@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

بصورت ویدیو کنفرانسی : اولین کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران توسط ریاست جمهور افتتاح شد.

جستجو
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ دوشنبه
(0)
(0)
بصورت ویدیو کنفرانسی : اولین کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران توسط ریاست جمهور افتتاح شد.
بصورت ویدیو کنفرانسی : اولین کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران توسط ریاست جمهور افتتاح شد.

بصورت ویدیو کنفرانسی
اولین کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران توسط ریاست جمهور افتتاح شد.


همزمان با دهه مبارک فجر، آیین بهره برداری و افتتاح طرح کشاورزی مبتنی بر قرارداد و اولین کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران در مشهد به همراه، 142 هزار و 358 طرح اشتغال روستایی و عشایری درسراسر کشور با سرمایه گذاری 17 هزارمیلیارد تومان و اشتغالزایی 263 هزار و 243 نفر با حضور حسن روحانی ریاست جمهور به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی و افتتاح شد.

 
به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد؛ حسن روحانی، ریاست جمهور، در آیین بهره برداری و افتتاح طرح های کشاورزی مبتنی برقرارداد و اولین کارخانه نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد گفت:خوشحالم که امروز شاهد افتتاح طرح های متنوع در روستاهای کشور بودیم. افتتاح و رونمایی از 142 هزار طرح به معنای آن است که امروز تحول بسیار خوبی را در روستاهای کشور شاهد هستیم. همه دولت ها از آغاز پیروزی انقلاب تا امروز به روستاییان عزیز کمک کردند اما فکر می‌کنم در دولت تدبیر و امید، کار فوق العاده ای نسبت به روستاییان در بخش های برق، آ ب، گاز، راهها، مدارس، خصوصا بخش بهداشت و ارتباطات، انجام گرفت.
وی افزود:الان بسیاری روستاها به سیستم اینترنت متصل هستند و مردم روستا می‌توانند از سیستم هوشمند استفاده و بهره برداری کنند. در کشاورزی هم شاهد اقدامات بسیار خوبی هستیم و خدمات نیز در روستاها بیشتر شده است، مخصوصا در بخش گازرسانی به روستاها، به نحوی که در دولت تدبیر و امید در 7 سال و نیم گذشته، بیش از کل تاریخ ایران گاز به روستاها رسیده است یعنی در تاریخ ایران تا روز آغاز دولت یازدهم، کلا 14 هزار روستا گاز داشتند و امروز 32 هزار روستا گاز دارند.
ریاست جمهور تصریح کردنند: در اواخر دولت یازدهم احساس کردیم که کمبودی در مساله اشتغال روستایی وجود دارد و نیاز بود که در روستاها شرایط اشتغال، مهیاتر شود، به همین دلیل یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این کار اختصاص دادیم. امروز این طرح سه ساله شده و در طول این سه سال 20 هزار میلیارد تومان وام در اختیار روستاییان عزیز قرار گرفته است که در بخش کشاورزی، صنایع ،خدمات، صنایع کوچک و یا در بخش های دیگر استفاده شده است.
طرح اشتغال روستایی کار خوب و لازمی برای ایجاد تحول و حرکت در روستاها بود و امروز شاهدیم که بحمدالله طرح های بسیار زیادی انجام گرفته و همانطور که اعلام شد 262 هزار اشتغال در سایه این طرح در روستاها انجام گرفته است.
سید احسان مصطفوی نیز در این مراسم گفت: این کارخانه به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع، زنجیره ارزش زعفران از آموزش به کشاورزان، ارائه خدمات مشاوره ای ادوات کشاورزی و انواع کود در این کارخانه ارائه می‌شود این کارخانه شامل کتابخانه تخصصی زعفران، موزه زعفران، آزمایشگاههای مجهز و تالار بورس تخصصی زعفران است.
وی افزود:بیش از ۷ تن زعفران با مشارکت بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشاورز با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال در زمینه اجرای طرح کشاورزی مبتنی بر قرارداد خریداری شده است. پیاده سازی این طرح موجب اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شده است.
مجری طرح زنجیره زعفران تصریح کرد: ایجاد سامانه قیمت گذاری، صیانت از ژن زعفران، ایجاد سامانه چکت، ثبت روز ملی زعفران و سامانه جهانی اوسک قابل معامله در ۱۱ کشور تولید کننده زعفران از مطالبات ماست.
مصطفوی عنوان کرد: عدم توجه به حوزه های بین المللی موجب تضعیف مالکیت ایران در این محصولات شده است و برای جلوگیری از خروج مالکیت زعفران از دست ایران تشکیل سازمان اوسک امری ضروری است که در این راستا ایجاد سامانه اصالت سنجی زعفران توسط هوش مصنوعی، صیانت از پیاز زعفران، ثبت روز ملی و جهانی زعفران نیز از اقدامات در حال انجام است.
مصطفوی خطاب به رییس جمهوری ادامه داد: از جنابعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور استدعا داریم دستور اجرای سازمان جهانی اوسک را که با مدیریت ایران شکل گرفته و با همکاری وزارت جهادکشاورزی قابل اجرا در ۱۱ کشور جهان است ابلاغ فرمایید.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر