@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

ایست کار واسطه خدمات ساختمانی شهروندان مشهد

جستجو
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ شنبه
(0)
(0)
ایست کار واسطه خدمات ساختمانی شهروندان مشهد
ایست کار واسطه خدمات ساختمانی شهروندان مشهد

ایست کار واسطه خدمات ساختمانی شهروندان مشهد

 

 

با هدف ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی و همچنین تسهیل در دریافت خدمات عمرانی شهروندان، ۱۲ مرکز ایست کار با حضور مسئولین کشوری و شهری مشهد به بهره برداری رسید.

 

 


به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ محمد رضا کلائی در مراسم افتتاح طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی که با حضور مسئولین شهری و کشوری برگزار شد گفت : در معاونت خدمات شهری باید اجتماع محور حرکت کنیم. در مواجه با موضوعات نیز ایده شهر ترمیمی را در حوزه های مختلف خدمات شهری در پیش گرفته ایم که رویکردی اجتماعی است و به نظرم مجموع این موضوعات به یک زیست شهروندی کمک می‌کند.
وی افزود : باید با نازیبایی ها و معضلات ناشی از قرارگیری کارگران در کنار معابر و میادین سطح شهر مقابله شود. ما باید با کارگر نماها و افرادی که وجدان عمومی جامعه را خدشه دار می‌کنند برخورد کنیم. درخواست داریم که با این موضوع برخورد قاطع و جدی شود تا دیگر با چنین پدیده ای مواجه نشویم. شهردار مشهد تصریح کرد: ما در نقطه میانه کار قرار داریم و باید تا آخر مقاومت کنیم و حتما باید برای موضوعاتی که به ذهن ما نرسیده است و در آینده پیش خواهد آمد راهکار داشته باشیم و از شورای اسلامی شهر مشهد درخواست می‌کنم که به حمایت بی نظیری که از ما داشته اند ادامه دهند.
فرزاد بهشتی جانشین معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مشهد نیز اظهار داشت: یکی از دغدغه های دادستانی، عدم ساماندهی کارگران ساختمانی بود و به دلیل اینکه بانک اطلاعاتی جامع وجود نداشت، گاها شکایاتی به مراجع قضایی، از سوء استفاده ها وارد می‌شد.
وی افزود: اگر این طرح اجرا شود، شاهد فضای بهتری در شهر خواهیم بود. خواهش من از نهاد ها و سازمان های متولی این است تمام مشوق ها در بستر ایست کار به کارگران ساختمانی داده شود که در این صورت خدمات طرح به تمام مردم بر می‌گردد
.اکبر شوکت رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور نیز در مراسم رونمایی از طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی گفت : برخی مدیران برای اینکه کاری انجام نشود آن را ناقص انجام می‌دهند. این طرح در استان های مختلف آغاز شد اما متاسفانه درست اجرا نشد و میلیاردها تومان پول به هدر رفته است. این طرح، پایلوت یک کار ملی و کشوری است و کامل ترین و جامع ترین کاری را که می‌توانستیم در این زمینه انجام دهیم، در شهر مشهد رخ داده است.
وی عنوان کرد: تاکنون نقصی در اجرای این کار ندیده ام، این کار را استان های دیگر، با نیت اقتصادی آغاز کردند اما در شهر مشهد ما با یک کار اجتماعی مواجه هستیم. شهرداران دیگر شهر های کشور اگر الگو کامل و جامع می‌خواهند، در شهر مشهد می‌توانند دریافت کنند.
مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد نیز بیان کرد: یکی از مناظری که روزانه در سطح شهر شاهد هستیم، حضور افراد در حاشیه برخی معابر و میادین شهر به عنوان کارگر ساختمانی و فصلی است. شرایط کرونایی نیز تعداد این کارگران را افزایش داده است. حضور این افراد در حاشیه معابر در شأن‌ آنها نیست و کارفرمایان نیز از شرایط فعلی ناراضی هستند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در سال های قبل اقداماتی به صورت مقطعی انجام شد. اما به دلایل مختلف و عدم همراهی سازمان های مرتبط به سرانجام نرسید سال گذشته آسیب شناسی شد و به نتایجی رسیدیم که شهرداری به عنوان یک مدل اجتماعی و تکریم کارگران ورود کند. بنا بر دستور شهردار مشهد ضمن پیگیری برای اجرای جایگاه های ثابت کارگران ساختمانی، کارگران از متکدیان تفکیک شدند و در کنار آن جایگاه موقت خدمات به کارگران ارایه شود.
وی عنوان داشت: با تاکید شهردار به استفاده از کارگران فصلی و ساختمانی جایگاه ها، در پروژه های عمرانی شهرداری، ۵ هزار نفر در پروژه های روزمزد و درختکاری استفاده شد و حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر روز نیز از با همراهی حوزه قضایی ازکمپ ها معرفی و به کارگیری شدند. از ۱۰ اردیبهشت ماه تاکنون بالغ بر ۹۰ هزار نفر روز فقط بر اساس درخواست های شهروندی برای انجام امور شهروندان اعزام شده اند.
یعقوبی تصریح کرد: در راستای تفاهم نامه ای امضا شده بین استانداری و ۱۲ نهاد مرتبط و دو سازمان مردم نهاد، ۱۲ ایست کار با امکانات مناسب در مشهد طراحی و اجرایی شده است. طرح بزرگ اجتماعی که امروز رونمایی می‌شود، اپلیکیشن کارگران ساختمانی است که با همکاری سازمان فاوای شهرداری طراحی شده تا شهروندان بدون حضور در ایست کارها نیروی کاری مورد نیاز خود را تامین کنند. و هر کارگر بیکار آماده کار، روز بعد بستر کار برای او آماده است.

 

/ علی گلستانی
کد خبرنگار: ۱۳۹۹۰۱

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر