@mashhadrokhdad
menusearch
mashhadrokhdad.ir

طی نشستی در استانداری خراسان رضوی:ارائه و بررسی طرح روستای هوشمند انجام گرفت.

جستجو
۱۳۹۹/۱۱/۵ یکشنبه
(0)
(0)
طی نشستی در استانداری خراسان رضوی:ارائه و بررسی طرح روستای هوشمند انجام گرفت.
طی نشستی در استانداری خراسان رضوی:ارائه و بررسی طرح روستای هوشمند انجام گرفت.

طی نشستی در استانداری خراسان رضوی صورت گرفت؛
ارائه و بررسی طرح روستای هوشمند با حضور رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور

 


طی نشستی که در دفتر معاون توسعه مدیریت و منابع است$انداری خراسان رضوی و با حضور امیر شجاعان، رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور برگزار شد، طرح روستای هوشمند ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

 


به گزارش پایگاه خبری مشهد رخداد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ پس از ارائه طرح روستای هوشمند توسط مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری، امیر شجاعان ضمن بیان ضرورت توجه به استفاده از ابزارهای فناورانه و اینکه در حال حاضر ICT انتخاب نیست و ضرورت است، اظهار کرد: وزارت کشور به دنبال بکارگیری ایده های نو و خلاقانه است و بطور کامل از اجرای این طرح حمایت خواهند کرد.
رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور افزود: با توجه به حضور شرکت های توانمند بخش خصوصی و نهادهای دانشی استان براساس ظرفیت های قانونی موجود، مشارکت با بخش خصوصی برای راه اندازی سرویس های الکترونیکی و حمایت از استارت آپ ها در این حوزه مورد تاکید است.
شجاعان در ادامه به اهمیت داده های باز دولتی "OPEN DATA" و ایجاد "API POOL" که برای راه اندازی سرویس های الکترونیکی مورد نیاز است، اشاره ای داشت.
وی ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از فعالیت های صورت گرفته، استان خراسان رضوی را به عنوان پیشرو در حوزه هوشمندسازی و ایجاد سرویس های الکترونیک برشمرد و تصریح کرد: در صورت موفقیت پروژه در گام های اولیه، وزارت کشور با حمایت کامل خود برای ملی شدن این طرح اقدامات و هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد.
شجاعان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، بر اولویت بندی اجرای خدمات با اهمیت و اثربخش و همچنین فرهنگ سازی استفاده از این خدمات نوین در روستاها تاکید کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات استانداری طی یکسال اخیر، بر استفاده از پتانسیل توامان نهادهای حاکمیتی، بخش خصوصی و ظرفیت های قانونی در اجرای این طرح تاکید کرد.
کوکب موسوی با اشاره به در پیش بودن انتخابات و حجم مسئولیت های پیش رو، خواستار حمایت همه جانبه و نگاه ویژه وزارت کشور برای تقویت زیرساخت های فناوری اطلاعات در ستاد استانداری، فرمانداری ها و بخصوص فرمانداری های تازه تاسیس شد.
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی در این جلسه ضمن بیان ضرورت پرداخت به حوزه روستاها به عنوان اولویت اصلی در توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی، کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها، روستاهای استان و لزوم گفتمان سازی موضوعات هوشمند سازی در روستاهای استان، اظهار کرد: ۲۷ درصد از استان پهناور خراسان رضی را روستاییان و عشایر گرانقدر تشکیل می‌دهند و اهمیت خدمات رسانی به آنان به صورت الکترونیک و با هدف کاهش هزینه ها و افزایش رضایتمندی آنان بر هیچکس پوشیده نیست.
روحبخش افزود: استان خراسان رضوی با بیش از ۲۵۰۰ دهیاری می‌تواند منشا خدمات و تحولات گسترده ای در توسعه منطقه ای باشد و لذا انجام پروژه هوشمند سازی روستاها با مشارکت نهادهای دانشگاهی، بخش خصوصی توانمند و با نظارت استانداری می‌تواند به این مهم جامه عمل بپوشاند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر