود. پیمانکاران را در کارها و پروژه های بزرگتر استفاده خواهیم کرد.