@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

با حضور وزیر علوم؛ تکریم و معارفه روسای پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد

جستجو
۱۴۰۱/۲/۲۴ شنبه
(0)
(0)
با حضور وزیر علوم؛ تکریم و معارفه روسای پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد
با حضور وزیر علوم؛ تکریم و معارفه روسای پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد

با حضور وزیر علوم؛

تکریم و معارفه روسای پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد

 
 
 
 
با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، مسئولین استانی و اعضای شرکت های دانش بنیان، مراسم تکریم و معارفه ریاست پارک علم و فناوری خراسان برگزار و مسعود میرزائی جانشین رضا قنبری گردید.
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ دکتر محمد علی زلفی گل، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید پارک علم و فناوری خراسان، گفت: شما اعضای شرکت‌های دانش بنیان بخش دیگری از جهاد را انجام می‌دهید. در وضعیت فعلی کشورما عمده ترین مشکل بیکاری است. بیکاری بنیاد همه نابسامانی هاست. شما با استفاده از فکر و ایده خودتان در راستای تولید، شرایطی را رقم می‌زنید که شغل ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه نوآوری و جسارت شغل ایجاد می‌شود، ادامه داد: هر کسی امروز در کشور ما زمینه ایجاد شغل برای جوانان را کند حتما جهادی است، چه مدیر، چه صاحب ایده و چه صاحب ثروت باشد. حرکت شما را جهاد فن آوری و نوآوری می‌دانم، جهاد فن آوری، ایمان بنیان و باور ساز است.
دکتر زلفی گل افزود: پارک های علم و فن‌آوری شاید نتوانند امکانات مالی بدهند، اما بستر سخت افزار را می‌توانند در اختیار قرار بدهند. پارک‌های علم و فناوری باید هسته های فن‌آور را بپذيرند و کمک آنها باشند.
وزیر علوم اظهار داشت: در هیات امنای پارک تصمیم های خوبی برای خراسان گرفته شده است. چندین پردیس تاسیس می‌شود، پردیس سلامت، پردیس ساختمان، پردیس صنایع معدنی و دهکده کشاورزی از جمله این پردیس هاست. گام‌های بزرگی برای خراسان رضوی وجود دارد که امیدواریم محقق شود.
وی تصریح کرد: پارک خراسان سال گذشته به عنوان پارک نمونه انتخاب شد که نشان از مدیریت قبل دارد و این موفقیت در سایه هدایت هوشمندانه و مدیرانه ایشان بوده است.
دکتر محمد علی زلفی گل بیان کرد: ما در دوران جدید وزارت، توجه به نظام ملی نوآوری جدی است. در اولین فرصت سند آن را می‌نویسیم. بازیگران و نقش های آنها را مشخص می‌کنیم، که خروجی آنها به نوآوری تبدیل شود و ایده به پدیده تبدیل گردد.
وزیر علوم با بیان اینکه، از طریق نوآوری محصول تولید می‌شود که رقابت ناپذیر است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان از این باب مهم هستند که محصولاتی تولید می‌کنند که رقابت ناپذیر و منحصر به فرد هستند و بستری برای خلق فرصت های رقابت ناپذیر فراهم می‌کنند.
دکتر رضا قنبری، ریاست سابق پارک علم و فناوری خراسان نیز در این مراسم ضمن سپاسگزاری از همکاران و شرکت های پارک گفت: خانواده بزرگ اقتصاد دانش بنیان استان خراسان باعث شد اقتصاد دانش بنیان در تمام کشور انجام شود. ما خانواده با عزتی هستیم، خانواده‌ای که باعث شد معاون ریاست جمهوری بگوید اکوسیستم مشهد شکل گرفته است و معاون وزیر نفت به تحسین واداشت. در مدت ۳ سال مدیریت با وجود دو سال کرونا کارهای بزرگی با کمک اعضای پارک انجام گرفت، پردیس ها شکل گرفت، پارک ایجاد شد و بخش خصوصی وارد پارک گردید.
دکتر مسعود میرزائی شهرآبی، ریاست جدید پارک علم و فناوری خراسان بیان کرد: سهم ما از اقتصاد کشور بسیار ناچیز است، ما باید کار کنیم. باید برای کشور ثروت ایجاد کنیم و برای سیل جوانان مدرک به دست اشتغال فراهم کنیم.
وی افزود: کشور ما ۴ درصد ذخایر معدنی جهان را دارد. ۶۷ درصد آن در نیمه شرقی کشور است. با ایجاد پردیس صنایع معدنی در خواف می‌تواند ۶۰ شرکت در آنجا مستقر شود. خراسان زون ویژه صنایع غذایی کشور است. بخش کشاورزی را باید جلو ببریم. ما سعی داریم سهم خود را در اقتصاد بالا ببریم.
 
 
 
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دکتر قنبری، حکم مسئولیت دکتر مسعود میرزایی شهرآبی به عنوان ریاست پارک علم و فناوری خراسان توسط دکتر زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری به ایشان اهدا شد.
 
شایان ذکر است ؛دکتر مسعود میرزایی شهرآبی، متولد ۱۳۵۹ در تهران، دارای دکترای شیمی معدنی، عضو هیئت علمی با مرتبه استادی دانشگاه فردوسی مشهد است. وی همچنین شیمیدان برجسته کشور در سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ جزو یک درصد دانشمندان پراستناد جهان در سال ۲۰۲۱، برگزیده جایزه ابوریحان بیرونی در سال ۱۳۹۸ و پژوهشگر و محقق برتر دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس انجمن زئولیت ایران است.
 
 
/ علی گلستانی
کد خبرنگار: ۱۳۹۹۰۱
 
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر