@mashhadrokhdad
معاون ریاست جمهوری عنوان کرد:
یکی از تکالیف مدیران، کالبد شکافی دانش است
معاون اقتصادی ریاست جمهوری در اختتامیه دوره مدیران راهبردی گفت: یادگیری مسئله بسیار مهمی است، یکی از تکالیف مدیریت جهادی، میز کالبد شکافی است. در میز کالبد شکافی کل یک رویداد و عملیات را کالبد شکافی میکنند و در آن همه مربی یکدیگر هستند و از همدیگر یاد میگیرند.
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ دکتر محسن رضائی، در مراسم اختتامیه مرحله اول و افتتاحیه مرحله دوم دوره مدیران راهبردی با رویکرد انقلابی و جهادی، شرق کشور که در محل تالار نور اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، وبصورت ارتباط اینترنتی حضور پیدا کرده بود، گفت: فلسفه این دوره، پر کردن خلاء میان نسل اول و دوم با نسل سوم و چهارم است. نسل اول و دوم دوشادوش و چهره به چهره همدیگر در حوادث بزرگ و سخت با هم آشنا و رشد کردند، ولی نسل سوم و چهارم از آشنایی با همدیگر و حضور در صحنه های بزرگ مثل انقلاب و دفاع مقدس محروم بودند.
وی افزود: به نسل سوم باید زودتر مدیریت داده میشد. این نسل خیلی دیر وارد شدند و باید ۱۰ سال پیشتر به آنها مدیریت داده میشد تا انتقال تجارب و دارائی نسل اول و دوم به نسل سوم و چهارم صورت میگرفت.
دبیر ستاد اقتصادی دولت، با بیان اینکه، مدیریت دانشگاهی کفایت نمیکند و باید این دوره ها به انتقال تجارب کمک نمایند تا نسل آینده آماده شوند تا اینکه ارتباط مسیر گذشته قطع نشود، عنوان کرد: مدیریت جهادی، از یک اصول برخوردار است، یکی از این اصول، اصل پیشوایی و امامت و در خط مقدم قرار گرفتن است. مدیر جهادی باید خود جلوتر از دیگران حرکت کند.
دبیر سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مسئله دوم ماموریت پذیری و ماموریت سپاری است. برای مدیر جهادی در قبول مسئولیت، میزان وجود امکانات نیست بلکه ماموریت پذیری است. مدیر جهادی میگوید حرکت میکنیم پول خودش میآید نه اینکه پول باشد تا حرکت کنیم.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ادامه داد: روحیه جهادی با روحیه کارمندی تفاوت های فراوانی دارد. روحیه جهادی یعنی دل به دریا زدن و رفتن در وسط خطر است، نه اینکه خطر را احساس کرد جا خالی کند. البته خیلی کارمند داریم که روحیه جهادی دارند و عکس آن هم وجود دارد.
وی تصریح کرد: دانش تجربی باعث پیشرفت میشود. دانش نظری باید به دانش تجربی تبدیل شود و برعکس. یادگیری مسئله بسیار مهمی است و پیشرفت با یادگیری محقق میشود. برخی یادگیری نظری و برخی یادگیری تجربی است، در قدیم دانشگاه نبود و یادگیری بصورت حضوری و شهودی منتقل میشد.
قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری نیز در آئین اختتامیه دوره مدیران راهبردی شرق کشور گفت: اصلی ترین کاری که مدیر جهادی باید انجام دهد، روحیه نقادی است که باید داشته باشد.
وی ادامه داد: دانش و تجربه از هم جدا نیست. انسان باید ساحت فکر و اندیشه و ساحت رفتار و عمل داشته باشد. در مدیریت راهبردی، نظام اسلامی قرار است مقدمه ساز تمدن اسلامی شود.
جعفری بیان کرد: مدیریت راهبردی باید نقشه راه داشته باشد، اول هدف تعیین شود و بعد حرکت کرد. یکی از خصوصیات که مدیر جهادی و راهبردی، دارد این است که نقشه راه خود را تعیین کرد، به آن امید کامل دارد.
احسان شریف احمدیان، نماینده دانشگاه امام حسین(ع) نیز عنوان کرد: در دانشگاه جامع امام حسین، اتفاق مبارکی رخ داده است که با تاکید فرماندهی جدا از قالب های وزارت علوم، در یک سری دوره های ویژه با مخاطب ویژه حضور پیدا میکند.
وی ادامه داد: ما معتقد هستیم؛ مزیت دانشگاه انقلابی باید به گونه ای باشد که طراحی دوره های ویژه خود را داشته باشد. در فرآیند آموزش یک نسخه واحد وجود ندارد. دانشگاه باید قالب درست برای مخاطب خاص خود طراحی و اجرا کند.
حسین دشتبان، مدیر اندیشکده مدیران راهبردی انقلابی مشهد نیز گفت: در مرحله اول دوره مدیران راهبردی از بین متقاضیان، ۴۰ نفر با تحصیلات کارشناسی ارشد گزینش شدند که ۳۷ آقا و ۳ خانم بودند، همچنین ۲ نفر با مدرک دکترا جذب دوره گردید. آموزش ها در بستر فضای مجازی انجام و تا خرداد ۱۴۰۰ ادامه داشت.
وی افزود: بحث تجربه نگاری که باید انجام گیرد متاسفانه دچار غفلت شده است. همانگونه که موارد میکانیکی و فیزیکی باید اصلاح شود در مرحله دوم دوره، اصلاحاتی انجام گرفت که بر این اساس برای مرحله دوم، افراد ابتدا بر اساس کارائی جذب و بعد در کمیسیون های هفت گانه قرار گرفتند و نقشه راه دانش پژوه مرحله دوم مشخص است.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |