@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی عنوان کرد:۳۷۰ مزار شهید خراسان رضوی بهسازی شد.

جستجو
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ دوشنبه
(0)
(0)
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی عنوان کرد:۳۷۰ مزار شهید خراسان رضوی بهسازی شد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی عنوان کرد:۳۷۰ مزار شهید خراسان رضوی بهسازی شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خبر داد:
۳۷۰ مزار شهید خراسان رضوی بهسازی شد.

 

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ساماندهی و بهسازی ۳۷۰ گلزار شهدای استان انجام گرفته است. مشخصات شهدا در یک QR تهیه شده که با اسکن QR توسط موبایل می‌توان تمام اطلاعات شهید را دریافت کرد.

 


به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ حسین معصومی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۲ اسفند بنام روزه شهید نامگذاری شده و در تقویم ملی کشور ثبت گردیده است، همچنین امسال ۲۸ اسفند مصادف با تولد حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز است.
وی افزود: از ۲۲ تا ۲۸ اسفند برنامه های متنوعی با عنوان قدسیان و عرشیان داریم. کنگره ملی شهدای زن با عنوان ۱۷ هزار شهیده، جانباز و آزاده زن بصورت کشوری برگزار می‌شود که هفت نفر از استان خراسان رضوی تجلیل خواهد شد. ما در استان خراسان رضوی ۱۷۹ شهیده، جانباز و آزاده زن داریم. همچنبن مجتمع صنایع غذایی سامین در تربت جام افتتاح می‌شود، شایان ذکر است این مجتمع غذایی ۱۷ سال تعطیل بوده و از ۲۰ شهریور امسال بصورت آزمایشی شروع به تولید کرد.
معصومی با بیان ابنکه دولت موظف است بر اساس قیمت کارشناسی سال ۶۹ زمین به ایثارگران واگذار نماید تا در قالب وام و تسهیلات ایثارگران خود ساخت مسکن را انجام دهند، تصربح کرد: حاصل دو سال زحمات در بحث واگذاری مسکن ایثارگران، امسال به ثمر نشست. ۵ هزار واحد مسکونی از سوی کشور و هزار واحد مسکونی از طرف بنیاد شهید خراسان رضوی به ۶ هزار به ایثارگران واگذار خواهد شد.
مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی افزود: در سفر به شهرستان های استان که در سه دوره انجام شد، در چهار موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، اشتغال، مسکن و ساماندهی گلزارهای شهدا، مسائل پیگیری شد. اشتغال هزار و ۷۰۰ نفر از خانواده ایثارگران انجام گرفته است اما در استان ۱۲ هزار فاقد شغل داریم، که با برخی از کارخانجات تعاملاتی برقرار شده که امیدواریم بخشی از این مشکل را حل نمایم.
وی بااشاره به ابنکه کنگره بزرگ شهدای کشور بخاطر بیماری کرونا یک سال به تاخیر افتاده و در سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، گفت: ۲۲ کمیته این کنگره شکل گرفته که مسئولیت دو کمیته تکریم و جمع آوری اسناد برعهده خراسان رضوی است. ضمنا در خصوص شهدای سلامت قابل ذکر است تا امروز در استان خراسان رضوی ۱۰ شهید سلامت تایید شدند که بخشی از خدمات به خانواده این شهدا، مانند شهدای دفاع مقدس تعلق خواهد گرفت.
معصومی تصربح نمود: به جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کیوسک های برنامه ریزی شده تا در مکان های پر رفت و آمد شهر نصب گردد و در آن اطلاعات جامع شهدا نشان داده می‌شود، اولین کیوسک در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نصب است و کیوسک های دیگر در آینده نزدیک نصب خواهند شد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه پایگاه روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی رتبه برتر را در بین واحدهای اطلاع رسانی بنیاد شهید کشور، به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: خبرنگاران نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت دارند، خبرنگاران در دوران دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس نقش داشتند و اکنون نیز در ترویج فرهنگ و ایثار شهادت نقشی پررنگ دارند. انتظاری که از خبرنگاران داریم در سال آینده هماهنگی و تعاملات بیشتری با بنیاد داشته باشند.


/ علی گلستانی
کد خبرنگار:۱۳۹۹۰۱

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر