@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

دو رویداد فرهنگی در مشهد برگزار می‌شود.

جستجو
۱۳۹۹/۱۱/۹ پنج شنبه
(0)
(0)
دو رویداد فرهنگی در مشهد برگزار می‌شود.
دو رویداد فرهنگی در مشهد برگزار می‌شود.

‍ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:
از پوستر فراخوان دو رویداد فرهنگی در مشهد رونمایی شد


                                                                                                                      با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از پوستر فراخوان جشنواره "جایزه فیروزه" و مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» رونمایی شد.


                                                                                                  به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد به نقل از روابط,عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن قدردانی از نهادهای مشارکت کننده در این دو رویداد اظهار کرد: با توجه به ادامه تقویت زیست کرونایی در کشور، این دو برنامه در فضای مجازی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه نباید قطار فرهنگ و هنر در شرایط کرونا متوقف شود گفت: فضای مجازی بستری مناسب برای تحقق این مطلوب است.
مروارید با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران به عنوان اولین تجربه نمایشگاه به صورت مجازی است گفت: تکثر در فروش و استقبال خوب مردم نشان می‌دهد که ما می‌توانیم همین مدل را در سایر فعالیت های فرهنگی و هنری نهادینه کنیم.
وی در ادامه، مکتب شهید سلیمانی را حاصل معارف اهل بیت (ع) و نگاهی که برای ادامه نسل انقلاب اسلامی به آن نیازمند هستیم، دانست و افزود: شهید سلیمانی یک فرد نبود، بلکه یک مکتب بود.
این مقام مسئول تاکید کرد: باید تلاش کنیم ابعاد زندگی و مکتب شهید سلیمانی را به عنوان یک برنامه و الگو برای مدیران و جوانان معرفی کنیم و آن را گسترش دهیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر آنکه یکی از دغدغه های همیشگی مقام معظم رهبری و ملت ما برآن بوده که به کالای ایرانی، فکر ایرانی سرمایه ایرانی بهاء داده شود گفت: با توجه به اینکه از پیروزی انقلاب اسلامی 40 سال می‌گذرد، باید بتوانیم آن جوانی را که در این نظام پرورش پیدا کرده، فکرش مغتنم شمرده شود و همچنین فرآورده ای که بر اساس آن فکر و ایده، به کالای فرهنگی و هنری تبدیل شده، مورد حمایت قرار دهیم.
مروارید ادامه داد: باید تلاش کرد در بازار ایرانی، کالایی را که بهره مند از ظرافت ایرانی است، و از ماندگاری و همان توانایی و قدرتی که در تاریخ ایران اسلامی، شاهد بودیم، بهره مند است، را ارائه دهیم که این نیازمند سرمایه گذاری اقتصادی و نیز فرهنگ سازی در جامعه است.
در ادامه این جلسه افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: به منظور حمایت از تولید ملی، کارآفرینی، رونق تولید و توسعه محصولات فرهنگی و بسیج عمومی در جهت حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال جشنواره "جایزه فیروزه" (جشنواره کالا و محصولات فرهنگی) با همکاری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد برگزار می‌شود.
وی در خصوص بخش های جشنواره گفت : تولیدات و کالاهای حوزه ی نوشت افزار و لوازم التحریر(شامل دفتر ،کیف و...) وهمچنین تولیدات و کالاهای حوزه هدایای فرهنگی شامل ( طراحی و بسته بندی کالاهای فرهنگی و صنایع دستی ) است
وی آخرین مهلت ارسال آثار را 30بهمن ماه 1399 خواند و افزود: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سامانه تخصصی جشنواره فیروزه به نشانی www.jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir     ارسال نمایند .
تحفه گر در خصوص مسابقه بزرگ کتابخوانی مکتب سلیمانی گفت: مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» به همت موسسه فرهنگی هنری «شهید روحی» و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: این مسابقه در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان برگزار می‌شود که منبع شرکت در مسابقه بزرگسال "کتاب رفیق خوشبخت ما" و بخش کودک و نوجوان"کتاب قهرمان من" است.
وی آخرین مهلت شرکت مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» یکم اسفندماه ۱۳۹۹ خواندو افزود: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.m-ketab.ir درخصوص نحوه ارسال آثار و ثبت نام اطلاعات کسب کنند.
در ادامه این جلسه از دو پوستر فراخوان این رویداد رونمایی شد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر