@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

سفر با طعم استامبولی

جستجو
۱۴۰۱/۲/۲۳ جمعه
(0)
(0)
سفر با طعم استامبولی
سفر با طعم استامبولی

                            سفر با طعم استامبولی

 

 

 

 

مراسم رونمایی و جشن امضاء کتاب " استامبولی " به نویسندگی " منصور ضابطیان" به عنوان اولین اثر رونمایی و جشن کتاب شهر کتاب مشهد بعد از دوران کرونا، با حضور جمع کثیری از علاقمندان برگزار شد.

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ در عصر یک روز جمعه بارانی و سرد شهر مشهد مقدس از ساعات ها قبل جمع کثیری از علاقمندان حوزه کتاب منتظر شروع مراسم رونمایی از تازه ترین اثر مکتوب " منصور ضابطیان" هنرمند بنام کشور بودند. استقبال از این مراسم به حدی بود که هر رهگذری را غافلگیر می‌کرد و علاقمندان حوزه نشر را امیدوار می‌نمود. 
مراسم رونمایی کتاب راس ساعت ۱۸ جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه به علت استقبال بی نظیر، علاوه بر سالن اصلی مراسم در سالن فوقانی شهر کتاب مشهد بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.
منصور ضابطیان در مراسم رونمایی و جشن کتاب استامبولی گفت: همانگونه که در مقدمه کتاب نیز آمده است، من یک کتاب به استامبول بدهکار بودم. ۲۷ ساله بودم که به استامبول سفر کردم. این شهر آغاز سفرهای من به دور جهان بود و به من اعتماد به نفس داد به یک کشور خارجی سفر کنم.
وی افزود: من بارها به استامبول رفتم ولی هیچ وقت فرصت نشد در این شهر بمانم و کتاب بنویسم. کرونا فرصتی شد که به آن کشور بروم، سال گذشته یک ماه در آن کشور بودم که حاصل آن کتاب استامبولی شد.
ضابطیان در پاسخ سوال چه شد سفر ارکان کار شما شد؟ بیان کرد: من از بچگی سفر را دوست داشتم. سال ۷۲ اولین سفر تنهایی به شیراز داشتم. وقتی سفر می‌رفتم و برمیگشتم دوستان می‌خواستند آنها را بنویسم اصرار دوستان باعث شد آنها را به عنوان گزارش مطبوعاتی چاپ می‌کردم. به پیشنهاد دوستی که همین گزارش های مطبوعاتی را کتاب کنم باعث شد کتاب مارک و پلو نوشته شود.
نویسنده کتاب استامبولی با بیان اینکه، من به واسطه کتاب تشویق به سفر شدم عنوان کرد: از کتاب چهارم به بعد من هر کدام درباره یک کشور است، بجز بی زمستان که در باره سه کشور است. با اینکه ۲۵ سال است عکاسی می‌کنم و نمایشگاه گذاشته ام، اما خودم را عکاس حرفه ای نمی‌دانم. این عکس ها یک بازیگوشی شخصی است.
منصور ضابطیان تاکید کرد: هیچگاه دنبال آن نبودم که اطلاعات سفر را بیان کنم و کتاب هایم به عنوان مرجع سفر استفاده شود. سفرنامه های من انسان محور است و این آدمها را فقط یک بار می‌توانم ببینم و این تجربه های شخصی من است. ادبیات داستانی هر کدام یک سفرنامه است و جغرافیای خاصی دارد. من گزارشگر و ژورنالیسم هستم، سعی می‌کنم آنچه را که دیدم بنویسم. معتقدم قصه می‌تواند جهان را نجات دهد.
ایشان اظهار داشتند: من در سفر نمی‌نویسم، از سفر نیز برگردم نمی‌نویسم، در سفر فقط نت برداری می‌کنم. بعد از سفر آن را برای دوستانم تعریف می‌کنم و آنچه را برای آنها جذاب باشد انتخاب می‌نمایم، وقتی به جایی برسم که نقطه عطف سفر است شروع به نوشتن می‌کنم و این فرمول نویسندگی من است.
وی در پاسخ به نقش غذا در آثارش عنوان کرد: غذا یکی از فرهنگی ترین نشانه های هر ملت است و می‌تواند جذاب باشد. چون من در کتاب هایم دارم قصه می‌گویم طبیعتا به غذا توجه داشته باشم و در سفرنامه هایم از آن استفاده کنم.

شایان ذکر است: در این مراسم بخش های از کتاب استامبولی توسط نویسنده اثر خوانش شد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.
این مراسم اولین رونمایی، شهر کتاب مشهد بعد از دوران کرونا بود. قبل از این ایام مراسم رونمایی و جشن کتاب بسیاری به همت این موسسه برگزار شده بود و بعد از نزدیک به سه سال تعطیلی " استامبولی" آغاز دوباره جشن‌های کتاب شهر کتاب مشهد است.
   
کتاب استامبولی به نویسندگی و عکاسی منصور ضابطیان، در قطع وزیری و ۲۲۰ صفحه، توسط انتشارات مون تهران در چاپ چهاردهم بهار ۱۴۰۱ در تیراژ هزار نسخه منتشر شده و به قیمت ۱۱۰ هزار تومان در اختیار علاقمندان حوزه نشر قرار گرفته است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر