@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

مشهد مقدس میزبان خانواده های قرآنی پاسداران سپاه

جستجو
۱۴۰۱/۲/۱۱ یکشنبه
(0)
(0)
مشهد مقدس میزبان خانواده های قرآنی پاسداران سپاه
مشهد مقدس میزبان خانواده های قرآنی پاسداران سپاه

مشهد مقدس میزبان خانواده های قرآنی پاسداران سپاه

 

 

 


مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه کشور از برگزاری مرحله نهائی یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان پاسداران سپاه از ۱۳ اردیبهشت در مشهد مقدس خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ حجةالاسلام کاظم زنگنه در نشست خبری یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان پاسداران سپاه در جمع اصحاب رسانه گفت: سازمان فرهنگی خانواده پاسداران برای خودش و کارهایش چند سرفصل را معین کرده است. سرفصل های معنویت افزایی، انقلابی گری و انقلابی ماندن، سبک زندگی اسلامی، مصونیت از تهاجم بخشی و جنگ نرم، سلامت جسمی و اوقات فراغت و مهارت افزایی مورد نیاز خانواده، از جمله این سرفصل‌هاست.
وی افزود: سازمان فرهنگی در سرفصل معنویت افزایی، آموزش حضوری و غیر حضوری قرآن، احکام، ترویج و آشنایی با سیره اهل بیت و ترویج انس با معارف اسلامی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را در برنامه دارد.
ایشان ادامه دادند: از آنجایی که اصل و اساس قرآن است و در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری تاکید بر قرآن آمده است، بر این اساس برنامه ویژه ای برای قرآن تحت عنوان نهضت قرآن در سپاه شکل گرفته است.
حجت‌الاسلام زنگنه عنوان کرد: مرحله نهایی یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده پاسداران سپاه هر ساله اسفند ماه در مشهد مقدس به میزبانی سپاه امام رضا(ع) برگزار می‌شد، امسال نیز تدابیر انجام و مراحل مقدماتی و نیمه نهایی برگزار گردید اما بخاطر محدودیت های اعمالی ستاد کرونا، امکان برگزاری مرحله نهایی در اسفند مهیا نشد و این مرحله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
مسئول سازمان خانواده پاسداران سپاه کشور اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ در مرحله مقدماتی ۱۴ هزار و ۲۶۷ نفر و در مرحله نیمه نهایی ۷ هزار و ۹۰۲ نفر شرکت کننده داشتیم که ۹۷۴ نفر موفق شدند به مرحله نهایی راه پیدا نمایند.
وی بیان کرد: مرحله نهایی مسابقات در ۶ رشته، حفظ، تحقیق، ترتیل، مفاهیم قرآن و اذان در سه سطح، همسران، فرزندان پسر و فرزندان دختر پاسداران سپاه برگزار خواهد شد. افتتاحیه این مسابقات ۱۳ اردیبهشت با سخنرانی حجةالاسلام قرائتی و اختتامیه ۱۵ اردیبهشت ماه با حضور سردار سلامی خواهد بود.
حجةالاسلام کاظم زنگنه با بیان اینکه انتخاب مشهد به عنوان میزبان با هدف گره خوردن قرآن و عترت بوده است، تصریح کرد: محل برگزاری مسابقات خواهران در هتل امامت و مسابقات برادران در هتل میعاد و اختتامیه در تالار قدس حرم مطهر رضوی خواهد بود. از تمام استانها و تمام نیروهای تحت نظر، نیروی زمینی، نیروی هوائی و نیروی دریایی، سپاه پاسداران شرکت کننده داریم. در هر حوزه نفرات اول تا سوم مشخص و برگزیدگان به مسابقات خانواده های کارکنان نیروهای مسلح راه خواهند یافت.
مسئول فرهنگی خانواده پاسداران سپاه با اشاره به اینکه داوری مسابقات توسط ۵ داور شاخص و بین المللی در هر موضوع شش گانه انجام می‌گیرد، گفت: جوایز نفرات اول، ۳ میلیون، نفرات دوم، ۲ میلیون و پانصد هزار و نفرات سوم، ۲ میلیون تومان خواهد بود.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر